Hoi dames. Mijn laatste week van de pil is ingegaan en daarna stop ik ermee omdat we voor een 2e gaan. Alleen nu maak ik me toch zorgen om de boosterprik. Ik ben volledig gevaccineerd. Zal dit kwaad doen aan je cyclus? Kan je gewoon zwanger worden? Het zit vast tussen de oren. Ik wil hem wel nemen maar wat doet het met je?.. kan iemand me gerust stellen zodat ik deze rustig kan nemen en me hier niet druk over hoef te maken als ik zwanger wil worden?
Hoi hoi. Geen zorgen! De booster prik heeft geen effect op je vruchtbaarheid. Hier is onderzoek naar geweest (toxiciteitsstudies). Begrijp je zorgen hoor, had ik ook! Je hoort zoveel wisselende berichten rondom dit thema pff.
Ik ken alleen mijn eigen ervaring en die van mijn zussen en al mijn vriendinnen: bij ons heeft de coronaprik geen effect gehad op onze cyclus noch op onze vruchtbaarheid. Ik zou de booster dus gewoon halen!
Oh gelukkig. Ja ik maakte me wel zorgen.. Dan maar gelijk heen in januari want ik wil toch eerst nog even 2 maandjes ontpillen en even aankijken hoe m'n cyclus is. We hebben geen haast gelukkig.
Hier nog geen boosterprik, maar eerdere vaccinatie heeft geen effect gehad op cyclus of vruchtbaarheid. Wél 2 miskramen, maar verwacht niet dat dit komt door de vaccinaties.
Als ik jou was zou ik de vraag aan je huisarts stellen, of een andere medisch onderlegd persoon. Bel een verloskundige, een fertiliteitsarts, een kliniek, allerlei mogelijkheden. Hier op dit forum zitten namelijk een paar ongevaccineerden waar je uiteraard een ander antwoord van krijgt dan wat de waarheid is. Vraag het aan de juiste mensen en maak dan je beslissing! Veel succes met zwanger worden
https://amazingerasmusmc.nl/interne-geneeskunde/telefoonlijn-voor-vaccinatietwijfelaars/ Bel hun eens op
Hier durf ik de booster prik niet te nemen, omdat de eerste 2 prikken zeker invloed hebben gehad op mijn cyclus. Ik twijfel dus ook enorm.
Zie onderstaande link van de vereniging van o.a. gynaecologen. https://www.nvog.nl/actueel/update-standpunt-vaccinatie-tegen-covid-19-rondom-zwangerschap-en-kraambed-2/
Ik zou het wel aandurven om 'm te halen. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voor je zwanger bent. Ik ben zelf 2x gevaccineerd (astrazeneca) toen ik probeerde zwanger te worden. Dit had wel degelijk invloed op mijn cyclus die keren. (Langere cyclus en langere bloeding) Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb in maart mijn 1e vaccin gehad en eind oktober had ik pas een positieve test in mijn handen.
Hier wel een cyclus dat in de war ging maar voor de vruchtbaarheid maakte het niet uit. Ik was de maand erop onverwachts in verwachting namelijk. de reden waarom je cyclus kan veranderen is omdat de menstruatiecyclus heel erg gevoelig is voor invloeden van buitenaf. Verandering van ritme, stress, ziekte. Een vaccinatie triggert het immuunsysteem en daar kan je cyclus op reageren door bijvoorbeeld een cyclus af te breken of uit te stellen. Als je een kinderwens heb kan ik me voorstellen dat het wel vervelend kan zijn maar dat zou je misschien kunnen oplossen door ovulatietesten te gebruiken? Als je geen kinderwens hebt trouwens ook want opeens werkt het systeem dat je al jaren gebruikt (periodieke onthouding) niet meer … gevolg: zie mijn banner
Ik haalde mijn prikken juist voordat ik zwanger werd, zodat ze er maar vast inzaten. Na de tweede prik ook mijn cyclus van de leg, maar die maand juist zwanger geraakt (eerste duurde 1j en 9m met vruchtbaarheidstraject, tweede duurde 1.5 jaar zonder traject). Ik zou bijna zeggen dat ik er vruchtbaar van werd .
Ja ik ga hem gelijk in januari maar halen. Ik had bij m'n eerste zwangerschap ook een heel raar cyclus maar toen was corona er nog niet. Heb nooit bijwerkingen van medicatie dus ik ga er ook maar niet vanuit dat het nu wel zo zou zijn. Ik ga idd weer ovulatietesten gebruiken net zoals de vorige keer. Toch even wat handiger haha. 1 eierstok was lui en daardoor duurde het altijd veel langer voordat het eitje ging springen als het van die kant kwam. Andere kant was normaal. Dus we gaan het zien of dat weer zo is hahaha
Mijn cyclussen zijn na de twee eerste prikken langer geworden. Van gemiddeld 32 naar 39. Of het met elkaar te maken heeft geen idee. Maarrr, ik ben nu in de tweede cyclus na m’n tweede prik en pril zwanger ik zou gevoelsmatig liever voor een zwangerschap prikken dan tijdens. Nu ‘moet’ ik m wel zwanger nemen, dat ben ik ook van plan maar vind t wel spannend
Oh jeetje dat lijkt me helemaal spannend!! En niks moet he! Als je je er niet goed bij voelt niet nemen. Ik ga hem in januari wel gelijk nemen zodra het kan. Volgende week is mijn laatste stopweek zeg maar en dan is mijn pil op. Dus dan wacht ik eerst wel even wat mijn lichaam doet en neem ik die booster en daarna gaan we er voor. Dat lijkt me wat verstandiger. Succes met je zwangerschap!! Ik duim dat alles goed blijft gaan.
Dankjewel! En ik weet het, daarom het moeten ook tussenhaakjes. Niet doen vind ik ook niet prettig, met de berichten over placenta’s die aangetast zijn door corona. ik ga hem denk ik wel pas nemen als ik de 12 weken ben gepasseerd en de baby ‘af’ is. Gewoon voor de zekerheid. Heb in oktober m’n laatste prik gehad, en paar weken terug geen corona gehad ondanks peuter met corona, dus voor nu geloof ik het wel