bruine afscheiding na inwendige echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nancce, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancce

nancce Lid

15 jul 2007
    74
    0
    0
    verzorgende
    rotterdam
    Goede avond,

Ik ben nancy 30 jaar, heb een dochter van 5 jaar. Ik ben inmiddels 7,5 weken zwanger van de tweede. In januari ben ik begonnen met clomid 50 mg ivm pcos. hierbij ben ik zwanger geworden maar helaas al snel ongesteld geworden (vroege miskraam). Nu ben ik middels clomid 100 mg zwanger geworden en heb afgelopen donderdag een inwendige echo gehad het hartje klopte en de gyn vond het erg mooi it zien en zag geen rede tot angst voor een miskraam.
    Ik ben ontzettend angstig en bang gaat geen dag voorbij. Nu werd ik vanmorgen wakker met bruine afscheiding (wc papiertje vol) gelukkig kon ik langs komen en heb een inwendige echo gehad, het kindje zag er goed uit, hartje klopte en deze gyn vertelde ook dat ik mij geen zorgen moet maken en dat het iedere week of maand fout kan gaan.
    Maar dat grotendeels van de zwangerschappen goed verlopen.

Nu is mijn vraag klopt het dat je na inwendige echo bruine afscheiding kan hebben, en dat de kans op een miskraam na het zien van het hartje daalt?
    Ik zie de reactie te gemoet alvast bedankt.:)
    Gr nancy

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo Nancy,

ik begrijp je ongerustheid. Gelukkig had je een goede echo vandaag. Maar het klopt dat je wat bruine afscheiding kan hebben na een inwendige echo. Dit is vaak wat oud bloed. Tijdens de inwendige echo komt de echokop tegen de baarmoedermond aan. De baarmoedermond is in de zwangerschap extra doorbloed en kan snel wat bloeden. Dit is waarschijnlijk ook bij jou gebeurt tijdens de echo. Dit kan gelukkig geen kwaad.
    De kans op een miskraam daalt inderdaad na het zien van een hartslag. De kans dat de zwangerschap intact blijft stijgt naar 95 %. Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina