Bruine afscheiding na menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door stiertje88, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dag,

Sinds mijn bevalling (keizersnede) heb ik na mijn menstruatie altijd nog een aantal dagen bruine afscheiding en kleine zwarte vlokjes. Vaak heb ik 3 a 4 dagen rood bloedverlies en daarna nog 4-7 dagen bruin bij het afvegen. Uiteindelijk vermengt het zich met slijm en is het lichtbruin en daarna is het weg.

Nu hebben wij een mislukte icsi achter de rug (plus nog wat cryos van de poging waar zoon uit gekomen is) en omdat wij hierop aangewezen zijn wil ik graag weten of dit iets is waar ik naar moet laten kijken.
    Tijdens de terugplaatsing kwam de gyn ook steeds tijdens het litteken aan waardoor de tp ietwat lastig was.
    Ben bang dat ik misschien niet meer zwanger kan worden hierdoor.

Heb jij geruststellende woorden of adviezen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi stiertje88,

Je menstruatie is dus anders dan je gewend bent. Maar wat je beschrijft klinkt toch als een gewoon verloop van een menstruatie. Na een zwangerschap kan je cylcus echt wat anders zijn dan je gewend bent.
    Vervelend dat de terugplaatsing vervelend was. Ik kan niet bedenken waarom dit een reden zou zijn dat een tp mislukt. Je hebt natuurlijk wel een litteken in je baarmoeder, maar dit hoeft zeker geen belemmering te zijn voor een neisue zwangerschap. Ik snap heel goed dat je ongerust bent en je moet dit ook zeker aangeven bij je arts hoor. Bespreek je ongerustheid. Maar van wat ik lees, lees ik niets verontrustends. Ik duim voor jullie.

Groetjes Brigitte

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dag brigitte,

Dank voor je reactie.

Ondertussen had ik ook een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsarts en ben daar vandaag geweest. Zij vindt het wel reden om verder te kijken en ik ben nu ingepland voor een hysteroscopie, omdat er mogelijk elke maand bloed/vocht in het litteken blijft zitten en dat kan blijkbaar wel degelijk invloed hebben op evt implantatie. Dus nu afwachten of ze daar iets vinden...

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Stiertje88,

fijn dat er toch verder wordt gekeken. Dit wat je schrijft wist ik niet en kon ik ook niet terug vinden; goed om te weten. Ik hoop op een goede uitslag. Succes komende tijd! Ik duim voor je.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina