wel of geen rauwvlees eten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door guccie, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guccie

guccie Lid

8 dec 2008
    17
    0
    0
    hallo dames

aankomende week kan ik testen dan is mn nod.
    Maar ik had dus een vraag of het heel erg is of ik een biefstuk eet of filet american ..terwijl ik nog niet weet of ik zwanger ben?

groetjes gucciee

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, persoonlijk zou ik het niet doen, maar er zijn ook genoeg vrouwen die niet bewust bezig zijn met zwanger worden en gewoon rauw vlees eten en daarna pas ontdekken dat ze zwanger zijn.
    Maar zoals ik al zei ik zou het persoonlijk niet aandurven, je weet het maar nooit.
    Maar je moet doen waar je je goed bij voelt!

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Mijn verloskundige raad aan om zodra je een positieve test in handen hebt je netjes aan alle "regels" te houden die er zijn voor zwangere. Voor die tijd heeft het vruchtje zich nog niet eens ingenesteld

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen, je weet maar nooit !

Groetjes, Nikki F

5. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    meid,

gewoon genieten hoor! teveel koffie, wijn of roken zij n echt schadelijke zaken waar je als je een kinderwens hebt mee moet stoppen (roken) of met mate moet gebruiken (koffie, wijn) voor de rest gaat je leven gewoon door en moet je gezond leven, eten, bewegen ed. een keer een rood stukje vlees eten is echt niet schadelijk in de 1e twee weken zwangerschap. na een positieve test (4 weken zwanger) creeer je ook echt een bloedband met het vruchtje en dien je ook echt op te letten dat je dan wel bewust gaat eten. ;) Wees er vooral relaxt mee bezig met het zwanger worden, het kan ook nog maanden duren voor het raak is. lees onderstaand stukje en de link:

Toch een glaasje wijn?
    Je wist niet dat je zwanger was en hebt de eerste weken wijn gedronken, sushi gegeten, toastjes Franse kaas, etcetera? Maak je geen zorgen. Tijdens deze eerste twee weken na de bevruchting is er nog geen contact tussen je 'baby' en jouw bloedbaan. Tot dan is je kind in ieder geval tegen die schadelijke invloeden beschermd. Pas volgende week (en dan weet je dat je zwanger bent, komt de uitwisseling van bloed tussen jou en het embryo op gang. Vanaf dan is het dus echt belangrijk om zo gezond mogelijk te leven!

liefs humm

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heel handig om te weten! Danku

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik doe het wel. Pas als ik weet dat ik zwanger ben, hou ik me eraan

Vind het altijd heerlijk om American filé te eten, en zolang het nog kan, geniet ik er met volle teugen van.
    Ik drink amper alcohol, als ik gemiddeld op 1 glas per week uitkom is het veel.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik doe het na mijn eisprong niet meer, maar dat komt omdat ik me er zelf niet goed bij voel en daardoor smaakt het ook niet meer. Volgens mij kan het trouwens geen kwaad en doe ik overspannen :) . Je moet doen waarbij je jezelf prettig voelt. Voor de één is dat pas opletten na een positieve test en voor de ander na de eisprong.

9. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Toen wij zwanger probeerden te worden van de eerste heb ik echt allé dingen die verkeerd zijn gelaten, zodat ik mij nooit de schuld kon geven van iets dat niet goed zou gaan. Dus ook geen rauw vlees eten!

10. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    P.S. het is niet boos bedoeld, maar als je zwanger wilt worden, ben je bezig met nieuw leven creëren, dat is heel bijzonder. Ik heb wel eens het idee dat onderschat wordt hoe veel chemie er bij het krijgen van een gezond kind nodig is. Ook vóór het zwanger worden moet je dus eigenlijk alles wat slecht is laten.

Mychat

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @mychat: ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ook je eetpatroon van voordat je zwanger wordt heeft invloed op een eventuele zwangerschap. Dat is ook allang bewezen. Het beste is om gezonder te gaan eten en meer op te letten voor je zwanger wilt worden/

12. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0
    ik eet al een jaar geen filet americain meer.....en mijn vriend drinkt al een jaar geen alcohol :)

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goedzoooooo

14. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0
  15. Trees

Trees Niet meer actief

sorry maar als je jaren bezig bent dan? Op een bepaald moment hou je ermee op om je hele leven erom heen te plannen, omdat het je opbreekt. Ik merk na 15 maanden al, 'dat ik soms denk bekijk het maar, ik ga een wijntje drinken'! Volgens mijn gynaecoloog kan het ook geen enkele kwaad voor een positest (alcohol, rauw vlees etc), mits alles met mate is en meer dan bijv. één wijntje per week is het hier ook niet. Hij raad het zelfs aan om nog een beetje normaal te leven!

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ben ik het helemaal mee eens.Zolang er nog geen positieve test is kun je echt wel een keertje een biefstukje eten of een wijntje drinken.Persoonlijk vind ik dat sommige echt doorslaan in wat allemaal niet mag,natuurlijk moet je gezond eten/drinken maar vooral voor mensen die lang bezig zijn kan het nogal stresserig worden als je daar allemaal mee bezig bent.Ik ben pas een half jaartje pil-loos en ben na 4mnd al gestopt met dat dwangmatige gedoe,kreeg het er helemaal van op m'n zenuwen (al zal dat bij iedereen anders zijn).Doe gewoon waar jij je het best bij voelt!

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Er zijn zoveel dingen slecht voor je. Dan zou je ook niet in de omgeving moeten komen van mensen die roken (mee roken is nog veel slechter), wat dacht je van uitlaatgassen.
    Stralingen van mobile telefoons of magnetrons schijnt ook slecht te zijn. Zelfs zoetjes schijnt niet goed te zijn.

Zolang je alles met maten neemt, en een beetje oplet, mag je best van een wijntje of een overheerlijk stokbroodje american file genieten, en als toetje een kaasplankje.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Vanaf dat je een kinderwens hebt, je baan opzeggen en binnen blijven!

(je hebt geen bloedband met je kindje tot 6 weken dus ik zou gewoon lekker je filet americain eten, dat je na je eisprong geen wijntjes meer drinkt kan ik enigszins begrijpen, omdat alcohol, drugs, tabak , overmatig koffiegebruik e.d invlod heeft op je eicel, maar een broodje of toastje filet echt niet hoor. Mijn dochter is er gek op, maar ze moet het van mij op de dag van aankoop direct opeten uit voorzorg)

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Denk ook niet dat dit is wat er hier bedoelt wordt. Niet door mij in ieder geval. Ik probeer gewoon op te letten, maar als we toastjes hebben en er is filet in huis dan neem ik lekker een toastje filet. Jw hoort vaak zat dat vrouwen gewoon nog alles dronken en aten en erachter komen dat ze zwanger zijn en dan is er ook niks mis. Duzzz genieten kan/mag maar inderdaad met mate

20. Trees

Trees Niet meer actief

En andersom is het ook zo. Je kan leven als een heilige en alles laten staan, waarvan er maar enigzins een vage verband is dat het niet goed is en toch kan het misgaan. Ik spreek uit ervaring. Helaas heb je er zelf erg weinig invloed op en is het vaak de natuur die beslist of het goed gaat of niet. Het enige toverwoord wat ik kan bedenken is 'mate' en verder een beetje normaal blijven leven.

Deel Deze Pagina