tarwekiem olie goed of slecht?

Discussion in 'Zwanger worden' started by deli13, Apr 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deli13

deli13 Lid

Dec 19, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Wie gebruikt er momenteel tarwekiem olie?
    Heb me vandaag een potje aangeschaft, maar na wat zoeken op internet kwam ik tegen dat het niet zo goed zou zijn?
    Er stond dat er in de baarmoeder een te dik laagje slijm ontstaat waardoor de eicel zich niet kan innestelen.
    Ik dit onzin of wat denken jullie?
    Iemand ervaringen?

2. Helena88

Helena88 Actief lid

Feb 12, 2015
    272
    40
    28
    Ik gebruik op dit moment ook tarwekiem olie, maar volgens mij is het juist goed voor de innesteling. Ik heb vaak gelezen dat mensen daardoor snel zwanger raken. Ik lees met je mee naar de reacties. Ik ben nu ook benieuwd!

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Ik heb het gebruikt sinds september, drie keer zwanger geweest en drie keer een miskraam.

Of het daar aan ligt dat ik snel zwanger geworden ben maar ook of ik een miskraam gehad heb weet natuurlijk niemand maar ik ben er mee gestopt.

4. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Ik heb sinds 2013 af en aan tarwekiemolie gebruikt. In de maanden zwanger geworden dat ik ff gestopt was. Voor mijn gevoel heeft het niets nuttigs toegevoegd. Wel begon bij menstruatie spotting al een paar dagen vantevoren, ipv standaard 1 dag vantevoren. Nooit eerder gelezen dat dat kon, meestal lees je dat de cyclus langer wordt, maar bij mij begon de spotting dus echt 4-5 dagen voor de menstruatie.

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik start deze ronde ook voor de 1ste keer met tarwekiemolie, wel na mijn eisprong...er zijn veel mensen die het de hele maand door nemen.

Hetgeen ik erover gelezen heb is dat het net de innesteling bevorderd door het dikkere baarmoederslijmvlies...
    Ik begin het ook pas te nemen na mijn eisprong omdat ik zo vaak reacties las over een langere cyclus (de meeste van die mensen namen het dan een hele maand door)...

Ben heel benieuwd naar het resultaat de volgende ronde, maar uiteindelijk functioneert elk lichaam anders en zullen we nooit weten of de tarwekiemolie er echt iets toe doet of niet!
    Veel succes alvast!

6. Bloemhartje

Sep 30, 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik ook tarwekiemolie en ik hoor en lees er alleen maar goede verhalen over dat het idd de innesteling bevorderd en dat mensen sneller zwanger worden

7. deli13

deli13 Lid

Dec 19, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus is het de bedoeling dat je vanaf de eisprong een capsule per dag neemt? ( ik heb de capsules van kruidvat)

8. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

Mar 19, 2015
    3,526
    2,020
    113
    Ik heb ze ook gekocht . En wil ook pas beginnen na mijn eisprong omdat mijn cyclys tot nu toe gewoon steeds gelijk loopt. Nu ik ook een paar negatieve dingen op internet gelezen heb durf i pk het eigenlijk niet te nemen . Straks word mijn cyclys er langer of korter door, of idd juist te dik baarmoederslijmvlies zodat de innesteling juist mislukt. Misschien dan toch maar 1 capsule met dag slikke ipv 3 en na de eisprong?

9. heleen

heleen Actief lid

Jun 17, 2006
    220
    0
    0
    Ik heb ze ook geslikt ik ben gestopt mijn cyclus werd er veel langer mee en een eisprong had ik ook niet meer. Ik ben nu een maan gestopt de eerste cyclus na de tarwekiemolie olie heel kort en nu weer een cyclus bvan 25 dagen voor mij dus nooit meer

10. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn LF werd er korter van en dat was juist niet de bedoeling...

11. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

Apr 16, 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Ik heb 1 ronde tarwekiemolie geslikt en die ronde ook zwanger geworden. Ik slik het nu nog steeds. Dit kon volgens de gynaecoloog geen kwaad. Ik maak het potje gewoon leeg en dan stop ik ermee.

12. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik heb net als magnolia ook een miskraam gekregen jn de maand dat ik t gebruikte, lees datwel meer

13. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Ik gebruik het sinds deze maand. Ben gewoon op dag 1 van mijn cyclus begonnen met slikken. Ben heel benieuwd wat het voor mij doet! Mijn cyclus wordt er trouwens niet langer door. ;)

Belangrijke feiten over tarwekiemolie: het bevat specifieke bestanddelen, waaronder een grote hoeveelheid aan vitamine E. Vrouwen die een tekort aan deze vitamine hebben worden vaak niet snel zwanger. Ook vergroot het de energie en kracht in je lichaam en zit er een stofje in dat stress tegengaat. Ook zorgt het voor een goede innesteling.

Tijdens zwangerschap kun je dit ook gewoon door blijven slikken. Het zorgt er alleen maar voor dat je voldoende vitamines binnenkrijgt en je afweersysteem dus omhoog gaat. Ik geloof dus niet dat je daar een miskraam door krijgt. ;)

14. babywonder

babywonder Actief lid

Dec 6, 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu begin ik ook te twijfelen nu ik dit lees...
    Ik heb deze week een flesje 100% pure tarwekiemolie gekocht om deze te gebruiken vanaf na mn eisprong. Er staat op dat ik 2 theelepels per dag ervan mag drinken bij de maaltijd. Misschien anders toch maar 1 theelepel per dag in de ochtend of avond? Ik heb verder wel een normale regelmatige cyclus, us ik hoop niet dat het mijn cyclus zal verstoren...

15. HMT

HMT Actief lid

Feb 26, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ronde 1 niks gebruik
    Ronde 2 einde begonnen hiermee
    En ronde 3 hele ronde geslikt en die ronde was het raak

Ik zeg. Niet dat het werkt want het kan ook puur toeval zijn natuurlijk maar tis altijd te proberen

16. priscil89

priscil89 Bekend lid

Sep 17, 2014
    582
    34
    28
    Female
    Ik had het bij mn laatste cyclus de hele maand geslikt. was deze ronde 9 dagen 'overtijd' . Dus ben er gelijk mee gestopt. :) geen zin in die ongein

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ga het na mijn eisprong ook beginnen nemen.
    Heb een redelijk regelmatige cyclus en als die in de war geraakt, stop ik er meteen weer mee! Heb ook die van kruidvat en ga 2 capsules nemen ipv de 3 die aanbevolen zijn.

Share This Page