hoi meiden, ik had het laatst met mijn vriend over de kleine, dat die over een aantal maanden eindelijk bij ons is.. maar hij vroeg toen wanneer de kleine in de box mag/kan? want als de kleine wakker is, is het toch 'verschonen/voeden/even knuffelen/en weer slapen?' wanneer kan die dan in de box? en vanaf wanneer mag die in een wipstoeltje? en wanneer mag die naar buiten? xx
Dat zijn allemaal dingen die je zelf mag weten joh, dat is niet verplicht! Sommige kindjes houden van een strak ritme van 'verschonen/voeden/even knuffelen/en weer slapen' maar andere kindjes hebben helemaal geen vast ritme. Die andere dingen die je noemt kun je ook allemaal op gevoel doen, al zou ik met een wippertje niet meteen vanaf de geboorte beginnen. (al kan ik me voorstellen dat als het wippertje helemaal plat kan het ook niet echt kwaad kan). Je zult er vanzelf achterkomen wat voor jouw kindje het beste werkt. Succes! Edit: naar buiten gaan mag geloof ik als je kind weer op z'n geboortegewicht zit.
in debox mag je zelf weten, wij leggen em straks in de box als hij helemaal tevreden is en niet wilt slapen..nah ga dan maar ff in je boxje spelen. een wipstoeltje..weet ik nie precies maar ik gebruik em pas bij een maandje ofso. naar buiten..heb vaak gehoord dat een babytje na een weekje ongeveer op stap mag.
De wipper (wel op de laagste/platste stand) en de box mag je gebruiken meteen als je kindje geboren is. Wel moet zijn temp goed zijn, dus geen ondertemp of zo en niet meer schommelen. Dus meestal kom je daar pas bij uit als je beeb halverwege of tegen het einde van de kraamweek aan zit. Evt. dekentje erover. Naar buiten mag je vanaf dag 7 a 8 na de geboorte, mits verder alles goed gaat en je beeb zich ook goed op temp kan houden. Meestal zegt de kraamverzorgende dit ook dat jullie even een blokje om mogen. Je beeb hoeft niet op zijn geboortegewicht te zijn (dan praat ik over normaal op tijd geboren kids en geen prematuren of zo) voordat je naar buiten mag. Daar mag hij of zij 2 weken over doen.