16 weken zwanger en heel vol gevoel en braken

Discussion in 'Zwangerschap' started by badeendje11, Mar 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. badeendje11

Jan 10, 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,
    Was ik blij dat eindelijk die misselijkheid weg was, kan ik nu bijna nog niets eten. Ik kan een paar happen eten en daarna zit ik al helemaal vol en ben misselijk. Als ik dan nog wel iets eet, moet ik direct overgegeven. Dit gaat nu al een week zo en ben er wel klaar mee. In de ochtend gaat het nog redelijk, kan een halve boterham eten, maar in de loop van de dag wordt het steeds erger en 's avonds kan ik eigenlijk niets eten.

Heeft iemand hier last van gehad.....en wat water jullie oplossingen.

Alvast bedankt

2. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi,
    Ik weet precies hoe jeje voelt.
    Tot week 14 kreeg ik echt niks weg en alles maakte mij aan het kokhalsen. Vanaf week 14 ging het iets beter met slechtere dagen ertussen en vanaf een weekje of 17/18 was het helemaal over volgensmij.
    Ik had uiteindelijk wel wat dingetjes die ik wel redelijk weg kreeg zoals pap. Probeer bij jezelf ook iets te ontdekken wat je wel redelijk naar binnen krijgt. Ik wachte vaak totdat ik net had overgeven met eten dan bleef het wat langer zitten..
    Als je echt het idee hebt dat je begint uit te drogen zou ik echt even langs de dokter gaan die hebben speciale middeltjes die je kunnen helpen.
    Hopelijk is het snel over!

Beterschap.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi,

Ik heb hier ook veel last van gehad maar dan zonder het spugen. Net als jij, eerst super misselijk en na 15 weken was dit over, kreeg ik dat volle, misselijke gevoel:x Echt alsof mijn eten al tot aan mijn keel zat. Ik dacht dat het er gewoon bij hoorde dus niet bij mijn vk nagevraagd(ik wil ook niet zo'n klager zijn, heb al zoveel kwaaltjes..).

Toen ik het met 28 weken nog had heb ik het toch maar wel bij de vk neergelegd, die vertelde mij dat dit maagzuur is. Dit zit dan ook gewoon heel hoog. Ze raadde me aan om een middeltje tegen maagzuur te nemen. Dit mag je gewoon hebben tijdens je zwangerschap, kan absoluut geen kwaad.

Nou, ik wou dat ik het eerder had gevraagd! Ik heb er nu stukken minder last van en het eten smaakt een stuk lekkerder!:D:D

Ik hoop voor je dat dit bij jou ook helpt! Succes!

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Geen last van gehad, maar lijkt me belangrijk dat je een keer een afspraak maakt bij je HA! Zo krijg je niks binnen..

Succes meid!

5. badeendje11

Jan 10, 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het vanmiddag even aan de gynaecloog gevraagd en het hoort er gewoon bij...gewoon proberen kleine beetje te eten! Dus tja...we doen het er maar mee!

Share This Page