Hallo dames, Ik vraag mij af of dit normaal is. Vandaag is de 50e dag van mijn cyclus. Ben nu 10 maanden gestopt met de pil. Hoort dit dan nog steeds bij ontpillen?! Mijn cyclus lijkt wel steeds langer te worden Heb gisteren negatief getest. Ook nog totaal geen gevoel dat mn ongi eraan zit te komen.... Wie heeft hier ervaring mee? Moet ik naar de huisarts of nog afwachten?
Mijn cyclus is normaal tussen de 30 en 35 dagen. Maar heb ook weleens een uitschieter naar 61 dagen gehad. De huisarts vermoedde dat ik gewoon een maandje overgeslagen had. Daarna kwam het ook normaal weer terug. En bij erge spanning (oa contractverlenning afwachten) wilde het ook wel over die 35 dagen vliegen.. Dus sommigen hebben nou eenmaal een wat variabelere cyclus.. Ik zou na zo'n 2 maand wel even een belletje doen, denk ik.
als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan. een varierende cyclus is niet erg. Maar zo was het bij mij ook 2 jaar geleden toen ik met de pil stopte. Kort-lang-kort-lang en nu we voor een kindje gaan ineens superlang (meer dan 80 dagen en ook wel 120 dagen). Ik heb pcos waardoor het komt. Ik zou het iig even laten checken voordat je af blijft wachten en het wel iets blijkt te zijn wat niet vanzelf over gaat.
Oke. Maar wat kan de huisarts doen vraag ik mij af. Ik ben nogal een leek wat dit betreft. En stap niet snel naar de huisarts. Ervaringen?
Hier ook een lange cyclus! Soms komt het maanden achter elkaar..... en dan weer 3 maanden ineens helemaal niks... Net zoals nu..... Maar het is bij mij altijd al onregelmatig geweest.... nooit anders geweest..... onderzoekjes gehad en niks aan het handje...... Al vind ik het nu wel lang duren met die rode duiveltjes!! grrrr
Als ik jouw cycli zie zou ik denken dat je mss pcos hebt. Een huisartsbezoekje kan geen kwaad denk ik. Wie niet waagt, wie niet wint
Ik denk ook aan pcos. En dat kom j alleen te weten door het even te laten onderzoeken. De huisarts kan je bloed laten prikken om je hormonen na te kijken en een inwendige echo maken om te kijken of er cystes oid te zien zijn. Hij/zij kan je ook doorsturen naar de gyn. die dan hetzelfde onderzoekt.
heb een cyclus gehad van 7 maand.. maar is gelukkig wee op regel op moment maar nog niet helemaal super
Bedankt voor jullie reacties. Heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts, wel voor dinsdag pas dus kan wel zijn dat ik dan al ongi ben geworden. Maar dan kan het denk ik toch geen kwaad om het even te laten onderzoeken? Hopenlijk krijg ik hierdoor wat zekerheid. Ik lees dat er meer zijn die er last van hebben, vervelend he!
Ik had een cyclus van 50 ongeveer toen ik zwanger raakte van onze tweede dochter. Het was ook nog is de eerste ronde. Het hoeft dus niks uit te maken. Doe wat jij fijn vind, als je liever naar de huisarts gaat en ernaar laat kijken moet je dat zeker doen. Het blijft onzeker en irritant lange onregelmatige cyclussen.