bruine afscheiding!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rose1982, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hallo meiden!

Even een vraagje.
    Ben sinds vorige maand gestopt met de pil, en heb 2 weken na mijn menstruatie wat roze afscheiding gehad 1 dag nu 6 dagen later heb ik al 2 dagen wat bruine afscheiding. De ene keer wel als ik naar de wc ga en de andere keer weer niet. Ik heb ook erg last van mijn rug en buik.
    Hoef pas over 7 dagen ongesteld te worden.
    Meer meiden hier last van gehad!

Alvast bedankt!

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Aangezien dat je nog maar net bent gestopt met de pil, kan het even duren voordat je lichaam volledig weer een eigen cyclus heeft. Je lichaam kan allerlei symptomen geven die op zwangerschaps symptomen lijken.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je erg vruchtbaar bent en vrij snel je eigen cyclus hebt en snel zwanger bent.
    Even afwachten hoe het allemaal gaat lopen.

Zelf zijn we nu al een jaar verder en heb ik iedere maand een paar dagen voor mijn NOD wat bruin verlies. Dat duidt bij mij dus op een naderende ongesteldheid. De laatste maand + nu heb ik minder last van bruinverlies. Nu eigenlijk nog helemaal niks gezien...

Je lichaam is waarschijnlijk nog wat in de war en dat is moeilijk te voorspellen hoe lang dat zal duren. Ook hangt het zwanger geraken natuurlijk nog van meer factoren af dan alleen een regelmatige cyclus.

Succes in indergeval en hoop dat je snel zwanger mag zijn!
    Grtjs,
    Aleida

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik ben 30 juni gestopt met de pil daarna onttrekkingsbloeding gehad. Daarna gewone ongie met rood bloed. Daarna, nu dus, 2 weken lang een lichte ongie en daarvoor een week last van bruin slijm.. Echt irritant ontpillen!

4. Rose1982

Ontpillen GRRR :evil:

5. Rose1982

Is er niemand die dit ook heeft!

Greetz

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik had trouwens wel in me 1e ronde roze afscheiding 1 keer een week voor NOD.. Ontpillen dus :( .. Irritant he, om gek van te worden soms.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier nog iemand. Ben net ongie geweest en heb nu last van bruin/gelig slijm...klinkt een beetje vies maar ja, ik heb het wel. Ik ben net gestopt met de pil dus vind het een beetje vreemd allemaal. Misschien toch nog wat menstruatie? Ontpillen lijkt me in mijn situatie nog erg vroeg...normaalgesproken zou ik nu pas 2 dagen de pil weer slikken...zo snel zou je lichaam dat toch niet door hebben?

8. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ja, het kan nog wat oud bloed zijn.

Je lichaam moet nu zelf de menstruele cyclus weer gaan regelen en kan dus wat van slag zijn. Voorheen werd het allemaal netjes geregeld door de pil. (in jou geval) Dat zijn dus hormonen van buitenaf. Deze hormonen zorgen voor een soort van nep-cyclus. In de stopweek wordt er een onttrekkingsbloeding opgewekt. Het is dus eigenlijk geen echte menstruatie.

Je eigen cyclus zonder pil, moet je eigen hormonen weer aan het werk/denken zetten en je lichaam ook. Dit kan een tijdje duren en kan allerlei verwarrende symptomen geven. Ook kan je later of eerder je ongesteldheid hebben dan dat je iedere keer netjes had met de pil.

Houdt het bij in je agenda en hopelijk kan je over een tijdje zien dat er (weer) een patroon in komt. Of, nog mooier; je bent super vruchtbaar en bent zeer snel zwanger! Over het algemeen is het helaas zo, dat na het stoppen met een hormonale anticonceptie zoals de pil of nuvaring oid het ongeveer een jaar of anderhalf jaar kan duren voordat je zwanger bent. Uitzonderingen dus daar gelaten...

Grtjs,
    Aleida

9. Joow

Joow Actief lid

12 sep 2008
    117
    0
    0
    Vraagje, ik ben nu 2 weken gestopt met de pil en net wat bruinige afscheiding?!
    Maar ik lees dat het bij sommige duidt op een ongesteldheid.. maar dat kan na 2 weken nog niet zijn? Andere suggesties?

10. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    hello!

ik ben ook een jaar geleden gestopt met de pil (nou ja, ik heb m maar een maand geslikt, maar kreeg een slechte lichamelijke reactie, dus maar weer gestopt). daarna 3 maanden rare cycli gehad met tussendoor bruinverlies, ongikrampen, te laat ongesteld (we waren niet bezig met zwanger worden, dus ik had niet de onzekerheid dat dat het was (al heb ik natuurlijk wel getwijfeld, je weet maar nooit)). Naar de dokter geweest; die heeft alles getest van bm(hals)kanker tot infectie, maar alles was ok. Hij kon zich moeilijk voorstellen dat 1 maand pil zoveel te weeg kon brengen in m'n cycluspatroon. Maar uiteindelijk moest hij ook vaststellen dat het om een hormoonwisseling ging... Nu is m'n cyclus weer helemaal op de rails. Ik weet natuurlijk niet of ik wel of geen eisprong heb gehad in die 3 'rare' maanden; je kan met een onregelmatige cyclus nog steeds vruchtbaar zijn...
    Een paar vriendinnen waren toen ze stopten met de pil binnen no-time zwanger... alles kan dus...

Succes!

11. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Ik ben nu meer dan een half jaar gestopt met de pil en heb vanaf die tijd elke keer verschijnselen die kunnen duiden op een zwangerschap maar nog geen positief resultaat helaas.
    Heb gisteren en eergisteren vooral ook wat rozige afscheiding gehad en gewoon steeds een natte onderbroek. Erg vervelend. Maar ook DAT had ik nog niet gehad. Heb elke maand weer andere verschijnselen waardoor ik toch weer hoop krijg maar ben bang dat het deze keer ook weer misgeschoten is hihi. We wachten af...

12. Rose1982

Heb nu al paar dagen geen afscheiding meer gehad, wel erg last van krampen in me buik. hoef pas volgende week te worden :(

13. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had last van bruine afscheiding de dag na mijn mogelijke eisprong. Dit had ik niet tijdens de eerste ronde, maar tijdens de tweede ronde. Nu in de derde ronde bezig.
    Veel succes!

14. Joow

Joow Actief lid

12 sep 2008
    117
    0
    0
    Ja, het was maar een eenmalig iets geen last meer van gehad! Dus geen idee!

15. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben in februari met de pil gestopt en had de 1e 5 rondes ook steeds een aantal dagen bruine afscheiding voor mn ongi, of wat eerder... Zeer irritant, want wist nooit precies wanneer k mn ongi moest tellen! Onze tijd komt wel, zal k maar zeggen. Zou me er niet druk om maken, gewoon doorgaan! Suc6! X

16. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Ik heb ook iets raars..Ik moet dinsdag as ongi. worden maar nu had ik vrijdag opeens wat rozeachtig slijm op mn wc papier,en nu zondag wat bruinig slijm? heel vreemd heb normaal gesproken nooit andere afscheiding voor mn o.. heb altijd een cyclus van 29 dgn..ik had as dinsdag 2 weken geleden een pos. ovulaie test dus hebben toen ook geklust.
    een evt.innesteling zal wat laat zijn lijkt mij..vdr heb ik wel wat symptomen..Heeft misschien iemand een idee wat dit is?
    ik hoop natuurlijk stiekem wel dat ik zwanger ben..Dit is ronde 6

17. sterre1973

10 aug 2007
    46
    0
    0
    Wanneer ik ongesteld moet worden heb ik ook altijd de eerste dag bruin bloed. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik op de dag dat ik ongesteld moest worden een week lang bruin bloed en dus zwanger!

Deel Deze Pagina