ben nu 6 weken zwanger had volgens mijn berekening 7 moeten zijn, maar de echo gaf een week korter aan. dit hoeft nog niets te betekenen. maar ik heb de laatste drie dagen last van een beetje bruine afscheiding. ik heb wel gevlogen en in de bergen geweest. kan het zijn dat ik een beetje afscheiding heb door de hoogte verschillen. is het normaal om bruine afscheiding te hebben rond de 6 weken? hebben andere dat ook gehad? het is geen bloed tot nu toe. en ook niet veel. alleen op het wc papiertje niet echt in mijn plas.
Hoi Hoi Geen zorgen maken hoor. Waarschijnlijk gewoon ''oud bloed'' Ik heb het bij mijn oudste ook gehad..
Hi, Ik heb nu twee keer gehad. Eerste keer met 5 weken en de tweede keer met 8 weken! Ook lichtbruine afscheiding. Volgens de verloskundige niet direcht druk maken! Veel succes met alles!
Hallo meiden! Ik Ben nu bijna 3 weken over tijd. Ik heb een week geleden een test gedaan van de kruidvat die was negatief. 4 dagen later weer 1 gedaan die gaf een licht streepje aan. Ik naar de dokter gegaan 3 dagen later. die heeft ook een test afgenomen. En die was weer negatief. Nu heb ik maar bloed af laten nemen om het zeker te weten. En sinds vandaag heb ik dus bruine afscheiding. Niet véél. Maar ik heb dus ook hélemaal géén menstruatiepijn. Maar wel zwangerschapsverscheinselen. Wat moet ik er nu van denken? BEN IK ZWANGER OF NIET? HELP ME A.U.B! Héél Erg bedankt Groetjes Priscilla
hoi hoi ik dacht dat ik gistere ongi werd, klein beetje afscheiding, rood/bruin en nu helemaal niks?! wanneer krijg de uitslag van de bloedtest? het kan heel goed dat er niet genoeg in je urine zat waardoor de test negatief werd
Jeetje.. lastig om te zeggen.. ook voor Priscilla.. Ik heb zelf met ongeveer 4 weken zwangerschap 2 weken lang bruine afschieding gehad. ik dacht zelf dat dat mijn ongesteldheid was/ later bleek ik dus toch zwanger te zijn. Een vriendin van me heeft dit ook een weekje gehad. Test gedaan bij de dokter en die was negatief. 10 minuten later werd ze door de dokter gebeld dat er toch een streepje was ontstaan. Dus nog een keer getest en die was positief. Ze bleek toen al 11 weken zwanger te zijn.. Hoe moeilijk het ook is.. afwachten da's echt het enige wat je kan doen..
Omdat ik via IVF zwanger geworden ben wisten ze precies hoe ver ik was en met 7wkn kwamen we er ook achter dat we pas 6wkn zwanger waren. Een week achterstand dus..........maar met mn 12wkn echo was ik helemaal bij! Ik had in 5wkn een week ingehaald! Ik heb heel veel gerust maar verder wel mn normale dingen gedaan. Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor!!
Hallo Vervelend die onzekerheid, wachten is id de enige optie. Ook ik ben aan het wachten op het moment, een week voor pasen bruin verlies gehad normaal maar 2 of 3 dg,met pasen (zon) had ik een positieve test kruitvat 2 voor 5 euro. De woe erop 3 dg later toch bloed verlies begon met donker rood druppels had nog moed, maar later was het helder rood bloed. Heel even steekjes gehad maar geen krampen en geen stolsels. Na 1 en halve dag was het bloeden alweer gestopt normaal 3 of 4 dg. Heel anders dan de vorige keer toen het is mis gegaan, toen had ik ook direct na het stoppen met bloeden een negatieve test. Later (toen) op controle geweest baarmoeder was helemaal leeg alles had zich zelf opgeruimd ik ben toen 5 wk en 1 dg zwanger geweest. Omdat het nu dus anders was en voelde heb ik weer een test gedaan (zelfde) weer positief zelfs nog een dikkere streep dan paaszondag. Gebeld met de gyn deze zei doe over 2 dg nog een test en als deze nog positief is de maandag nog een als deze ook nog positief is kom je langs op 22 april voor een inwendige echo. Weer 2 dg later weer positieve test maandag de test van het kruitvat 1 voor 7 euro nog iets gekocht, deze kwam bij kassa als beste getest uit de bus en ja nog een positieve test. Woe bij de gyn geweest en hij zei helder rood bloed is niet goed maar het kan wel eens gebeuren vreemd dat het nu zo anders is als de vorige keer je blijft positief testen je blijft moe en het bloeden is al gauw gestopt we gaan de echo bekijken. En ja hoor er was een klein rondje te zien aan de baarmoederwand het vruchtzakje. Alleen omdat het zo vroeg was kon hij niet zien of hij gevuld is of leeg ... Ik moet 15 mei weer terug en dan weet ik of ik nog zwanger ben of dat de het restje eruit moet. Nu heb ik sinds gisteren weer een paar druppels oud bloed verloren gelukkig niet helder rood en vanmorgen beetje bruin bij het afvegen. Symptonen zijn er nog en weer een test gedaan 2 dg geleden en deze is ook dikker de streep dan een vergelijkbare eerdere test. De gyn zei wachten is soms het enige wat een vrouw kan doen en dat is vervelend maar iets anders zit er niet op. Mocht ik weer helder rood bloed gaan verliezen Hoop het niet Moet ik direct bellen. Ik hoop zo [-o< dat ik 15 mei zwanger blijk te zijn van een gezond vruchtje met hartaktie [-o< [-o< [-o< Ik hoop hier dus ook wat meer ervaring van andere vrouwen te kunnen lezen die tijdens de zwangerschap bloed en of bruin verlies hebben gehad. En voor de andere meiden ik hoop voor jullie ook dat julliegewoon zwanger zullen zijn van een gezond vruchtje [-o<
Hoi Dior, Jeetje wat een onzekerheid zeg. Je wilt zo graag weten of je zwanger bent en dan moet je ook nog lang wachten. Maar als je menstruatie niet doorzet en je hebt de verschijnselen dan zou je toch echt zeggen dat je wel zwanger bent!! Helemaal omdat je zo vaak positief getest hebt. Ik ben vandaag 8 weken zwanger en had vanochtend ook weer wat bruinverlies. Schrok natuurlijk weer, maar het was later ook weer weg. Weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken, heb het een paar weken geleden ook al gehad, ben er niet mee naar de VK gegaan. Heb aanstaande maandag een echo in het ziekenhuis, erg spannend allemaal. Meestal als het geen helderrood bloed is en je hebt geen krampen, dan is het goed en kan het innestelbloed zijn of dat er een adertje is geknapt bij de baarmoedermond. ALles is natuurlijk wat gevoeliger en beter doorbloedt. Als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken Heel veel succes en sterkte 15 mei!
@Mirjamvh dankjewel Over jou beetje bruin verlies zou ik me niet zoveel zorgen maken. De gyn zei tegen mij bruin of oud bloed verlies kan niet zoveel kwaad dit gebeurd vaker zo lang je het maar niet met maanverband moet gaan opvangen omdat er zoveel verlies is. Dus dat is wel positief, maar ik weet toch maak je je zorgen. Wat ook leuk is om te weten voor jou als je dadelijk de 8 weken echo hebt gehad en er is hartaktie het dan gaat het bij 95% goed de rest van de zwangerschap
Laten we inderdaad hopen voor ons alletwee dat het goed is en dat we hartactie zien binnenkort! We moeten ons gewoon niet teveel zorgen maken.
ik heb ook sinds een week ongeveer bruin bloed verlies....1 keer ook wat rood, maar niet veel en ook alleen maar als ik afveeg na plassen... het word nu al wat minder dus ik heb wel een goed gevoel.. heb al 2 echo`s gehad en die waren allebei goed en het hartje klopte ook al bij 6 weken...de gyn zei toen ook dat ik nu 90% kans had dat het gewoon goed ging. maar stiekem blijf je toch een beetje die angst houden... ik heb gelukkig veel symptomen, ben kei misselijk dus het zal wel goed zitten... maandag weer een echo
@petske misschien heb je er iets aan lees eens bij zwanger en bloedverlies er zijn daar een aantal meiden en hun ervaring. En bij mij heeft het positief blijven geholpen, die angst is normaal. Hopelijk krijg je maandag een mooie echo
hoi zelf heb ik ook in de 6/7 week een aantal dagen bruine afscheiding gehad. heb toen de vk gebeld om te vragen of dat normaal was. zij zei dat het oud bloed kan zijn of wat innestelingsbloed. hoefde me er niet druk om te maken zolang het niet echt rood van kleur was.