honger en buik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babymissy23, Oct 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hallo ik heb een vraagje dit is mijn derde zwangerschap maar verschilt zo erg van mijn vorige 2 ik heb ook constant zo erge honger is dit normaal? en bij mijn 2e zwangerschap had ik vrij vlot een buik kan ik dat nu weer verwachten alvast bedankt... groetjes aukje

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Babymissy,

Nog gefeliciteerd! De kans is inderdaad groot dat je weer snel een buikje krijgt, dit is wel afhankelijk van meerdere factoren. Zoals hoe ben je deze zwangerschap ingegaan en hoe de vorige twee? Doe je nog veel aan sport? En hoe was het bij de tweede zwangerschap?

Erge honger. Ja, dit kan, elke zwangerschap is anders en elke zwangerschap gaat gepaard met andere klachten. Nu heb je er twee rondlopen en zwanger, dit is dus ook een stukje zwaarder. Hierdoor kan je ook meer trek hebben. Kijk verder als je echt opeens veel meer gaat eten even op de site van het voedingscentrum, wat geadviseerd wordt http://www.voedingscentrum.nl. Ga even zitten als je wat eet, drink een glas water, neem even de tijd en het liefst iets gezond eten. Dus een bruine boterham met kaas, een appel, een bakje yoghurt met cruesli, een kop soep, etc.

Groetjes,
    Japke

3. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hallo japke dank je wel en ik ben deze zwangerschap vrij rustig ingegaan eigenlijk hetzelfde als de vorige twee..niet gesport etc wel gezond eten en al...verder heb ik met de eerste zwangerschap een buik van een tweeling gehad zo groot bij de tweede had ik ook een ontzettende buik maar begon eerder had met 3 maanden al aardig buikje..dus het is normaal dat ik mijn baarmoeder nu ook al wat voel?kwa hoogte groetjes aukje

4. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    verder had ik nog een vraagje ik ben met mijn eerste in het ziekenhuis bevallen dit heeft van begin tot eind 25 uur geduurd met de tweede ben ik thuis bevallen in 3 uur van begin tot eind een heel verschil als het meezit wil ik nu weer thuis bevallen maar wat kan ik verwachten?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt verwachten dat het ongeveer zo snel gaat als bij je tweede, misschien zelfs nog sneller. Het is geen garantie maar ik denk dat het ook deze keer erg snel zal gaan. Maak daar tzt goede afpsraken over met je verloskundige, dat je op tijd belt!

Mirjam

6. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    dus het kan nog sneller bedankt voor je andwoord..verder had ik nog wel een vraag over roomkaas etc etc mag dat nou wel of niet ...met de twee jongens heb ik het niet gedaan maar wat mag wel en niet kwa eten..

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

roomkaas kan prima. Over wat je wel en niet mag eten is al heel vaak een vraag gesteld. Zoek maar even na met de zoekfunctie, dan vindt je het wel.

Mirjam

8. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    ok dank je wel

9. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    mijn buik gaat erg hard ben nu 5 weken heb mijn eigen vk gebeld die vraagt haar af of het mischien afgelopen maand wel niet eens een miskraam is geweest......en is het ook nog een optie dat het mischien toch een tweeling zou kunnen zijn het komt niet in onze familie voor maar ben toch wel nieuwschierig....ik moet toch zeggen dat ik na die bloeding in september nog wel heb getest maar wel negatief aangaf was een rare bloeding zonder stolsels anders dan een menstruatie en na 2 a 3 dagen alweer over wat zeggen jullie hiervan? alvast bedankt...

10. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Babymissy,

Het is natuurlijk ook niet je eerste, dus je baarmoeder rekt ook sneller en makkelijker op. Het is ent alsof je een ballon voor de derde keer opblaast, gaat ook veel makkelijker.

Mocht je in september, wat bloedverlies gehad hebben en geen positieve test, dan heeft dat denk ik niks met deze zwangerschap te maken. Een echo moet uitwijzen of er een of twee zijn en of je inderdaad misschien toch al wel wat verder bent. De kans schat ik niet zo hoog in, omdat het niet gebruikelijk is. Maar je weet het nooit.

Succes!
    groetjes,
    Japke

11. babymissy23

babymissy23 Actief lid

Sep 19, 2006
    193
    0
    0
    friesland
    dank je wel voor je andwoord de snelle groei van de baarmoeder kan ik dan ooko goed mee instemmen met de tweede ging het ook erg snel dus dat zal idd voor de derde x wel weer zo zijn groetjes aukje

Share This Page