SMEP vraagje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lou Lou, Nov 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Wij zijn sinds deze ronde bezig met smeppen, nu heb ik een belangrijke vraag:

het is de bedoeling dat je om de dag klust dus bv:
    cd 8, cd 10, cd 12 enz

dan bij positieve ovu 3 dagen elke dag en dan 1 dag rust en dan nog een laatste keer.

maar het kan dus zo zijn dat je bv cd 13 je positieve ovu krijgt en dan dus 4 dagen achter elkaar klust, Maakt dat uit?

Want als je je ei op bv cd 14 krijgt is het maar 3 dagen en zoals velen zeggen is de kwaliteit vd zemmers na een 4e dagelijkse zaadlozing niet meer optimaal;)

hoop dat iemand mij kan helpen:)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Misschien heel dom dat ik het niet weet, maar: Wat is Smeppen???

Dan mijn mening: om de dag klussen tot je ei lijkt me niet verkeerd, zo blijft de kwaliteit van het zaad optimaal. 4 dagen klussen wanneer je een positieve ovulatietest hebt lijkt me echt teveel van het goede. Wanneer je positief test springt je ei binnen 24-48 uur. Op de dag van je positieve test vrijen en de dag erna (of daarna) is genoeg. Als je eisprong is geweest blijft het eitje hooguit zo'n 12 uur in leven heb ik eens gelezen. het heeft geen zin om het de 2 dagen daarna ook nog eens te doen.
    Het moet wel leuk blijven ;)

3. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Hey Druif leuke naam :D

Smeppen is:
    Het SMEPplan:

SMEPpen (Sperm Meets Egg Programm)
    The Plan

Short Version:
    * "Try" every other night starting Day 8
    * Buy 10 ovulation predictor kit sticks
    * Begin ovulation testing on Day 10
    * When test is positive, "try" that night, plus two additional nights in a row
    * Skip one night, then do one last "try"
    * Take a home pregnancy test 15 days after your ovulation test was positive, if your period has not begun
    * If your ovulation test never goes positive, continue "trying" every other night until Day 35, then do a pregnancy test if your period has not begun.
    Statistics coming in from the bulletin board show that about 40% of post-miscarriage women will get pregnant on the first try if they are faithful to the plan, about double the number of the normal population who are not on the plan. This assumes, of course, that you waited for a normal cycle to begin after your loss, and did not begin trying before having a period after a miscarriage. Many women do not ovulate in that first cycle.

En de nederlandse vertaling:

SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP)

Korte versie:

* 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.)
    * Koop 10 ovulatietesten
    * Begin met de ovu-testen op dag 10
    * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook.
    * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer.
    * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen.
    * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent)

Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft.

Daarom is mijn vraag ook dat je de ene keer als het zo uitkomt 4 dgn achter elkaar doet en de andere 3 dgn, licht er net aan of je op een even of oneven cd je ei krijgt.....ik ben dus benieuwd of je bij 4 dgn minder kans zult maken...maar ja je kan het niet van te voren weten natuurlijk ;)

Share This Page