Pijnlijke baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vica86, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje.
    Mijn gehele buik is al een tijdje pijnlijk. Alleen dit wordt steeds erger.
    Gisteren was ik voor extra controle bij de gyn (waren een klein beetje eiwitten in mijn urine gevonden) en kreeg ik een echo.
    Zelfs deze echo maken deed heel erg veel pijn! Het is niet plaatselijk maar echt over mijn gehele baarmoeder. Hij wordt dan ook helemaal hard (wordt hij zowiezo bij elke beweging die ik maak).
    Wat kan dit zijn?

En ook heb ik vorige week 2 keer een ctg gehad. Beide keren had ik (pijnlijke) harde buiken om de 1 a 2 minuten. Sommige deden pijn, sommige niet.
    Nou heb ik al vrij lang dit, maar zo snel achter elkaar niet en zeker niet als ik stil lig.
    Is dat normaal?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Vica86.

Door het groeien van de baarmoeder word de buik steeds gevoeliger. En dan misschien ook nog eens wat oefenweeen erop maakt het nog pijnlijker, of een lekker actief kind.
    Het is niet erg, zolang het maar niks doet, dus geen ontsluiting geeft.
    Je moet rust nemen, soms kan warmte de pijn verlichten.

Is je urine al een keer gecontroleerd op een blaasontsteking? Want dit kan namelijk ook buikpijn veroorzaken.

Het kan ook zijn dat die kleine aan het indalen is dit geeft een menstruatie achtige pijn/steken onderin.

Groetjes Ineke.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja voorweeen heb ik helaas al een behoorlijke tijd :(.
    Urine is vorige week nog gecontroleerd, en gisteren ook. Beide keren schoon.
    De baby is al enige tijd ingedaald.

Dus dit zou alleen minder worden bij rust?
    Denk namelijk dat meer rust gewoon onmogelijk is helaas. Met een kleine van 20 maanden erbij. Verder doe ik al niks meer.

Deel Deze Pagina