Bruine afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pepepe, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

@Mariska buikkrampen horen ook weer bij een beginnende zwschap meid. Je bm zet flink uit en dan heb je gewoon een soort van ongi krampen...
    Hoe is het nu?

2. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Het is nu nog steeds aan het vloeien maar dan wel donkerrood tot bruin. Ik voel nu onder aan de rechterkant van mijn buik ook een zeurende pijn. Mijn borsten blijven nog wel steeds gevoelig, ik hoop dat, dat een goed teken is?? Is het verstandig om morgen de gyn te bellen? Ik moet 7 juni zowieso al heen voor de 1e echo.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb niet zo`n idee wat nu verstandiger is:)
    Ik zou het even afwachten en morgen bellen als je het nog altijd hebt. Het hoeft niet fout te gaan maar als er veel bloedverlies is en veel krampen hou er toch maar wat rekening mee dat het misschien fout is...:(

Maar het hoeft niks verkeerd te zijn he....;)

4. Alita

Alita Niet meer actief

Trouwens bruin is oud bloed dus dan is het bloeden eigenlijk al gestopt snap je?

Ik zou idd gewoon morgen bellen dat je misschien als eens kunt kijken of het nog goedgaat daarbinnen....

5. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hallo.
    Hier net zo hoor en denk dat ik morgen toch maar even de vk ga bellen.
    Oud bloed is al geweest, maar hoeveel oud bloed kun je hebben ;)
    Bij mij is het nu al een paar dagen en dan alleen met afvegen gelukkig en heb ook geen krampen, maar toch maak je je een beetje zorgen natuurlijk!

@ukkie2012, laat je morgen nog even horen wat jouw vk zegt?
    Misschien lucht ons dat allemaal wel een beetje op! :D
    Groetjes Pasjuh.

6. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier ook bij mijn 2e zwangerschap regelmatig bruine afscheiding en afgelopen week zelfs flink wat helderrood bloed en steken. Toen wel even erg onzeker geweest, maar zelfs toen bleek er niks aan de hand en hebben we het hartje gewoon gehoord.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb het ook gehad tm 8 weken, eigenlijk vanaf mijn posi test. Rond de 6 weken een keer zo'n erge bloeding dat ik dacht dat het over was. Bij mij bleek het te gaan om een tweeling waarvan er één niet goed was. Daar hebben jullie misschien weinig aan maar het zegt alleen maar dat het lang niet altijd fout hoeft te gaan! Had geen pijn trouwens...

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    heb het hier ook gehad, eerste zwangerschap helaas kwamen we tijdens de echo van 9 weken erachter dat het hartje niet meer klopte.

tweede zwangerschap heb ik het gehad van week 5 tot week 16! ik was ervan overtuig dat het weer fout was gezien de eerste maar het resultaat ligt hier toch echt nu in bed te slapen.

het kan alle kanten op en het gaat vaker goed dan fout! en ze kunnen op dit moment in het zkh toch weinig doen als kijken met een echo. maar ook daar krijg je geen vastigheid mee, ik had met de eerste zwangerschap met 6,5 week een goede echo met hartactiviteit en toch met 8 weken fout gegaan.

ik zou proberen het een beetje proberen van je af te zetten ( tis moeilijk I know) mocht het fout gaan kan je er toch niks aan doen en als je je te druk maakt is het niet goed voor jezelf qua stress.
    heel veel zwangerschappen met bruinverlies gaan gewoon goed!!

9. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uiteindelijk heb ik 6 dagen dit bruinverlies gehad. Afgelopen donderdag is het opeens gestopt.

Vandaag had ik de echo en alles is goed. Hart klopt goed, het groeit volgens schema (2,24 cm bij 8wk6dg).

Verloskundige had ook geen verklaring voor het bloedverlies. Althans niets meer dan hier ook gemeld (kan, bruin niet druk maken, baarmoeder goed doorbloed en kan makkelijk beschadigen door niezen, hoesten, fietsen, enz...). We moesten ons niet druk maken, want waar ze wel iets over kon zeggen was dat de zwangerschap intact was!
    :):):):):):):)

10. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ook hier al 3 dagen bruine afscheiding. :(
    Heb morgenochtend de eerste echo gepland staan (wel uitwendig).
    Hoop zo dat het goed zit.

11. Alita

Alita Niet meer actief

super pepepe!!

@Selena succes meid!!

12. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank!

Gisteren de termijn echo gehad en ook deze was goed en de definitieve datum is 5 januari geworden.

Heb verder geen last meer gehad van bruinverlies. Gelukkig niet, maar ik vind het toch vreemd dat er niets over te zeggen is. Dat niemand (arts, verloskundige, ed) een idee hebben waarom.

De verloskundige zei gisteren dat het waarschijnlijk kwam omdat je baarmoedermond erg gevoelig is en dat bijvoorbeeld door niezen, fietsen, oid deze makkelijk kan gaan bloeden.
    Ik kan mij dit voorstellen als mijn bruinverlies één dag zou duren. Maar in mijn geval was dat 6 dagen en dan is een beschadiging door bv fietsen, hiermee in mijn ogen niet te verklaren.

Maar goed, ik maak mij zeker geen zorgen meer, maar vind het gewoon raar...

Over twee weken heb ik nog een prenatale screening (nekplooimeting). Overigens zonder medische oorzaak, maar vind het toch belangrijk (denk ik).
    Hebben jullie dat ook gedaan? Of gaan doen?

13. Alita

Alita Niet meer actief

Gelukkig is alles prima meid!! Ja ik heb het beide keren gehad en waarom geen idee...ach als alles maar goed is he!

Ik heb nooit zo`n screening gedaan, we zijn nog jong en er zit niks in de familie...

Deel Deze Pagina