Kans op herhaling hematoom nieuwe zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moi26, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    In 2009 heb ik na een zwangerschap van 22 weken mijn dochtertje verloren. Oorzaak was aanhoudend (extreem) bloedverlies. Op de echo's bij de gynaecoloog was steeds niet te zien waardoor ik steeds toch weer ging bloeden. Uiteindelijk zijn mijn vliezen hierdoor te vroeg gebroken. Een aantal maanden er na was ik weer zwanger. En weer ontzettend veel bloedverlies. Maar nu stopte het na 10 weken en was er een duidelijke hematoom te zien. Gelukkig is deze zwangerschap wel goed gegaan. Nu kriebelt het om voor een derde kindje te gaan in de winter, maar vraag me af of de kans op herhaling van hematomen iets genetisch is ofzo. Ik weet nu dat een zwangerschap met veel bloedverlies ook goed kan gaan, maar wil eigenlijk gewoon voorbereid zijn op bloedingen. Is het pure pech geweest of is de kans toch wel groter bij mij? Overigens heb ik bij beide bevallingen erg veel bloed verloren (+bloedtransfusie), omdat de placenta niet wilde komen. De gyn heeft ook mijn stollingsfactoren gecontroleerd. Was niks mis mee.

Bedankt alvast.

Groetjes!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Er is niks bekend over dat hematomen genetisch zijn. Dus ik denk pure pech.
    Je hebt wel bij de bevalling een verhoogde kans op weer ruim bloedverlies, maar dit is omdat je dat bij je vorige bevalling ook hebt gehad. Dit heeft niks te maken met een hematoom.

Groetjes Ineke

3. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen.

Groetjes!

Deel Deze Pagina