Selftanner , is dat slecht voor baby?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamavanmerijn, Feb 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    Hallo,

Wij gaan over kleine 3 weken op vakantie naar de zon. Ik ben momenteel erg wit. NOrmaal gesproken ga ik onder zonnebank voor we op vakantie gaan.
    Maar mag dat nu ook?

Anders zou ik selftanner willen gebruiken, maar nu hoor ik om me heen dat dat niet goed zou zijn, omdat de stoffen die daarin zitten schadelijk voor de baby zouden zijn en bij de baby terecht kunnen komen.
    Tevens zou ik willen weten of je zw-masker ervan kan krijgen. Bij mijn 1e zwangerschap ben ik haas t niet in de zon geweest omdat het in mijn verlof veel te heet was, dus heb het nog niet eerder gehad.

Is dit waar? wat raadt je aan?

Ik hoor het graag
    gr Mariette

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mariette,

over het algemeen zeggen we: niet onder de zonnebank voor 13 weken, daarna mag het wel maar niet te lang achter elkaar. Gebruik wel een goede zonnebrandcreme en weet dat je eventueel risco loopt op een zwangerschapsmasker. Om dat risico te verkleinen kun je een hogere beschermingsfactor op je gezicht smeren. Selftanner ken ik niet, maar ik denk dat je het beter niet kunt gebruiken. Als je het zeker wilt weten moet je het bij de apotheek vragen, daar verkopen ze het ook en weten ze precies wat wta je wel en niet in de zwangerschap mag gebruiken, misschien een bepaald merk wel en een ander niet.
    Bruinse en alvast een fijne vakantie gewenst!

Mirjam

Share This Page