Hoi meiden, Even de klaagmodus aan! Nu 7 weken zwanger en voel me soms erg beroerd( ik weet het hoort er allemaal bij) ,misselijk ,duizeligheid ,extreem vermoeid,zag van de week zelfs zwarte vlekken voor me ogen,wat later gelukkig weer weg trok! Toevallig gister bij iemand mijn bloeddruk opgemeten en deze was 60/100i Dit is toch niet extreem laag,of zou dit de klachten kunnen verklaren? Om nou gelijk de dokter weer te bellen....
Ik snap de uitslag niet zo goed? Meestal heb je eerst het hogere cijfer (de bovendruk) en dan het lagere cijfer (de onderdruk). Een bovendruk van 100 en een onderdruk van 60 is op zich prima hoor. Misschien wat lager dan je normaal hebt, waardoor je wat duizelig zou kunnen zijn. Maar geen reden om de dokter te bellen. Als je echter een bovendruk van 60 hebt en een onderdruk van 100... Dat zou heel raar zijn, maar dan zou je wel de dokter moeten bellen
Was je bovendruk nou 60 en je onderdruk 100 Een bovendruk van 60 is nl. te laag en een onderdruk van 100 is veel te hoog. Of is het andersom? Je bovendruk 100 en je onderdruk 60?
de bovendruk zal wel 100 zijn want de onderdruk wordt niet met 3 cijfers aangegeven. Deze is goed hoor
De onderdruk wordt niet met 3 cijfers aangegeven? Ehh, echt wel hoor. Alleen heb je dan óók een bovendruk van 3 cijfers.
ligt er een beetje aan wat je normale bloeddruk waardes zijn, wat dus normaal voor jou is. Als je normaal ook rond 100/60 hebt is er niks aan de hand zit je normaal op 120/80 en nu ineens lager kun je je daar dus wel duizelig van voelen met vlekker etc.
Echt wel hoor, ik had tijdens mijn zwangerschap van Justin zwangerschapsvergiftiging en dus een hoge bloeddruk. Mijn onderdruk was toen soms wel 100, dus 3 cijfers! @Wondertje78, lijkt mij een normale bloeddruk dan hoor.....alhoewel een onderdruk van 60 wel wat aan de lage kant is.....van een te lage bloeddruk kan je wel klachten krijgen.
Mijn bloeddruk is tijdens mijn zwangerschappen altijd te laag, opzich niet slecht voor de baby maar kan inderdaad lastig zijn voor jezelf. Je ervaart er duidelijk hinder door aangezien je duizelig bent en je zwak en moe voelt. Wat je kunt doen is extra zout eten bij je eten of andere dingetjes die veel zout bevatten zoals rookvlees, rookworst, zoute drop, etc. Dit kan je bloeddruk wat omhoog helpen als je er last van hebt. Bij mijn dochter hielp dit wel. Nu heb ik er gelukkig verder helemaal geen last van. Jou bloeddruk zegt me trouwens verder niks, heb er geen verstand van van die waardes.
Phoe.....zou niet eens weten wat mijn bloeddruk voor de zwangerschap was. Zag wel op mijn oude zwangerschapskaart van mijn vorige zwangerschap dat bij 13 weken mijn bloeddruk 100/50 was. Ik dacht dat je juist een beetje op moest letten met zout in de zwangerschap...blijkbaar heb ik het nu het heel hard nodig.. Ik ga is opletten met eten en zo ,misschien dat ik me dan beter ga voelen...
ik zat zelf ook erg laag, in de eerste weken tot zo'n 14/15week... af en toe wat dropjes of n cup á soep deed wonderen inmiddels weer een normale bloeddruk gelukkig!
Ik zat de hele zw op 107/55 ongeveer. Vaak ook nog onderdruk 50. Had nergens last van. DOen ze ook niets aan want beter te laag dan te hoog. Je moet dan alleen voorzichtig zijn met opstaan bv. Als je veel duizelig bent, een cup a soupje of zoute drop wil wel helpen.
heb er geen ervaring mee met te lage.. bij mij is hij namelijk altijd te hoog vandaar dat ik nu ook in men zwangerschap men bloeddrukmedicatie gewoon mag innemen en dan staat hij altijd perfect.. maar als ik ergens te lang moet wachten ( kassa winkel ofzo) dan voel ik me ook draaierig en heb dan ook het gevoel dat ik elk moment tegen de vlakte kan gaan... daarom neem ik altijd men moeder nu mee naar de winkel als het niet gaat kan zij aanschuiven en ik al lekker in de auto wachten.. te lang blijven stilstaan heb dan heb ik dat voor..