Overtijd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esmetjuh, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Hallo, ik had eerst een ander bericht maar heb daar wat slechte reacties opgekregen, dus daarom maar zo:

    ik ben 5 dagen overtijd, heb gister en eergister een zwangerschapstest gedaan, maar daar kwam niks uit, maar het was een goedkope zwangerschapstest van het internet 3 voor 15 euro?
    Is het verstandig om gewoon een goeie test te halen bij de drogist of gewoon te wachten nog een paar dagen, want het voelt ook niet alsof ik ongesteld ga worden...

    Groetjes.. Esmé
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk niet dat jij veel reacties zult krijgen.
    Dus na 4 mnd staan jullie ineens wel achter een kind???
    Vreemd verhaal......ik ben tegen abortus!!!!
    Vandaar ook deze reactie.
    Was het op 17 jarige leeftijd gepland?
     
  3. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hmmmm tja ook een beetje een vreemd verhaald om op een zwangerschapspagina te zetten...
    Liefs, misspuma
     
  4. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    jeetje beetje raar .. eerst iets weg halen en dan ineens er wel voor gaan ..

    Ik kan me het wel voorstellen maar begrijpen doe ik het niet sorry ..

    Als je het verhaal shit en nu gaat lezen zul je dat misschien snappen ..

    Ik blijf het een raar iets vinden dat je nu ineens wel zeker bent van een kindje en je vorige ( zo zie ik het ) niet eens de kans heeft om te leven .. erg bruud ...
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nou Mensi deze reactie vind ik behoorlijk hard.
    Ze geeft aan dat ze ergens mee zit, er spijt van heeft, durft er voor uit te komen en wil er met ons over praten.

    Esmetjuh,
    Ik vind het knap dat je uit durft te komen voorwat er is gebeurd. Het is heel spijtig dat je nu spijt van je abortus hebt. Ik hoop dat jullie nu héél goed hebben nagedacht of jullie een kindje willen.

    Pim
     
  6. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Esmetjuh,

    Niet lullig bedoeld hoor.
    Maar kan me niet voorstellen dat je abortus pleegt om daarna een paar maandjes later wel gepland zwanger te raken.
    En je bent nog hartstikke jong zeg!
    Ik weet niet hoe oud/jong je vriend is maar wie zegt dat het goed blijft gaan?
    Wat als hij later beslist dat hij toch niet klaar is voor een kind?
    Ga je het dan weer laten weg halen?
    Of ga je je verantwoordelijkheid nemen als een grote meid?
    Want het beslissen om zwanger te raken is niet zo moeilijk maar er daad werkelijk voor zorgen is een heel ander verhaal!
    Wil je echt niet aanvallen hoor...maar een kind krijg je uit liefde...ongepland of gepland maakt niet uit.
    Maar je pleegt geen abortus omdat het niet lekker loopt met je vriend!!
    Je pleegt abortus omdat je zeker weet dat je dit kindje niets te bieden hebt en er echt niet voor kan zorgen.
    En dat verandert niet in een paar maandjes hoor.
    Tja...verder wens ik je sterkte in je beslissing en hoop dat je juist beslist.

    Liefs Linda
     
  7. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Ja, laat maar allemaal zitten, doet er niet toe, ik heb het er nog steeds hartstikke moeilijk mee, en zit nu weer keihard te janken door dit soort berichtjes, ik wilde het juist vertellen omdat ik vind dat jullie elkaar zoveel steunen op deze site, maar blijkbaar niet jullie allemaal
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Linda ik sta volkomen achter je!!!!!!!!!!!!
    Pim dit is mijn mening, hoe jij er over denkt, is jou mening.
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo

    Ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen omdat abortus iets is waar ikzelf niet achter sta. Op deze site zijn tig mensen die al erg lang proberen om zwanger te worden en in de mmm zitten. Ik kan zo indenken dat het niet leuk is om te lezen dat iemand dan schrijft bij 9 weken heb ik abortus laten doen, want velen hebben er weet ik niet wat voor over om een kindje te krijgen.

    Zoals mensi ook al zei vraag ik mij ook het volgende af: hoe kan iemand nou na 4 maanden wel de keus maken om voor een kindje te gaan terwijl je nog recent een abortus hebt laten doen.

    Misschien zijn er mensen hier op de site die het wel weer van de positieve kant kunnen bekijken, maar ik heb daar wat moeite mee.

    Verder wil ik je veel succes toewensen.

    Kwebbel
     
  10. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nou Esmé ik zou er nog maar even heel goed over nadenken of
    jullie er echt wel klaar voor zijn. Je bent nog zo ontzettend jong...
    en vlak na zo'n heftige beslissing als een abortus.
    Ik denk dat je voor de verwerking ook nog wel een tijdje nodig
    zult hebben...

    Maar ja... het is jouw beslissing.... denk er goed over na...
     
  11. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    hallo Esme,

    Zoals ik al zei ik wil je best steunen en kan ik me je situatie voorstellen maar niet begrijpen.

    Ik weet niet of je mijn verhaal hebt gelezen ?

    Ik heb een een 'soort' gelijke situatie gezeten ..

    Ik kan er alleen niet bij dat je 26 weken ineens wel kan kiezen voor een kind omdat je relatie nu wel "goed" gaat.
    Een kind neem je niet voor je relatie .. je bent er verandwoordelijk voor en als je kiest ( om het te houden ) voor een kind doe je dat omdat jij die verantwooring aan kan en bewust kiest om die te nemen.

    Je kan toch niet naar 26 weken zeggen en nu kan ik het wel want nugaat de relatie 3 maand goed ..

    Als je dr nu wel bewust voor kiest .. weet heeeeeel goed waar je aan begint het is geen hondje wat je daarna bij een asiel kan brengen maar een kind waar je de rest van je leven verandwoordelijk voor bent !
     
  12. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Dat is het echt niet hoe het bedoeld is.
    Maar als je het zo moeilijk hebt waarom wacht je niet nog even.
    Kan het zijn dat je probeert zwanger te worden juist omdat je het nu moeilijk hebt met je beslissing?
    Want dan is het helemaal een goeie reden om juist nu even te wachten.
    Luister...er zijn hier mensen die al een jaar en soms wel langer al proberen zwanger te raken.
    Het komt hard aan als iemand hier dan komt vertellen dat ze abortus heeft gepleegd omdat het niet goed liep met haar vriend.
    Probeer het ook van een andere kant te bekijken.
    Wat jij wilt doen met deze informatie is helemaal aan jou.
    Ik wens je alsnog veel sterkte met je beslissing.
    Maar vind het nogal moeilijk om te lezen hoe je zo kort na je abortus kunt beslissen dat je er nu wel klaar voor bent.

    Liefs Linda
     
  13. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat klopt, maar volgens mij zitten we niet alleen op deze site om elkaars keuzes etc te beoordelen. Als iemand aangeeft dat ze ergens mee zit hoeft daar naar mijn idee niet zo hard op te worden gereageerd.

    Begrijp me goed, ik ben ook beslist niet voor abortus en het lijkt idd op een niet erg weloverwogen keuze. Maar dat is een gepasseerd station voor Esmetjuh en daar heeft ze nu moeite mee. En dat kan ik me best voorstellen.

    Pim
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Esmetjuh,

    Ik zie dat je je bericht hebt aagepast en je verhaal over je abortus hebt verwijderd........ wat mij betreft laat je het staan hoor.

    Pim
     
  15. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Even om gewoon ON topic te blijven,
    Ik ken die testen die jij gehaald hebt niet.
    Maar denk dat het misschien beter is om nog even te wachten met testen.
    Heb je wel een regelmatige cyclus?
    Want anders komt het daardoor.
    En de testen van clearblue zijn erg goed.
    Alleen kosten idd wel meer.
    Zou anders gewoon nog even een testje doen over een paar dagen!
    En meid...mogt je zwanger zijn en je relatie loopt niet lekker....dan kan je altijd hier terecht voor steun!!
    Ik heb alleen mijn mening gegeven...en daar laat ik het verder bij!

    Succes...

    Liefs Linda
     
  16. esmetjuh

    esmetjuh Lid

    25 okt 2005
    24
    0
    0
    Student
    Zuid holland
    Lieve mensen, begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd, ik ben ook nooit voor abortus geweest, ik vond het moord, en die keuze die ik toen der tijd heb gemaakt is ook fout, omdat ik al sinds ik 14 ben helemaal gek op kinderen ben, en sinds me 16e wilde ik ook aan kinderen beginnen, ik word 1 juli 18 jaar. Als jullie even de moeite willen nemen, toen ik hoorde dat ik zwanger was toen der tijd heb ik een bericht achter gelaten op het forum bij: Even voorstellen, pagina 8, 27 october door: esmetjuh, als jullie daarna zouden kijken, toen der tijd was ik zo zelfverzekerd dat ik het wilde houden, en heb er echt spijt van, geloof mij. Ik vind het niks dat jullie zo reageren, omdat ik hoopte dat ik erover kon praten. Maar aan de andere kant begrijp ik jullie reactie wel. Mijn excuses hiervoor
     
  17. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk inderdaad dat Esmetjuh zich moet plaatsen in het lichaam,
    van mensen die al jaren proberen zwanger te worden.
    Misschien kan ze zich het dan voorstellen???
    Ik wou je niet aan het huilen maken,
    maar heb ook iemand in de familie, waarbij het niet lukt, en die zou zekers negatief reageren op jou verhaal.
    Sorry, maar dit is hoe ik er over denk.
    Ik zou een aantal jaren wachten als ik jullie was,
    een baby word toch verwelkomt uit LIEFDE.
    En als het er eenmaal is, zal het voor altijd bij jullie blijven,
    denk hier aub over na!
     
  18. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm het is idd raar voor mensen om hier te lezen dat je eerst een abortus hebt gedaan en nu opnieuw zwanger bent en dit kindje wel wilt hebben.

    Het is dan heel logisch dat je hier vooral op een pagina met allemaal gierende hormoontjes.. Geen leuke reacties krijgt.

    Mij lijkt het daar integen wel moeilijk voor je. Als ik in deze situatie zou zitten zou ik eerder spijt hebben van het feit dat je het kindje hebt weggehaald en nu na een korte tijd weer zwanger bent en dit kindje wel wilt houden.. Waarom heb je het dan in een zeer korte periode daarvoor weg laten halen ?!

    Als ik jou was zou ik goed nadenken meis!! Het is niet zomaar iets zwanger zijn en hup kindje weg laten halen en opnieuw zwanger worden.

    Hoe weet je zo zeker dat je dit kindje wel wilt?
     
  19. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb idd even je eerste topic gelezen.
    En ik moet zeggen dat het heel moeilijk om te lezen was aangezien je de zwangerschap hebt stop gezet.
    Je had al een echo gehad.
    Ik probeer je te begrijpen maar dat gaat moeilijk.
    Je was in dat topic zo blij met je echo.
    Wanneer draaide dat bij je om....en waarom?
    Echt...ik probeer het echt gewoon te begrijpen hoe je zo'n ontzettend moeilijke keuze hebt kunnen maken.
    Dit is dus echt niet bedoeld om je aan te vallen hoor!!

    Liefs Linda
     
  20. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmmmmmmm... ik denk dat een abortus iets heeel persoonlijks is... en ik vind neit dat jullie je daar zo mee kunnen bemoeien.

    Als zij kiest voor een abortus( daar ben je het mee eens of niet) is dat haar keuze...

    ik heb zelf ook een abortus ondergaan toen ik 14 was, ik wist dat ik niet instaat was het kindje op te voeden..en afstaan zou ik al helemaaaaal niet kunnen.... ik heb dit nooit aan mijn ouders verteld... ik zat in de 2e klas van de havo... totaal geen tijd voor een kind.

    jullie kunnen dus nu, reageren op mij...i don't care !!!! ik heb het na mijn abortus heeeel moeilijk gehad.. en heel veel spijt, misschien juist omdat ik het niemand had verteld....

    Het is namelijk niet zomaar iets wat je doet, maar soms moeten deze keuzes worden gemaakt... op dat moment dus het beste voor mij... of jullie het daar nu mee eens zijn of niet.

    Ik weet zelf hoe moeilijk ik het heb gehad, en hoe moeilijk ik het er nog steeds mee heb....
    En daarom juist... kan iemand(esmé) ervoor kiezen juist nu een kindje te nemen... omdat zij misschien nu inziet dat zij eerder een foute keuze heeft gemaakt... en het ZOOO erg vind... dat deze leegte wil opvullen met een nieuw kindje....
    als zij nu 14 was... zou ik dat raar hebben gevonden, maar ze is 17... en als zij vind dat ze nu wel toe is aan een kindje.... vind ik dat aleen maar goed...

    dus esmé... als ik jou was, zou ik ff gewoon bij de Drogist een Clearblue halen.. en gaan testen.
    en let maar niet op al die reacties hoor... zij weten niet hoe je je voelt...

    gr. sarah
     

Deel Deze Pagina