Vandaag heel warm

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lilya, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb deze maand enkele keren mijn temperatuur genomen (nogal primitief ,wou er volgende cyclus misschien meer op letten) en de voorbije dagen schommel ik rond de 36.4 (voor eisprong 36.1). Ik heb het nooit meteen genomen, maar meestal na het ontbijt. Net heb ik het echter getest voor alles en ik had 36.8, wat voor mij heel veel is. Ik ga ze nu straks nog eens nemen omdat ik nieuwsgierig ben of het nu al minder zou zijn... Maar mijn vraag is...
    Van wat is temperatuur allemaal afhankelijk?
    Alvast bedankt!
     
  2. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    En net kwam ik op 36.4, wat ik dus al enkele dagen heb. Waarom daalt die temperatuur op ongeveer een uur met 0.4 graden? Iemand enig idee?
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je moet tempen VOOR je opstaat, eet of wat dan ook doet. Liggend in bed, niet eerst bewegen. Dus thermometer de avond tevoren naast je bed leggen. Als je dat vergeten bent: laten aangeven door je partner. Als je na het ontbijt pas tempt, heb je er niets aan. Door bewegen, dingen doen stijgt nl. je temp al. Deze metingen zijn dus niet betrouwbaar. Als je niet elke dag tempt, heb je er ook weinig aan. Pas als je een paar maanden getempt hebt, kun je sommige metingen gaan weglaten als je dat wil en als je patroon superduidelijk is.
     
  4. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Moet je tempen met je dekbed over je heen? Dus de thermometer met je hand onder je dekbed erin stoppen ? Of mag je wel je dekbed van je afslaan.
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik doe mijn dekbed altijd een beetje opzij, zodat ik erbij kan... niet helemaal eraf, maar dat is ook omdat ik dat niet fijn vind. Krijg je het meteen koud.
    Gewoon zo weinig mogelijk bewegen, is het devies. Dus stel je bent om 6.45 wakker, normaal wil je tempen om 7.00 uur. Als je dan echt wakker bent en niet meer stil kunt liggen, gelijk tempen voor de temperatuur stijgt van het woelen. Dat lijkt overdreven, maar de temperatuurverschillen voor en na je eisprong zijn nu eenmaal erg subtiel.
    Succes!
     
  6. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Alleen al enkele woorden me je partner wisselen kan je temperatuur al doen stijgen he? Of een knuffel? Ik neem je advies over en die het zoals jij. Dus niet mijn hele dekbed van me afschuiven, een klein beetje zodat ik er bij kan.

    Ik ga vanaf morgen tempen midden in mijn cyclus om er even aan te wennen. De ongi wil niet komen, dus ik ga me vast orienteren totdat ik aan dag 1 kan beginnen.
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh ja, hou de thermometer wel "vrij". Als je je dekbed namelijk weer helemaal over je heen doet, hoor je de piepjes niet. Tenminste, bij mijn thermometer niet...

    Ik praat inderdaad niet met mijn partner voor 't tempen. Ik hoor de wekker, zet 'm uit, temp, schrijf op wat de temp was. Dan is hij inmiddels aan het wakker worden. Dan zeg ik daarna pas iets van "heb je lekker geslapen" ofzo... Tsja misschien wel gek, maar ik heb het me zo aangewend. Een knuffel zou ik niet doen, dan ga je echt bewegen. "Goedemorgen" zeggen moet wel kunnen lijkt mij.
     

Deel Deze Pagina