Hallo, Vandaag heb ik een clear blue digitale test gedaan vrijwel direct kwam er zwanger te staan en toen we de strip eruit haalde zagen we 2 dikke blauwe strepen staan. Ik slikte tot op vandaag gewoon de pil dus kan dit beinvloedbaar zijn?? Ik ben 5 dagen overtijd en mijn laatste menstruatie was maar 1,5 niet hevig maar net een beetje. Kan ik dit mee tellen als men. of was dit innesteling??? Ik heb geen echte zwangerschapsverschijnselen alleen hele jeukende tepels maar dat zie je niet echt ergens staan in de rijtjes van verschijnselen. Kun u mij meer vertellen of ik nu echt zwanger ben of niet en zo ja van wel men moet ik dan rekenen? Veel liefs van Fleur
Hoi Fleur, Als de test aangeeft dat je zwanger bent, ben je zwanger. Door de pil weet ik niet of je ook graag zwanger wil worden/zijn maar bij deze ook wel gefeliciteerd. Mocht je hierover nog meer vragen hebben, laat het dan even weten. De hormonen die je gebruikt hebt, hebben geen invloed op de zwangerschap. Het is niet schadelijk. Omdat je de pil gebruikt hebt, is het ook lastiger om te tellen wanneer je uitgerekend bent. Je menstruatiecyclus is door de hormonen van de pil verstoord en daarvoor krijg je een echo. Ik zou bijtijds met de verloskundige in jouw gebied contact opnemen hiervoor. Dus of het nou die anderhalve dag een innesteling is of niet, dat zou ik niet kunnen zeggen. Dit is even onzeker en als ik zou tellen zou ik het vanaf de anderhalve dag doen. Maar de echo zou het moeten uitwijzen. Jeukende tepels, kan heel goed. Je borsten groeien iets, je tepels worden donkerder en gevoeliger. En door de groei wordt het weefsel opgerekt en jeuken de tepels. Groetjes, Japke
Hoi Japke Ik heb als ik ben gaan denken al een week of 4 last van mijn onderbuik niet echt krampen ofzo maar vooral 's avonds heb ik er last van. Wat zou dat kunnen zijn want ik ben zo bang dat het verkeerd gaat. Ik heb bijna 3 jaar geleden al een miskraam gehad met 13 weken dus de onzekerheid die in mijn lijf woed is niet echt lekker. Ondanks dat ik zwanger ben geworden door de pil is het van harte welcome we waren vanplan om na onze vakantie er mee te stoppen dus die paar maandjes eerder vinden we alleen maar heel erg lekker eerlijk gezegd. Liefs Fleur
hoi Fleur, pijn in je onderbuik zien we vaak in het begin van de zwangerschap. De baarmoeder groeit al iets en daar kan het van komen. Ook door de hormonale veranderingen geven vrouwen vaak een zeurderige pijn in de onderbuik aan. Dit is geen reden om bang te zijn dat het misgaat. Alleen als je krampende pijn hebt met helderrood bloedverlies heb je kans op een miskraam. Je hebt niet meer meer kans op en miskraam nu je de pil hebt doorgeslikt. Mirjam