Bruine afscheiding

Discussion in 'Eerste symptomen' started by MEMK, Dec 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MEMK

MEMK Lid

Dec 23, 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zit nu in de 5e week van mijn zwangerschap. Sinds enkele dagen heb ik nu bruinige afscheiding. Soms ook wat trekkerig/menstruatieachtig gevoel in mijn buik. Wanneer ik wat drukker ben, wordt dit gevoel in mijn buik erger.

Weet iemand wat dit kan zijn en of dit erg is?

Mvg
    MEMK

2. Mar18

Mar18 Bekend lid

Jun 30, 2014
    538
    207
    43
    Allereerst van harte gefeliciteerd!
    Ik had ook bruine afscheiding... Al vanaf de positieve test... Kon het daarom haasf niet geloven. Het bleef tot ongeveer 5,5 a 6 weken wel wat aanhouden. Rond week 5 nog wel heel lichtjes bij het afvegen. Had ook krampjes of steekjes in m'n onderbuik... Hoeft dus niets te zeggen en kan erbij horen, al is het natuurlijk wel afwachten en heel erg spannend!

3. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

Aug 12, 2012
    427
    62
    28
    Krampen en steekjes horen er echt bij! - ik had rond week 6 ook bruine afscheiding - is ws oud innestelings bloed. Hoop voor je dat alles goed blijft gaan!
    Ps mijn vriendin en moeder hadden dit ook en gewoon gezond kindje gekregen

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Ik heb het nu ook al ruim een week, ik hoop ook heel erg dat het niks te betekenen heeft. Afwachten....

5. MsGrey

MsGrey Actief lid

Jun 20, 2015
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad.
    Deze keer zelfs tot week 10!
    Probeer te genieten (weet dat het moeilijk is, kreeg dat advies ook)
    Maar het hoort er vaak echt gewoon bij.
    Je baarmoeder maakt zich schoon en verwijdert al het oude bloed.

Gefeliciteerd!

6. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

Jun 22, 2014
    1,539
    774
    113
    Female
    Ik heb het afgelopen weekend in de avond en ochtend gehad.
    Volgens de vk kon het geen kwaad.
    Je moet je pas zorgen maken wanneer je enorm veel bloed verliest met pijnlijke krampen daarbij.
    Je kan ook gaan bloeden bij geslachtsgemeenschap (was bij mij dus het geval achteraf)
    Overdag seks gehad, en pas ongeveer 6uur laten bruinverlies

7. Mich92

Mich92 Bekend lid

Nov 25, 2015
    608
    221
    43
    Niet al te druk over maken. Ook ik had vanaf 1 week voor nod tot 1,5 week na nod veel bruine afscheiding. Nu nog steeds heel af en toe last van. Ben ondertussen bijna 11 weken en kindje groeit goed!

8. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

Sep 9, 2012
    122
    0
    0
    Ik heb het van de week ook 1,5 dag gehad. Bij eerste zwangerschap niet.

Hoe gaat het nu MEMK?

9. MEMK

MEMK Lid

Dec 23, 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Het is nog steeds wel wat aanwezig. Probeer me er inderdaad niet te druk om te maken. Het is ook niet continue aanwezig. Als ik heb geplast, dan komt er wat mee, maar verder vrij weinig. Dus het zal allemaal wel los lopen:).

10. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

May 14, 2015
    133
    12
    18
    Ik heb ook bruine afscheiding gehad vanaf 2 dagen voor mijn NOD tot 7 weken. Ik maakte me best zorgen dus ben naar mijn huisarts gegaan. Ik kreeg toen meteen de volgende dag een inwendige echo waarop te zien was dat het vruchtzakje gedeeltelijk niet goed vast zat. Daar kwam het bruinverlies vandaan. Er was wel hartactiviteit te zien en dat heeft me wel wat gerustgesteld. 2 weken later heb ik een controle-echo gehad en was alles goed. Het heeft mij gerustgesteld dat ik een echo heb gekregen dus misschien kun jij dat ook vragen? Veel sterkte in ieder geval, echt rot hè om je zo zorgen te maken! :x Ik vind het nog steeds lastig om helemaal 100% te genieten!

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik had net ook bruine afscheiding. Klein beetje.voor de rest alle andere zwanger klachten. Misselijk en bandenpijn. De stress schiet er dan wel in hoor. Fijn jullie verhalen mee te kunnen lezen.

12. mila85

mila85 Lid

Feb 13, 2014
    95
    14
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb het rond de 20 weken gehad..kon idd geen kwaad..ik vond t wel eng!kan komen door seks of persen of mis een keer klein wondje en komt er nu poos bloed uit..

13. Lia86

Lia86 Actief lid

Jan 3, 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook steeds bruine afscheiding, had afgelopen maandag ongesteld moeten worden (2wk na inseminatie iui).
    Heb nog geen test gedaan, erg spannend allemaal.

Gr.Lia

Share This Page