Net zwanger en werken, hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by p1974, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1974

p1974 Lid

Dec 28, 2007
    95
    0
    0
    Ben nu ruim 7 weken zwanger en zooooo vreselijk moe, en flink beroerd af en toe. Ik werk parttime, heb een staand beroep. Maar als de ochtend voorbij is, zou ik zo graag willen slapen tussen de middag (of eigenlijk op elk moment van de dag wel hihi) en heb echt het gevoel alsof ik me door de dag moet slepen. Voel me zo lusteloos, echt niks voor mij want ik kan moeilijk stilzitten normaal gesproken. Hoe doen jullie dat op jullie werk, ben ik benieuwd naar?

Liefs p.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik ken het gevoel. Ik werk 40 uur in de week en heb ook een staand beroep.
    Ik heb mijn bedrijfschef op de hoogte gesteld, dus als ik het echt zat ben ga ik ff zitten.

Verder loop ik de hele dag door te gapen,wat weer commentaar van je collega's uitlokt. ( ze moesten eens weten)

Heb me vandaag voor het eerst ziek gemeld omdat ik nog geen 10 minuten op mijn benen kan staan door die krampen.

We zullen ons er toch doorheen moeten slaan.

3. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hoi,

Ik heb het vrij vroeg al gezegd, was zooo ziek er van. Misselijk, moe etc.
    Alle begrip dus als ik ff rustig aan deed, van collega's ten minste.
    Mn baas...dat was ff een ander verhaal :x

groetjes en succes,
    Mili

4. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Ik werk ook 40 uur pe week, ik heb wel een kantoorbaan...

Maar na een hele voormiddag op de laptop tokkellen ben ik ook doodmoe...

Ik los het op door na het werk eerst thuis even op de bank te gaan liggen...
    Ik heb wel geluk, want mijn vriend is bereid om te koken, te stofzuigen,...
    Meestal na een uurtje op de bank voel ik me weer beter.

En ik ga rond 22.00uur slapen...

5. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    inderdaad dit deed ik ook...enneh 22.00uur haalde ik vaak niet eens hahaha ;)

6. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Hihi, idd ik ben rond 21.15u ook meestal aan het zagen om te gaan slapen...
    Maar dan is mijn ventje nog helemaal niet moe...
    Ik begrijp dit wel hoor, maar dan lig ik meestal al half in dromenland op de bank... :oops:

7. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :)

ja nou de meeste avonden zat mn man echt alleen in de kamer..haha en lag ik boven in coma ;)

Was ook heel leuk in onze vakantie :( maar gelukkig had ie er begrip voor.
    Nu stuurt ie me soms naar bed, omdat ik er niet altijd aan toe wil geven..enneh ik moet goed voor ukkie zorgen zegt ie dan ;) ;)

8. p1974

p1974 Lid

Dec 28, 2007
    95
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties!

Ik ga elke avond rond 21.00 naar bed omdat ik het dan gewoon niet meer trek.
    Mijn collega's heb ik ook op de hoogte gesteld, weten ze ook waarom ik zo lusteloos ben en de hele dag loop te gapen hihi. Het is alleen moeilijk om het overweldigende gevoel om te willen liggen/ slapen om dat te negeren, pfff mijn lijf MOET gewoon liggen dan, en om dan door te gaan is wel moeilijk vind ik.

9. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Klopt is ook zo.
    Maar probeer dan vooral als je vrij bent je rust te pakken en prioriteiten te stellen. Enneh als het echt niet gaat ook luisteren naar je lijf! :D

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik heb het heel snel verteld bij daan omat er veel agresse heerst op me werk.
    en ik was zo misselijk en aa nhet overgeven dat het anders ook wel was opgevallen.

11. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Gelukkig werk ik maar smorgens ong 1,5 uur soms 2 uurtjes, maar ben wel in iedere geval 2 uurtjes van huis weg.

Fietsen, lopen, bezorgen en fietsen! Door veel enegerie ben ik wel sneller moe dan normaal.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Flink doorzetten en heel veel slapen... Het is niet makkelijk die eerste weken als je veel moe bent en misselijk, maar het wordt vast beter!

13. Miemi

Miemi Lid

Dec 9, 2007
    78
    0
    0
    Ben niet beroerd en op mijn werk niet extreem moe of zo (ga wel om 21.30 naar bed), maar heb gewoon geen zin om te werken... Zit met mijn hoofd zo ergens anders. Heb echt zoiets van, werk... lekker belangrijk! Komt misschien ook omdat nog niemand op mijn werk het weet. Hebben jullie hier ook last van?

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

`Mijn zwangerschap zit er bijna op zoals je kunt zien maar ik herken het wel! Ik kon in het begin van de zwangerschap echt staand slapen ppffff. In overleg met mijn manager heb ik toen een paar halve dagen opgenomen gewoon om bij te tanken. Je energie tenminste dat gold voor mij komt weer terug. Succes meis!

15. jendo

jendo Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Ik heb het heel snel verteld op mijn werk want dan snappen ze waarom je even gaat zitten of niet meer iets doet.
    Ze vonden het geweldig en snapten het volledig!
    Ze hebben er veel rekening mee gehouden.
    Verder lag ik vaak rond 20.00 op bed. Was gesloopt. Dit was de enige manier om het vol te houden.
    Sterkte Jendo

16. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vond het vreselijk om die eerste weken te werken. Ik was zoooooo moe. Ik lag echt elke avond om 20.00 uur al in bed. Na 13 weken was het over en toen had ik het tegenovergestelde... ik kon met heel weinig slaap volstaan :)

Pim

17. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Het zijn zware weken die eerste paar. Ik heb het verteld aan mijn leidinggevende toen ik ook op mijn werk moest overgeven. Daardoor kreeg ik veel begrip. De moeheid herken ik ook. Een aantal weken kwam er nauwelijks iets uit mijn handen. Nu zit ik in een periode waarbij ik wat meer energie voel terug komen. Wel doe ik erg weinig in de weekenden en ga erg vroeg naar bed. Ik kan echt heel veel slapen. Neem je rust dan voel je je overdag ook iets beter.

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ik heb gelukkig een zittend beroep, maar dat neemt niet weg dat ik belachelijk moe ben. Ik heb het m'n leidinggevende vorige week verteld (moest wel omdat er dingen voor me gepland waren op mn werk die nu net iets anders gaan lopen) en ze was heel positief. Ben gelukkig niet misselijk (*even hout vasthouden*), maar ik ben er zeker van dat ik op haar begrip kan rekenen als het niet gaat.

Heb de laatste paar dagen echt zo'n "bleh" gevoel, voel me niet slecht, maar ook niet goed :( Maar goed, terug naar moe zijn. Als ik thuis kom van mn werk slaag ik er nog in om eten te maken en het op te eten en dan moet ik even een dutje doen. Als ik zelf niet naar bed ga, maar bijvoorbeeld zit te zombieën voor de TV, dan stuurt m'n vriend me wel weg :) Rond een uur of 20-21 sta ik weer op en dan doe ik nog wat tot zo'n 23u.

Maar heb het gevoel dat ik gewoon de hele dag wel zou kunnen slapen ;)

19. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Ik heb ook een fulltime kantoorbaan... en trek het voor geen meter! Nu ben ik er ook ziek bij (keelontsteking), dus heb een goede reden om thuis te zijn en om de paar uur in mijn bedje te duiken. Maar ook als ik niet ziek ben hou ik het echt niet vol. Ik ben al een paar keer eerder naar huis gegaan of heb 'thuisgewerkt'. Wat voor mij betekende: bank hangen en naar bed.... erg he?

Wat ik ook merk: ik ben zo bezig in mijn hoofd met de zwangerschap en alles wat erbij komt kijken dat ik me echt niet kan concentreren op mijn werk en er helemaal geen zin in heb. Ik heb een baan waar ik mijn eigen werk moet maken en daar zelf verantwoordelijk voor ben, maar ik merk dat als ik geen opdracht krijg, ik gewoon niks uit mijn handen krijg... schandalig!

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    misschien een idee om je baas op de hoogte te stellen, in de wet is geregeld als je het nodig hebt dat je recht hebt op extra pauze tijdens je werk

Share This Page