Hoi! Ik ben nu 6w3d en tot nu toe heb ik gelukkig geen zwangerschapssymptomen. Tot nu toe geloof ik. Vanochtend kwam ik erachter dat ik een stel olifanten-enkels had. Ik moest de dokter sowieso bellen ivm met bekkenscheefstand en ik niet eens 10 minuten met de hond kan lopen voordat ik kermend van de pijn lig. Maar ik kon direct komen. Hij keek nogal paniekerig, waardoor ik ook ietwat paniekerig werd eigenlijk. Hij vermoed oedeem, maar ik vind dat op 6,5 week wel wat vroeg. Moest gelijk bloed prikken, heb wel iets verhoogde bloeddruk en mijn hartslag was ook iets verhoogd. Nou had ik we ingecalculeerd dat ik op een gegeven moment wel eens vocht kon gaan vasthouden, maar nu al?? ik vind het best wel erg vroeg. Plus dat we a.s. maandag op het vliegtuig naar Portugal op vakantie gaan, en nou riep iemand op kantoor dat ik met een oedeem wss niet mag vliegen. Weet iemand dit? Grtz,
Nou volgens mij mag je gewoon vliegen met oedeem hoor maar ik durf het niet zeker te zeggen. Veel mensen krijgen dat juist van het vliegen. Misschien even nakijken bij de reisorganisatie? Wat zei de huisarts er verder van? Ik hou ook al heel vroeg veel vocht vast maar mijn bloeddruk/hartslag is verder altijd wel goed geweest. Als je wel gewoon mag vliegen is het een tip om vast steunkousen aan te schaffen. Is erg prettig voor de reis zelf en later in de zwangerschap als je er last van krijgt. Ik draag ze ook al een maand of 5.
Dank je voor je antwoord. De HA heeft nog niets gezegd. Hij weet wel dat we vliegen maandagavond. Het enige wat hij zei is dat ik gelijk bloed moest laten prikken en hem morgen moet terugbellen voor de uitslag. Ik ga het sowieso morgen vragen. Ik had er zelf niet eens aan gedacht, het is dat mijn collega dat opeens zei Steunkousen ... sja, ik had er vanochtend met mijn man al een grapje over. Vakantie dit jaar is geloof ik een beetje een ... ehm ... uitdaging aan het worden. Hubbie hoorde vandaag dat hij morgen op de valreep nog zijn verstandskies mag laten trekken. Dus Jut en Jul gaan op vakantie, de een met sexy steunkousen, de ander met een blauwe wang en met rietjes om vloeibaar voedsel te nuttigen ... Zal een prachtig gezicht zijn bij het zwembad hoor
LOL Ik zie het helemaal voor me.... maar dat verdienen jullie juist een vakantie En over die steunkousen... het klinkt heeeel oubollig maar het is echt heel erg fijn en ik heb gewoon 2 paar zwarte (ze hebben verschillende kleuren) gekocht, dus het ziet er gewoon uit als normale sokken alleen dan tot aan de knie. Maar ja, dat ziet niemand want ik draag bijna altijd broeken Ik heb deze: AANBIEDING 2 PAAR - Gilofa 2000 steunkous / reiskous. - Steunkousen, sport compressiekousen, reiskousen en zwangerschapspanty's.
Sowieso is het (voor iedereen) aan te raden om steunkousen te dragen tijdens het vliegen omdat je tijdens het vliegen kans hebt op trombose. Er bestaan zelfs speciale Travel Kousen. Met oedeem gaan vliegen kan gewoon hoor. Verstandig is wel om een paar steunkousen te laten aanmeten. Deze worden gewoon vergoed vanuit de basisverzekering. Als je nu al zo'n last hebt van vocht in je enkels kan je er van uit gaan dat het straks alleen maar erger wordt. Met kousen kan je de kans op eventuele verdere schade aan je lijf voorkomen/verminderen. Tijdens de zwangerschap heb je een verhoogde kans op het ontwikkelen van spataders die later hele vervelende klachten kunnen geven. Mocht je meer informatie willen kan je me altijd even een pb sturen. (Ik meet zelf steunkousen aan dus weet er wel wat vanaf).
Roses, bedankt voor je reactie. Zodra ik de dokter heb gesproken (want vandaag uiteraard geen uitslag :x) en weet hoe en wat zal ik zeker even contact opnemen. Ondertussen voel ik me zo'n beetje een michelin-vrouwtje. Ik zag mijzelf vanmiddag in de spiegeling van een deur lopen en OMG ... ik waggelde gewoon. Alles is opgeblazen, mijn enkels, mijn benen. Pfff, ik was al niet de lichtste maar dit is belachelijk Ik kan niet eens meer fatsoenlijk lopen. 's Ochtends gaat het wel, na een nacht slapen slinkt het allemaal wel wat, maar zo na de middag, begint het weer op te zwellen.
Oh wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik denk dat een steunpanty dan wel iets voor je is. Er zijn vele varianten en kleuren van verkrijgbaar. Het gaat het vocht echt tegen en je hebt dan minder last van klachten. Heb je ook last van vermoeide, rusteloze benen?
Vermoeid wel, rusteloos ... kweetniet eigenlijk. Ik heb wel eens van die "lamlendige" benen, vooral als ik ongesteld moest worden, maar dat heb ik nu niet. Vooral 's avonds, maar dan staat ook mijn hele huid strak, omdat er zoveel vocht inzit. Ik heb een deel van de uitslag van het bloed, hemoglobine, nierfunctie en suiker is allemaal goed, en vooral met het laatste was ik blij aangezien ik zo'n jaartje geleden een verhoogde suikerspiegel had. En dat is weer gezakt, pffff. Vanmiddag belt de dokter mij voor de andere uitslagen. Eigenlijk mag ik niet echt klagen ... als dit het enige is ....