Hoi allemaal, mijn zoontje zit nu een jaar op zwemles. Het ging super goed en had het snel onder de knie. Voordat hij naar de selectie mocht om af te zwemmen, is hij overzwommen door een ander jongetje. Dat ging erg onverwachts en hij is daar enorm van geschrokken. Nu ben ik al ruim 4 maanden bezig om hem het zwembad terug in te krijgen. Hij wilt wel, maar is bang geworden. Heb al van alles geprobeerd, boos, lief, meelevend, dwingend. Ik weet het echt niet meer. Hij kan zwemmen, want schoolslag gaat hem prima af. Op zijn rug kan hij ook maar daar is hij bang dat hij zinkt en wilt dat we hem vast blijven houden. T is nu zo'n issue aan het worden, en het word steeds erger. Wie weet wat ik hier mee aan moet? Ik zie het gewoon niet meer zitten. ieder week kom ik verdrietig thuis.
Bij ons op werk (zwembad) worden dit soort bange kinderen die een trauma hebben, want dat is dit wel degelijk, apart genomen in een paar prive lessen, dan kan de leraar samen met het kind zwemmen, bijv. zelfs mee het water in. Ik zou eens met jullie hoofd zwemzaken overleggen, een paar maanden is echt te lang nu. Hebben ze dit zelf niet sneller aangegeven, dat het nu niet meer gaat?
bij onze zwemschool zwem je zelf al mee. En we zijn nu juist in het stadium gekomen dat de meester het ook niet echt goed meer weet maar nu wel heeft gezegd dat het misschien beter is als er geen ouder bij is. Privéles heeft hij ook al een aantal keer gehad, zoiets dan, want er zijn meerdere kindjes in de groep maar de juf is dan alleen maar met hem bezig. die zwemt dan met hem mee. Maar vandaag zat hij in het zwembad en heeft alleen maar aan de kant gehangen, terwijl de juf erbij was. Het is zo'n drama aan het worden, terwijl hij zegt dat hij het wel wilt. Maar ja, kinderen kunnen wel eens het een zeggen en het ander willen/doen
Kan je ook ergens anders zwemles volgen bij jullie in de buurt? Misschien een ander bad, andere badmeester en omgeving dat, dat wil helpen? Mijn oudste dochter nu 12 jaar wilde toen de tijd ook niet ik heb haar er toen een tijdje afgehaald en een jaar later weer erop gedaan. Resultaat diploma Succes!
Hier het zelfde! Alleen dan helaas door de zwemleraar zelf Uiteindelijk heb ik hem volledig van zwemles afgehaald. Even geen 'moeten' meer. Toen met de vakantie naar het strand en het buitenbad en hem laten doen waar hij zin in had. Dus met het zand spelen, in de speeltuin en een beetje pootjebaden in het pierebadje (uuuhhhmmmm Hoe schrijf je zoiets?? Haha) Dus even 'het zwemmen' als iets vrijwilligs en gezelligs benutten Ipv moeten. In contact gekomen met een zwemleraar die privé les gaf in het buitenbad en zij heeft de eerste 2 keer alleen maar met 'm gespeeld en patatjes gegeten!! Zij voelde 'm zo goed aan. Daarna samen met hem het water in en binnen een paar weken zijn vertrouwen volledig terug weten te krijgen. Aansluitend zwemmen met 3 kindjes te gelijk en uiteindelijk paar keer nog een groeples, maar toen had hij z'n diploma in the pocket
Het mooie van deze zwemschool is dat ze alles heel rustig opbouwen maar wel meteen in het diepe en het werkte heel goed voor hem. Hij is alleen het vertrouwen kwijt. Als we gaan vrijzwemmen zwemt hij wel gewoon. liever niet op zijn rug, dat wel. maar springen in het water en ravotten is geen probleem. En daar doen we dan ook niet moeilijk over. Maar als het inderdaad "moet" dan gaat er een knop om en doet ie niks meer. We hebben hier een pakket gekocht met diploma garantie gekocht en dat was een hoop geld. We hadden het vertrouwen erin dat hij het goed ging doen omdat hij geen angst had (vandaar het pakket, en als ik nu overstap ben ik die garantie ook kwijt, plus ik moet weer op de wachtlijst etc etc etc.), en het ging ook super goed! iedere week grote sprongen. Maar door 1 ellendige actie van een jochie dat niet goed kon zwemmen, in inmiddels dus wel zijn diploma heeft grrrrr, zit ik nu met de gebakken peren. Maar dit is ook niks. dat besef ik ook wel. Misschien toch eens een echte privéles aanvragen.