Hij lust geen water, thee, diksap, roosvicee......

Discussie in 'Voeding' gestart door Juud, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Kortom, als het om vocht gaat, wil mijn kleine alleen melk. Nu krijgt ie dat natuurlijk ook wel, nog steeds 4 flessen + een klein groentehapje. Als hij echter naar minder melk gaat, zou ik er graag wat vocht uit een (tuit)beker bij willen geven. Ik heb zelf een darmconditie die om veel vocht vraagt, en het lijkt erop dat Siem dat ook heeft.

Hoe hebben jullie je kleintje leren wennen aan iets anders dan melk? Is het hem misschien te dun of te koud? We proberen al sinds de kerst, dus volhouden zit er hier wel in hoor ;). Maar wat is de gouden tip?

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi juud,
    ik hink op twee gedachten: 1. het zou kunnen dat het vanzelf beter gaat en dat je nog even geduld moet hebben ;) 2. wat voor soorten bekers heb je geprobeerd? hier ging als eerste een gewone beker/glas heel goed. oefenen in bad is handig. daarna ging de tuitbeker (zonder antilek ventiel!) ook goed. succes!

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Geen gouden tip, maar ook mijn zoon weigerde iets anders te drinken dan melk. Ik heb verschillende theesmaken gegeven en hij lust alleen de groene thee van lipton en wat betreft diksap absoluut geen appel maar peer-perzik (kieskeurig?). En dan wel alles lauw. Het was even zoeken, maar uiteindelijk hebben we dus iets gevonden wat hij lust....moet wel zeggen dat het flink wennen was. Succes!

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank jullie wel!

We zijn begonnen met een klein flesje met speen, maar toen dacht ik zelf dat hij daaruit waarschijnlijk de melk verwacht, dus dat pikte hij ook niet.

De tuitbeker was wel interessant, maar toen hij na een paar flinke teugen proefde wat het was, was het ook alleen maar weigeren. Toen hebben we nog wel zonder de antilektuit geprobeerd, maar hij slikt niet en laat het gewoon uit zijn mondje lopen.

Laat ik nu eens lauw water nemen en idd verschillende smaakjes...

Wanneer kan ik zo'n oefenbeker proberen?

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel drinkt ook niks anders dan melk.

Maarrrrr...nu heeft ze een hele zware buikgriep en moet ze ORS hebben. Dat is opgelost in water en dat kreeg ik er dus niet in.... Uiteindelijk van alles geprobeerd en een bakje, een plastic bakje, daar wil ze dan wel slokjes uit drinken. Misschien kun je ook eens een heel "gek" voorwerp nemen, waardoor het heel interessant wordt om te drinken. Het werd wel een enorme kliederboel, maar er is toch een hoeveelheid binnen gekomen. Als dan het "leuke" van het nieuwe voorwerp af is kun je nog eens de tuitbeker of datgene wat je wilt gaan gebruiken, proberen.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Deze combi heeft het bij ons doen lukken. Uiteindelijk heeft het denk ik 2 à 2,5 maanden geduurd voor hij wat water dronk. Een tuitbeker heeft hij nooit gesnapt en hij drinkt nu water of slappe kruidenthee uit een gewone beker of zijn rietjesbeker.

@ Ise: weet je dat er in groen thee theïne (cafeïne) zit? Dat is niet heel goed voor die kleintjes. Zelf geef ik daarom kruidenthee, zoals rooibos, de elementen theesoorten van Pickwick.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat je ook kunt proberen om hem uit een bekertje te laten drinken is de dop van de fles gebruiken. Ik weet niet welke je hebt... Ik gebruik de Avent flessen, en dat dopje is lekker flexibel en je kunt goed zien wat je aan het doen bent... We oefenen elke dag met een beetje thee, en het gaat steeds beter!

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Haa Bluesky, dat laatste probeer ik idd sinds een dag of twee ook af en toe.

@Merel69: Siem is een 'ontdekkingreiziger' dus jouw idee staat me ook wel aan. Ik ga weer verder experimenteren.

@Stranger: zo'n rietjesbeker, gaat dat makkelijk? En vanaf welke leeftijd?

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :oops: VErkeerde topic.. :D

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik weet niet precies vanaf welke leeftijd de rietjesbeker is. Ik heb overigens die van Nuby. Maar we waren al ene paar maanden aan het proberen met een tuitbeker, maar hij tilt hem niet op... en de rietjesbeker was met een maand of 10 denk ik, en die snapte hij in 1x.

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    oh dat wist ik niet van groene thee..gelukkig drinkt hij meestal een beetje sap.
    uit een beker drinken is hier favoriet, maar de beker van nuby doet het ook goed, die heeft een hele zachte tuit. we hebben ook de avent, die is wat lastiger nog. het is dus echt uitproberen: smaakjes, bekers, warm of koud etc..

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    als ik jou was zou ik gewoon nog even wachten. Je hebt best kans dat ie het over een tijdje wel lekker vind. Hoe groter ze worden hoe beter ze ook kunnen slikken, misschien dat het nu vaak te veel tegelijk is waardoor hij het gaat weigeren.

13. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Vanaf wanneer moeten baby's dan eigenlijk iets anders dan melk drinken?

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat weet ik ook niet, maar de HA zei dat hij waarcshijnlijk te weinig vocht kreeg en daarom zo moeilijk poepte. Nu heb ik al twee dagen niets gegeven, want het moet geen strijd worden.

Gisteren heeft hij flink gepoept, dus het is er weer even uit.

Als we weer gaan proberen, dan doen we lauwe 'kabouterthee'. Deze is verkrijgbaar bij de DA-drogist en zou speciaal voor kindjes zijn. Hij is best zoet van geur/smaak en ook zacht.

We gaan het beleven!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang ze bv op verzoek krijgen hoeven ze geen ander vocht. Die van mij begonnen rond 18 maanden een beetje water te drinken

16. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Bij ons helpt het om diksap net zo warm aan te bieden als melk (getver), dat lust ze wel. Water is ze geen fan van alleen als ze echt dorst heeft. Rooibos thee net zo warm als melk gaat er soms een beetje in.

Deel Deze Pagina