ons kindje van 6 maanden reageert op alles!

Discussie in 'Voeding' gestart door wennepen, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Toen onze zoon geboren was kreeg hij nutrilon standaard. Hij was erg aan het huilen en had darmkrampen. Hij kon ook bijna niet poepen, 1x in de 3 dagen. Hij sliep nauwelijks alleen in mijn armen. Uiteindelijk zijn we na 2 1/2 maand doorgestuurd naar de kinderarts. We kregen nutramigen voeding (is voor koemelkallergie) en dit ging beter. Ook kreeg hij medicijnen voor de stoelgang. Hij huilde bijna niet meer en zijn krampen werden minder. Hij had zelfs geen medicijnen voor de stoelgang meer nodig! Hij heeft ook last van zure reflux en moet veel spugen. Maar nu hij maagzuurremmers heeft doet het geen pijn meer bij hem. Hij spuugt nog wel veel, maar heeft er geen last van. Hij groeit gelukkig wel heel goed.

Maar nu hij 6 maanden is mogen we met bijvoeding beginnen en begint het weer opnieuw. Ik heb rijstebloem, worteltjes, broccoli en venkel geprobeerd en weer is het huilen, krampen en niet kunnen slapen van de buikpijn. Van de week wil ik nog fruit proberen om te kijken of hij hier wel goed op reageert. We lopen bij een diƫtiste en kinderarts en over 2 weken moeten we weer terug.

Ik vraag me af hoe het kan dat onze zoon op alles reageert. Ik ben ook bang dat er iets met zijn darmpjes aan de hand is. We zijn van de week overgestapt op nutramigen 2 en ook daarvan kreeg hij 2 dagen buikpijn. Ik weet dat er nog nooit iemand 85 is geworden met alleen flesvoeding dus ook onze zoon gaat het ook lukken. Hij is er wel aan toe omdat hij het eten uit onze mond kijkt en weer voor een nachtvoeding komt omdat hij trek heeft.
    Heeft iemand nog tips of zelf ervaring hiermee?

2. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wat vervelend zeg! kan me voorstellen dat je je geen raad meer weet op den duur. Ik denk alleen niet dat iemand je hier kan helpen, of iemadn moet toevallig hetzelfde hebben meegemaakt. Zou inderdaad met de dietist kijken hoe of wat, en ik zou ook gewoon aandringen op verder onderzoeken naar zijn darmpjes. Gewoon pushen bij de dokters! ze kunnen zo'n kleintje niet laten lijden.
    Heel veel sterkte in ieder geval.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    He wat vervelend zeg!
    Heb je geen begeleiding van een dietiste?

Als Nutramigen 2 minder goed valt kun je ook gewoon doorgaan met de 1 hoor (wel even met arts overleggen i.v.m. de machtiging). Ik ken kinderen die tot na hun verjaardag op de 1 bleven omdat dat beter viel.

Mijn ervaring is dat kinderen die blijven spugen er ondanks de maagzuurremmers toch wel last van kunnen hebben. Dik je de voeding niet in dan? En er is ook medicatie die er voor zorgt dat het korter in de maag blijft, waardoor ze minder spugen.

Eerlijk gezegd zou ik eerst dat spugen verder aanpakken voor je verder gaat met voedselintroductie.

Overigens ALLES wat naar binnengaat kun je indikken met johannesbroodpitmeel. Het blijft dan veel beter binnen.

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik ben 1x bij de dietiste geweest en dit was een standaard verhaal. Ik moet alles opschrijven wat ik probeer en 3 september moet ik weer terug.

Wij hebben al geprobeerd om de voeding in te dikken met jbpm, maar hier kreeg onze zoon ook vreselijke krampen van. De kinderarts adviseerde om iedere morgen een pannetje water te maken met aardappelzetmeel en hier moest ik dan de hele dag de fles aanmaken ipv met gewoon water. Maar ook hier reageerde hij heel sterk op.

De medicijnen die jij bedoel hebben wij ook: motilium. Wij gebruiken dit alleen als onze zoon heel slecht drinkt. Als wij het altijd gebruiken dan wil hij om de 2 uur eten en dat is ook niet de bedoeling.

We hebben dus al veel geprobeerd, maar ik begin nu toch de angst te krijgen dat er toch wel iets ergs aan de hand is met zijn darmpjes.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb niet direct tips voor je. ik weet alleen dat ik het bezoek hier aan een dietiste een complete aanfluiting vond. ze lulde elke windrichting op en veranderde steeds haar verhaal als ik iets zei of vroeg. ze zou me nog documentatie opsturen die ze nu ff niet bij had. welke ik uiteraard nooit gekregen heb en ga zo maar door.

het enige wat ik je kan meegeven is houdt het tempo heel laag. ik zie dat je al een aantal dingen hebt geprobeerd doe je dat dan achter elkaar/door elkaar? ik bedoel, elke dag iets anders of wellicht zelfs 2 dingen op 1 dag. ik ben daar altijd erg voorzichting mee. ik doe minimaal 4 dagen hetzelfde geven dan kan je ook beter zien of er een reactie is en zo ja welke en waarvan. mij lijkt ook dat zijn darmpjes uiterst gevoelig zijn en dat hoeft heel misschien niet perse iets met allergie te maken te hebben. het lijkt me nogal sterk dat van aaaalllles allergisch bent en daar lijkt het nu inderdaad wel op. je zou dan eerder zeggen dat hij allergisch is op een conserveringsmiddel of iets anders wat er toegevoegd is om die potjes houdbaar te maken ( kweet niet of dat zo is hoor ik denk maar ff hardop) en dus niet voor het voedingsmiddel zelf. ook is het voor mij niet ondenkbaar dat door al eht gespuug zijnhele spijsvertering zo gevoelig is geworden misschien dat er op alles gereageerd wordt. als ik het allemaal zo lees is misschien een bezoek aan een kinderarts is een speciaal kinderziekenhuis geen overbodige luxe. ik heb wel met het ventje te doen zeg. wat moet die een pijn hebben elke dag. en wat moeten jullie met je handen in het haar zitten. ik hoop dat iemand snel een oorzaak vind.

veel sterkte ermee.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je zou ook met gelilact kunnen proberen in te dikken. Hier schijnen veel minder reacties op te zijn als op JBPM.
    Wel zou ik toch proberen ergens mee te gaan indikken.

Helaas op je andere vragen geen advies. Veel sterkte!!

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Gwen, dat ken ik niet, ik ga eens kijken wat het is.

Yinte, het kunnen geen conserveringsmiddelen zijn waar onze zoon last van heeft, want juist daarom geef ik geen potjes maar maak alles vers.
    Ik bouw alles heel rustig op. Ik begin met een theelepel, de volgende dag 2 theelepels en de 3e dag ook 2 theelepels. Ik geef dus 3 dagen hetzelfde en wacht de reactie af. Ik kijk wanneer het weer rustig is voordat ik het het volgende begin. Ik geef alles in de ochtend tussen zijn 1e en 2e fles zodat we gedurende de dag de reactie kunnen zien. Ook schrijf ik alles op: wat ik geef, hoeveel ik geef, hoe laat ik geef, wanneer ik reactie zie, welke reactie en hoe lang de reactie duurt.
    Het lijkt of zijn darmpjes er niet goed tegen kunnen. Gelukkig groeit hij wel goed dus de darmen nemen wel de voedingsstoffen op.

3 september moet ik weer naar de kinderarts en dan zal ik het eens goed bespreken.
    Dank jullie wel voor het meedenken.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, Gelilact wilde ik ook al noemen. Is wel alleen in Belgie verkrijgbaar, maar werkt vaak goed bij kinderen die geen johannesbroodpitmeel verdragen.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Wennepen: Gelilact
    Het is niet in Nederland verkrijgbaar, maar ik kan het wel via de apotheek bestellen.
    Mijn KA adviseerde dit als ze aan de diarree zou blijven van de JBPM.

Even een hele vreemde gedachten (want hier kamp ik zelf ook mee). Stel dat je een potje geeft, wat gebeurd er dan?
    Zelf ben ik ook met vers begonnen, en ben qua spugen nu toch heel wat gewend, maar dit kwam er nog sneller uit als flesvoeding. Maakten niks uit of ik groenten of fruit gaf.
    Toch maar een potje geprobeerd, en het blijft erin zitten.

Hoe het kan, ik snap er werkelijk helemaal geen hout van (zeker bij fruit zit vaak sinaasappelsap), maar ze spuugt niet:(

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is het moeilijk he?

Je wilt gewoon dat je kind geniet van eten en van nieuwe dingen, en niet dat je kind er elke keer ziek van wordt!
    Het is zo balen als je elke keer weer een stap achteruit gezet wordt omdat iets niet goed valt!

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Kan je niet met Orthiflor beginnen?

Dat is Probiotica voor de darmen. Mijn zoontje kon tegen geen enkele flesvoeding, schreeuwde het uit! Nu ik dat gebruik, is hij rustig, eet en slaapt geweldig!

Ik zou dat eens overwegen.

Deel Deze Pagina