verschrikkelijk hoesten, wat te doen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bernadet26, Nov 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze dochter van 4,5 hoest echt gigantisch
    vandaag voor de 4de x deze maand bij de dokter geweest omdat het nu echt heel erg aan het worden is
    overdag is het al veel maar savonds lijkt het nog erger te worden, tot overgeven aan toe (net 2de keer het bed verschoont omdat ze die onder gespuugd had)
    heb nu een puf voor haar gekregen in de hoop dat de luchtwegen meer open gaan staan maar heb de hoop op gegeven.
    heb al van alles geprobeerd, druppels, pastilles, hoestdrank. ui naast dr bed, bakje water gevuld. ik weet het niet meer
    wie heeft DE tip

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    luuf of dampo, onder dr voeten smeren en dan sokken aan en op dr borst.. helpt hier als een tierelier! en neusspray!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Helaas geen tips...

Onze dochter heeft dat ook gehad tot zeker 6 jaar...rond deze tijd veel hoesten en daardoor spugen.

Ze is er nu voor een groot deel overheen gegroeid. Nu hoest ze ook al een week..maar ze spuugt er niet meer van.

Ik heb nooit iets gevonden wat echt hielp. Koud bronwater en door de neus ademhalen leek hier wel verlichting te geven.

Sterkte ermee...want het is echt vervelend voor die kinderen.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    neus spray al wel geprobeerd leek niks te helpen. dampo misschien een optie idd!

5. Moffel

Moffel Actief lid

Aug 26, 2011
    187
    1
    18
    Ah, wat zielig voor je dochtertje. Heb je ook al een aantal handdoeken onder haar hoofdeinde gelegd, zodat ze niet meer "plat" slaapt?

Ik leg ook natte handdoeken over de verwarming.

Heel veel sterkte, ik hoop dat het pufje werkt! Welke heb je, Ventolin?

6. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

er heerst nu ook kinkhoes en het rs virus.
    kreeg vandaag het bericht van school.
    ze noemen het ook wel de 100 dagen hoest.

Sterkte met je meisje

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    longen klonken schoon, oren waren schoon en keel ook.
    tis echt alleen hoesten. zooo sneu
    ze slaapt echt heel slecht al weken dus jullie snappen het humeur van haar (en ons inmiddels want ook mama slaapt amper)
    hoofd eind is al hoger dmv iets onder het matras leggen
    stomen doen we bijna elke dag.
    het heerst idd wel maar dit duurt echt al weken, maar sinds gister is het echt heel erg.
    zo zielig

8. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

klinkt als kinkhoest! Gaat rond. Ik heb het vroeger ook gehad en dat is zo vervelend

9. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hier hetzelfde verhaal, maar zonder het spugen. Al een flinke tijd, maar niks te vinden. Longen zijn school, geen keel of oorontsteking etc. Maar een middeltje er tegen heb ik helaas ook nog niet gevonden. We kijken het maar weer aan tot maandag en dan bel ik de ja maar weer.
    Ik hoest zelf ook al een aantal weken, maar meer dan gescheurde tussenribspieren en een geneusde rib is er niks te vinden.

Sterkte, volgens mijn ja kan een normale hoest al 5 tot 8 weken duren. Laat staan als je het flink te pakken hebt.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Dat je ervan moet overgeven wil niet altijd zeggen dat het hoesten heel heftig is... Ik heb dit heel snel, soms al bij een beetje kriebelhoest.
    Mijn dochter had dit ook heel erg en is doorverwezen naar de kinderarts. Daar inhalators van gekregen, dit leek wel te helpen.

11. adi

adi Niet meer actief

Hoest ze met slijm? Dan is bisolvon de beste middel. Hier helpt dat altijd wel.

Luuf, ui, neusspray helpen vooral bij verkoudheid als het kind helemaal verstopt zit.

Share This Page