Bruine, dikke afscheiding pril zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door alles, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alles

alles Lid

12 jun 2012
    32
    1
    6
    NULL
    NULL
    #1 alles, 16 aug 2012
    Laatst bewerkt: 16 aug 2012
    Beste verloskundigen,

Vandaag ben ik 7 weken zwanger. Met 5 weken en 6 dagen ben ik eenmalig een beetje rood bloed verloren. 4 dagen later een interne echo gehad, waarbij de gynaecoloog (woon niet in NL) zei dat alles er perfect uitzag en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Alleen het vruchtzakje was nog te zien, met het begin van een embryo. De gynaecoloog zei dat het normaal was dat er op dat moment nog niet meer te zien was.

Sinds de echo heb ik bruine afscheiding, meestal zie ik dit alleen terug op het toiletpapier. Regelmatig zit er een propje slijm van 0,5 cm bij. Ik heb geen rood bloed meer gezien.

Hoewel het natuurlijk altijd alsnog fout kan gaan, probeer ik er nog vanuit te gaan dat alles goed zit zoals de gynaecoloog zei, maar dat vind ik wel moeilijk.

Ik vraag me af wat mogelijke verklaringen zijn voor dit bruine slijm. Kan het nog oud bloed zijn van de eerdere bloeding? Kan het slijm van de slijmprop komen die nu wordt aangemaakt? Kan een interne echo bruinverlies veroorzaken? Is het mogelijk om ondanks bruin slijm toch een goede zwangerschap te hebben, of moet ik er vanuit gaan dat het een miskraam zal worden?

Bedankt vast voor jullie hulp.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het bloed kan door de echo komen. Bruin bloed is oud bloed en kan geen kwaad. Je hoeft je geen zorgen te maken wat dat betreft. Het is natuurlijk wel een vroege zwangerschap en de kans op een miskraam blijft altijd, maar voor jou niet extra door deze klachten. Als het helderrood wordt en je buikpijn krijgt zou ik de verloskundige bellen.

Groeten evelien

3. alles

alles Lid

12 jun 2012
    32
    1
    6
    NULL
    NULL
    Beste Evelien,

Bedankt voor je geruststellende woorden. Omdat ik tijdelijk in het buitenland woon en hier geen vaste verloskundige of arts heb, maak ik graag van de gelegenheid gebruik nog een vervolgvraag te stellen.

De afscheiding is niet helderrood, maar het lijkt wel meer te worden. Nu vind ik het ook terug in mijn onderbroek, en zie ik donkerbruine slijmdraden. (Excuus voor deze plastische omschrijving, maar ik denk dat ik er het meest aan heb ik als ik duidelijk ben waarover het gaat).
    Kan het ook goed gaan als bruine afscheiding lang aanhoudt?

Ik heb verder geen buikkrampen, hoogstens af en toe een licht menstruatiegevoel dat ik al vanaf het begin heb. Verder had ik sowieso weining symptomen op grotere borsten na, en merk ik daarin geen verandering.

Nu twijfel ik of deze vergergering niet toch een reden tot extra zorgen is en of ik voor een extra controle moet gaan, voor mijn termijnecho die over 3 weken plaatsvindt. Alvast bedankt voor je advies.

4. alles

alles Lid

12 jun 2012
    32
    1
    6
    NULL
    NULL
    Inmiddels heb ik duidelijkheid, ik blijk een missed abortion te hebben, de vruchtzak was leeg.... Nu wachten op curretage. Bruinverlies is weer gestopt, dus ben er wel achter dat dat eigenlijk niets zegt.

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je zeg. Sterkte gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina