Dorst!

Discussion in 'Zwangerschap' started by twijfelaartje, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

Jun 6, 2006
    220
    0
    0
    Ik heb echt ongelofelijk veel dorst! Heel de dag door... Als ik dan mijn dorst les moet ook altijd boeren :oops: en niet zacht.. Probeer het in te houden maar dan krijg ik het zuur :cry: Iemand tips om de dorst te lessen?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik had dat de eerste 12 weken extreem werd er gewoon wakker van. misschien van die suikervrije zuurtjes of een kauwgumpie. en vooral water drinken, van alle zoete drankjes gaat je dorst maar eventjes weg

3. Niet meer actief

owja... hier ook hoor. Echt ongelofelijk hoeveel ik kan drinken en ook veel in 1 keer! En dan natuurlijk ff ontluchten hè..

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Herkenbaar, hier ook! En dan vooral 's nachts. Heb nu standaard een flesje water naast m'n bed staan en elke keer als ik weer eens wakker word om te plassen (elk uur ;)) is m'n mond weer kurkdroog.

En idd boeren, om de maagzuur wat tegen te gaan (al gaat dat boeren 's nachts lastig als je ligt maar goed)

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ook hier ongelooflijk veel dorst! Bijna niet te lessen.... :(
    Drink heel de dag door en laat ook mega veel boeren. Zal er wel bijhoren allemaal :)

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook hier heel veel dorst maar word de laatste week wel wat minder gelukkig. Ik dronk zeker 3 liter op n dag.. Pff.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha ik heb het ook ik moet mijn glas ook in 1 keer leeg drinken en ik wordt sinds kort ook s´nachts wakker meteen honger en dorst gevoel.

8. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Heb heel mijn zwangerschap ook erg last van dorst.
    En ook snachts een hele droge mond en erg veel dorst,.
    Lopen we net even te winkelen dan denk ik al weer aan drinken.
    Maar als je te snel drinkt krijg je ook juist sne last van die maagzuur weer.

Groetjes Anna

9. kristel

kristel Niet meer actief

Dit is vrij normaal. Je lichaam heeft sowieso meer vocht nodig nu. Je transpireert waarschijnlijk ook meer (of je hebt het in ieder geval warmer dan andere winters). Ook kan het zijn dat je nu aan het einde van de zwangerschap wat meer vocht vast houdt.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Of je hebt toch last van zwangerschapsdiabetes. Als het echt de spuigaten uitloopt, gewoon even laten prikken bij de HA. Is zomaar klaar en dan weet je zeker dat er niets aan de hand is. Maar een liter of 3 op een dag (waarvan veel water) is geen probleem hoor.

11. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ja ik drink ook erg veel. Maar toen ik het een dag had bijgehouden, viel het eigenlijk nog mee. Het was 2,5 liter en dat is in principe een gezonde hoeveelheid. Dus ik zou het ook eens een keer opschrijven en bij elkaar optellen. Misschien valt het nog mee. Zo niet, kun je je laten testen op zwangerschapsdiabetes.
    X Linda

Share This Page