hallo, mijn vriendin heeft een zoontje van ong 1,5...het manneke wil helemaal niet zelf eten...hij wil alleen maar gevoerd worden...ook koekjes of iets anders wat ie echt lekker vindt ook niet....als je iets van eten voor hem neer legt wordt gaat ie er of mee spelen en het uiteindelijk op de grond gooien of hij wordt heel boos/verdrietig dat het niet in zijn mondje wordt gestopt hebben jullie nog leuke tips voor haar ?...ze wil namelijk wel dat ie het ooit zelf eens gaat doen
Kies een deel van de maaltijd uit die gewoon niet meer gevoerd wordt (bijvoorbeeld tussendoortjes of de lunch). Hou dit een paar dagen vol en volgens mij zal hij snel zelf gaan.. OF hij is er niet toe instaat en dan moet er naar gekeken worden.
Ik zou haast zeggen dat ie het gewoon zo aangeleerd is. Maar ik ken het kind niet en de ouders ook niet. maar als medisch alles in orde is met de kleine, kan de moeder niet alleen maar willen dat hij alleen gaat eten, ze moet haar zoon dat ook leren en de kans ertoe geven. Met zijn leeftijd kan hij zelfs prima met bestek gaan oefenen. Misschien dat dat hem uitdaging biedt. Een leuk kinderbestek en servies uitzoeken, de tafel dekken samen met de ouders en zelf met eigen vork eten. In het begin misschien aanprikken door mama/papa en dan de vork in zijn handen geven. Daarnaast zou ik inderdaad kiezen voor bepaalde dingen die gewoon niet meer in de mond worden gestopt, maar in de hand worden gegeven. Heel consequent.