Hoi, ik ben 19 jaar, net zwanger, net geslaagd (vandaag ) en wil in september aan een rechten studie beginnen. Ik heb een lieve vriend en we wilden 1 deze maanden samen gaan wonen. Mijn vriend heeft een goed inkomen. Ik vroeg mij af wat ik nu voor inkomsten ga krijgen als ons kleintje er straks is? Studiefinanciering? Kinderbijslag? En weet iemand misschien een site waar ik dit kan vinden? Verder ben ik opzoek naar jonge meiden/vrouwen die het moeder zijn ook combineren met een studie? Groetjes en alvast heel erg bedankt..
Van harte gefeliciteerd, met je zwangerschap en je slagen natuurlijk! Ik kan je niet verder helpen met je vragen maar wilde je even feliciteren hihi
Hoi ik ben net 20 jaar en studeer ook nog. Ik neem aan dat je al studiefinanciering krijgt? dat wordt niet meer alleen maar als je partner minder dan 500,- ofzo in de maand verdient. Verder krijg je idd kinderbijslag en dat is 187 per kwartaal. Verder kun je nog kijken of je recht hebt op kinderkorting en algemene heffingskorting. Hoe dat allemaal zit kun je wel vinden op de site van de belastingdienst dat weet ik ook niet precies. Iemand zoekt dat ook voor ons uit.
hallo... hier nog een studerende mama! aller eerst van harte met je zwangerschap! Als de kleine er is zit ik in het 3e jaar van mijn hbo studie! Ik hoop dat het allemaal een beetje te combineren valt en ik de studie gewoon in vier jaar af kan maken! Wij hebben hier een redelijk inkomen. Mijn vriend werkt nl fulltime! hij is manager van een kleding winkel.. verder krijg ik nog studiefinaciering en leen ik van de ib groep. En natuurlijk de kinderbijslag! groetjesss en als je nog vragen hebt hoor ik het wel! trouwens studie rechten! best zwaar!
Lauraatje, mag ik je misschien vragen hoeveel geld je nu ongeveer per maand kwijt bent aan het mama-zijn? Ik probeer nu een beetje uit te zoeken hoe ik het financieel moet gaan regelen met een kindje en mijn studie. Alvast bedankt!
We zijn ongeveer kwijt: Voeding 40,- luiers 40,- Dus dat is dan 80,- per maand. Dat valt wel mee. En als je borstvoeding geeft dan heb je eerst alleen de kosten van de luiers. Maar de babyuitzet is gewoon in keer veel geld dat je uitgeeft. Ik heb het meeste via marktplaats gekocht. Het is even goed zoeken maar dan vind je wel wat leuks! Straks zal het duurder worden als ze fruit/groente hapjes mag maar denk wel dat ik dat grotendeels zelf ga maken.
heey meid, van harte! Ik studeer ook nog! ik krijg echt voldoende ondanks dat mijn vriend een goede baan heeft. Het is zeker te doen je kan altijd even op de site van ib-groep kijken. denk er wel om dat je het optijd aanvraagd anders moet je 2 maanden langer wachten!
Oh, ik besef me net dat ik wel geluk ga hebben.. Ik ga absoluut borstvoeding geven én ik heb een familielid met heel veel katoenenluiers ik denk dat dat lief aankijken wordt
Thnx.. ik ben overal al druk aan het zoeken. Zie er alleen enorm tegenop om het straks aan mn ouders te vertellen.. heb geen idee hoe dit te vertellen, hoe het valt etc.. Gelukkig zijn ze al 4x opa en oma dus daar zijn ze wel aan gewend.. Pff.. 1 dikke brok in mn keeltje
ja dat had ik ook maar ze reageerden eigenlijk heel erg goed, terwijl ik van mijn vader had verwacht dat hij boos zou worden.
Hi, Allereerst natuurlijk gefeliciteerd! Bedenk wel, je kan wel heel graag borstvoeding willen geven (wil ik ook), maar soms lukt het gewoon echt niet. En over katoenen luiers, het kost veel extra moeite (vind ik dan) en extra water en wasmiddel... Maar het komt heus allemaal wel goed hoor, jullie gaan het echt wel redden! Liefs, Snoopy
Van harte! Ik denk dat een kind wel meer geld kost hoor, dan alleen luiers en voeding. Vergeet niet dat je kind meer nodig heeft: neusspray bij verkoudheid, homeopatische middeltjes bij darmkrampjes/ verkoudheid, kleding (groeien ze zooo snel uit), badolie (met een beetje pech heeft je kind een gevoelige huid en zit je vast aan dure middeltjes), extra wasmiddel ivm al die extra wassen die je draait etc etc etc. Dit zijn maar wat voorbeeldjes. Je krijgt in mijn beleving geen goed beeld als je het puur op luiers en voeding gooit. Bovendien is dat maar voor een paar maandjes en voor je het weet is je kindje aan andere voeding e.d. toe. Ik wil je niet bang maken hoor, meestal komt het vanzelf op zijn pootjes terecht omdat je het wel ergens anders vandaan kunt halen. Ik zeg het je alleen om een niet te simplistisch beeld te krijgen. Geniet van je slagen&zwangerschap. Even lekker op je (roze?) wolk blijven...
gefeliciteerd met je slagen en zwangerschap. Mijn middelste zoon kreeg ook vandaag te horen dat hij geslaagd is. De vlag hangt al buiten Ik was 19 toen mijn 1e kwam en had ook het plan katoenen luiers te gebruiken. Wat een ramp. Na 2 weken had ik er genoeg van. Je hoeft niet perse "merk"luiers te kopen, de goedkopere eigen merken zijn ook prima bij kleine baby's. Alleen als ze al flink groter zijn zijn de eigen merken niet meer voldoende voor de nacht.
ik heb geen cent extra huishoudgeld genomen, en toch een kindje kunnen voeden, kleden en luiers om kunnen doen. dus volgens mij is het maar net hoe je e.e.a. berekent hebt en hoe gek je het zelf maakt. komt vast goed! enneh, snel je ouders vertellen meid. je woont (bijna) zelfstandig en maakt ook zelfstandig keuzes. ik denk dat ze misschien even schrikken, maar dan zullen ze vast blij voor je zijn. en ben jij opgelucht! mijn vriendin, is nu 25, heeft twee kinderen gekregen die nu 3 en 6 jaar oud zijn, en is afgelopen jaar begonnen met haar fulltime HBO studie. En het gaat super! haar man werkt ook. en zij kan iets bijwerken in het weekend, omdat ze niet zoveel college uren heeft. (ik ben onwijs trots op haar, vind het zo verstandig!). het kan best! succes meid!
@pienie: ik reken dat ook allemaal bij de baby uitzet en het is iets waar je voorlopig mee vooruit kan en het zijn geen vaste maandelijkse uitgaven. Tenminste ik heb nog geen nieuwe badspul hoeven kopen en kleding koop ik zelf ook vaak via marktplaats.