Hallo meiden, De titel zegt het eigenlijk al. Om een beetje te economiseren vries ik tegenwoordig rest groentes in. Als je een dikke bloemkool kunt kopen voor een euro neem je toch vaak niet het kleintje mee toch? Maar nu kan ik op internet niet iets vinden hoe ik de diepvries groentes kan bereiden. Ja, een roerbakje of gooi het door de macaroni. Maar hoe moet je nou bijv. die diepvries bloemkool bereiden? Kunnen jullie me verder helpen?? Alvast bedankt Liefs Janna
Vaak blancheer ik die groenten even voordat ik ze invries zodat ze nog niet helemaal gaar zijn. Als ik ze dan uit de diepvries pluk bereid ik ze gewoon zoals ik dat met normale groenten zou doen.
Wij vriezen heel vaak groentes in, voor het invriezen even licht de kook erover, af laten koelen en dan in de vriezer. Wil je het dan klaar maken dan doe je dat net als normaal, alleen duurt het koken veel korter Kwestie van even prikken of het gaar is als je twijfelt..
De blancheertijd idd van de kooktijd afhalen als je ze gaat bereiden. Super hé, die super aanbiedingen....
Wat is blancheren eigenlijk? Heb de term wel vaker gehoord maar geen idee wat het is eigenlijk. Ik ontdooi de boel altijd en dan gaat het: hup: de magnetron in. Dan houd ik het goed in de gaten, of mijn eten niet 'ontploft', dat gebeurd nl. nog weleens, met stukjes kipfilet, of groenten.
Blancheren is officieel iets eerst in koud water leggen en dan kort koken om het vervolgens weer koud af te spoelen om het garingsproces te stoppen. Je groenten blijven knapperig en beetgaar op deze manier.