Paar vraagjes, 12 wk zwanger en bandenpijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kikibo, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi,

Ik ben nu 12w2d zwanger en heb zeer regelmatig last van mijn buik. Het zit heel laag en aan de zijkanten richting mijn liezen,
    vanmorgen voelde ik het ook in mijn liezen en laag in de rug.
    * Kan ik zo vroeg al zo'n last van bandenpijn hebben, of kan het ook iets anders zijn? En als het bandenpijn is, kan ik daar dan iets tegen doen en zo ja, wat?

Ik heb wel al een flink buikje voor 12 weken en krijg dan ook van iedereen de vraag of het geen tweeling is. Ik heb met 7w3d, 9w2d en 10w5d een echo gehad en daarop duidelijk één kindje gezien. We hebben dit kindje van opzij, van boven en van onder gezien.
    * Is het toch mogelijk dat het er twee zijn, kan dus het tweede kindje op alle echo's zich 'verstopt' hebben? (dat kan ik me echt niet voorstellen.., vroeger gebeurde dit nog wel eens, maar nu toch niet meer?)

Verder nog 1 vraagje: ik heb als ik nodig moet plassen wat pijn in mijn blaas. Tijdens het plassen ook nog en nog even erna.
    * Is het verstandig om te controleren op blaasontsteking of heb je dan alleen tijdens het plassen pijn en geen pijn in je blaas/buik?

Alvast bedankt voor de moeite.. :D

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hallo,

1)Ja vooral zo vroeg kan jeal banden pijn hebben. De baarmoeder groeit nu explosief hard en dat kan heel pittig zijn voor je banden. je banden zitten in je zijkantjes,liezen,vagina en rond de navel.

2)Neen het is niet mogelijk dat het er twee zijn. dat zou absoluut te zien zijn geweest. Iedere buik groeit anders laat je er niet door van slag brengen wat andere zeggen, geen enkele buik is met een andere buik te vergelijken

3) Ja goed idee, laat het maar even nakijkne, in de zwangerschap ben jewat vatbaarder voor een blaasontsteking.

Imke

3. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor je snelle antwoord.

Deel Deze Pagina