Hoi hoi, Ik ben ''benieuwd'' of er dames zijn die scoliose hebben en zwanger zijn. Hoe gaat de zwangerschap enz enz en ben erg benieuwd waar ik me een beetje op moet voor bereiden... Als het eenmaal raak is..
Hoi, ik ben nu bijna 27 weken zwanger en ik heb scoliose en een holle rug. Ik ben al sinds de 13de week bezig met fysio. Ik ga 2 keer in de week naar een bekkenfysio. Doe oefeningen, denk op mn houding, fiets en zwem maar in begin hielp het. Ik luisterde naar mijn lichaam en ging steeds minder doen, wel blijven bewegen want dat is belangrijk. Het werd alleen maar erger, steeds meer rug en bekkenpijn. Nu sinds 2 weken is t al bijna niet meer te houden. Hele dag loop ik met rug, bekken en nekpijn. Sinds vorige week heb ik ook regelmatig last van steken in het midden van mn rug, bepaalde bewegingen met mn armen doen zeer. Ik kan niet meer op mn rug slapen en ik ga met pijn naar bed maar kom met nog meer pijn uit bed. Ik vind het erg vermoeiend, verder voel ik me super. Wil nog van alles doen maar kan het gewoon niet. Ik ben vorige week weer bij de huisarts geweest en die zegt dat er gewoon niks aan te doen is. Hij had het over die bekkenband maar dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen aangezien je spieren verslappen en ik moet nog zolang. Groetjes Baby80
hoi, ik heb ook scoliose waar ik ook aan geopereerd ben. Ik heb dus 2 pinnen in mijn rug. Ik heb er totaal geen hinder van tijdens de zwangerschap. Ik kon alleen geen bolle rug maken tijdensn t persen, maar dat is naar mijn mening ook niet nodig. Ik weet alleen niet of ze mij een ruggeprik kunnen geven, omdat ik scoliose heb.
@Baby80 jeejtje wat erg zeg dat je er zoveel last van hebt!!! Loop je ook in het ziekenhuis bij een gyn ervoor?? En een bekkenband wat is dat?? @Florida13 Nee dat met die ruggenprik vroeg ik me ook al af! Maar als ik zwanger zou zijn zou ik die niet eens willen (ook als ik ni zwanger ben) Ik heb het ''behoorlijk erg'' volgens het ziekenhuis, ik stond op het randje van een operatie. Was er erg bang voor dat het ook moest maar gelukkig niet! Moet zeggen dat ik er in het dagelijks leven ook niet veel last van heb, terwijl ik toch ook best zwaar werk doe/deed (kinderopvang op de babygroep) Ik weet ook dat de verhalen zo verschillend zijn, maar bereid me beetje voor op het ergste...
Ik heb er geen ervaring mee. Maar een tip; mocht het omdraaien in bed een ramp zijn; kijk even op mijn website; Het zou zo jammer zijn als je je daarvan zou onthouden, het is echt een uitkomst! (heb zelf bekkeninstabiliteit gehad tijdens de zwangerschappen). Gr. Chantal
Ik heb ook Scoliose. En al sinds week 7 's nachts last van mijn bekken. Helaas sinds 2 dagen ook overdag, dus ik moet volgende week maar even bellen met de VK voor fysiotherapie. Daarnaast wil ik ook gaan zwemmen. Ik beweeg wel veel want sta in een winkel, maar toch heb ik er veel last van. Hopelijk werkt fysio en zwemmen en ik hoop dat het niet erger wordt. Over die ruggeprik, ik heb een aantal jaren geleden een ruggeprik gehad. Dit was voor onderzoeken. Dus ik denk dat het wel kan.
Het hangt er natuurlijk erg van af hoe erg de scoliose is. Ik heb een milde afwijking maar heb in deze en de vorige zwangerschap wel last van mijn rug gekregen. Bij de eerste al snel (28 weken ongeveer) en dit keer veel later. Bij mij ontstaat het omdat het kind een favoriete houding aanneemt en aan één kant gaat liggen. Aan die kant trekt de buik aan de banden die vastzitten aan de rug. Door de scoliose trekt deze dan te scheef met het gevolg: pijn! Tja, valt niet zo veel aan te doen. Dit keer is het gelukkig goed te handelen. De vorige keer was minder gaaf omdat ik toen heel snel thuis kwam te zitten maar thuis kon ik ook niets... Laat je goed voorlichten en maak bijvoorbeeld een afspraak bij je orthopeed.