Buikpijn 23 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bagheera, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik heb regelmatig last van een pijnlijke buik. Af en toe kan ik er gewoon niet van slapen. Voelt als ongesteldheids pijn maar dan een groter oppervlakte (va iets boven de navel tot onderin de buik, echt de baarmoeder zelf). Is dit herkenbaar voor sommige? Ik probeer het nare gevoel wat te verzachten met een warme kruik of wrijven, laatst zelfs een pcm genomen.

Het zijn geen steken oid en ben ook niet ongerust alleen wel benieuwd of andere vrouwen dit herkennen en wie weet heeft iemand nog een goede tip? ;)

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds een aantal dagen dit ook. Niet de hele dag door, maar wel vaak.

Volgens de VK is het groeipijn van mijn baarmoeder en moet zeggen dat mijn buik afgelopen week ineens gegroeid is naar een zwangerschapsbuik(je).

Ik lig trouwens vaak in een warm bad om het te verzachten. Werkt echt heel ontspannen.

3. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het inderdaad ook wel, af en toe even wat rust nemen en lekker de warmte erop. Mocht je het niet vertrouwen gewoon even je vk bellen!

4. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Ik heb dat ook beghoorlijk, en inderdaad op verschillende plaatsen in mijn bui, soms zelfs moeilijk te zeggen waar pressies, het straat ook uit naar mijn rug.

Doordat ik er zo last van had in combinatie met dat mijn kindje ineens zo belachelijk rustig was in mijn buik ben ik naar de verloskundige gegaan, want stress/zorgen/angst is niet goed voor je in de zwangerschap en bij mijn verloskundige mag je altijd bellen en langskomen als je even het hartje wil horen omdat je je ongerust maakt of iets niet vertrouwd. Ze vertelde dat het inderdaad een goeispurt van de baarmoeder is en als je een gevoellige buik hebt je daar behoorlijk last van kan hebben. Het kindje kan er ook rustiger van worden omdat alle energie even naar de groeispurt van het kindje gaat waardoor het minder energie heeft om te bewegen.

Inmiddels heb ik vaker van die groeispurten gehad, meestal z'n 2 a 2,5 dagen lang dat het kindje dan ook rustig is. Daarna gaat het weer even beter en is het weer een drukemakertje in mijn buik.

maar als je ongerust bent altijd je verloskundige bellen, beter even voor niets langs en gerustgesteld dan zo blijven zitten want dat is echt niet fijn weet ik uit ervaring!!!

Deel Deze Pagina