benieuwd hoe jullie hiermee omgaan......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo meiden,

Iedereen weet dat je leven drastisch veranderd als je een kleintje krijgt. ik kan er alleen maar over nadenken, heb het nog niet meegemaakt.

De relatie met mij en mijn ventje is vreselijk sterk, en we zijn nog altijd net zo verliefd. We besteden ook veel tijd en aandacht aan elkaar. We weten ook allebei dat de mate van aandacht naar elkaar sterk zal veranderen zodra de kleine er is. Je hoort van verhalen van mensen die dan uit elkaar groeien e.d. Wij spreken er regelmatig over. En we hebben elkaar beloofd ook de tijd voor elkaar te nemen. Want we weten dat onze aandacht voornamelijk naar de kleine zal gaan in het begin, en in combinatie met het slaapgebrek kan dat misschien heel naar zijn.
    Het kan ook allemaal rooskleurig zijn. Dat weet je helaas niet van te voren.

Hoe gaan jullie hiermee om? bespreken jullie het met elkaar? of laat je het op zn beloop?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij zijn nog maar net ouders dus tijd om uit elkaar te groeien hebben we nog niet gehad. Afgelopen week hebben we voor het eerst apart geslapen. Niets aan maar wel het verstandigst. Jarissa was erg onrustig door krampjes en mijn vriend heeft vroege dienst. Hij moet dan om half 5 opstaan. En als je dan zo'n slechte nacht achter de rug hebt, hou je de week ook niet gezellig vol. Komende week heeft hij late dienst en kunnen we lekker samen slapen. De week erna ligt aan Jarissa. Als ze rustig is, slapen we lekker met z'n 3-tjes. Als ze onrustig is, gaat ze naar haar eigen kamer. Die is naast de onze dus voor mij met nachtvoeding lekker dichtbij.

Niet alleen tijd samen schiet er snel bij in, ook tijd voor jezelf! Daar maken we nu wel echt bewust tijd voor, al is het soms maar kort. Maar ik kan me nu al enorm verheugen op lekker saampies uiteten enzo.

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi Angela,

Het is al heel goed dat jullie je erop voorbereiden door erover te praten. Hoe het allemaal gaat lopen kun je nu inderdaad nog niet zeggen, maar blijven praten is wel DE manier.
    Wij (vooral ik) moesten in het begin erg wennen aan het nieuwe leven met een kleine. Alles staat op zijn kop. Gun jezelf de tijd om eraan te wennen en zodra je weer lekker je ritme hebt gevonden en die kleine ook gaat het allemaal vanzelf. ;)
    Nu genieten we zo ontzettend van Evi, vorig weekend sliep ze bij mijn schoonouders omdat we een feest hadden. In het begin leek het me heerlijk als we weer even 'alleen' zouden zijn, maar nu wisten we niet hoe gauw we haar weer op moesten halen zondagochtend :)

Groetjes,
    Danielle

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wat goed dat jullie het nu al bespreekbaar maken! Wij hebben er nooit zo bewust bij stilgestaan, ik ben dan ook vaak degene die vind dat ons leven is veranderd en met name voor mij veel drukker is geworden.

Voor wij ouders werden gingen we vrijwel elke maand een weekendje weg, nu is het niet maandelijks meer maar nog wel regelmatig. Even lekker met zijn 2-tjes of lekker uit eten/filmpje etc.. het is zo belangrijk om te blijven doen!

5. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Wij hebben het er nog niet echt over eigenlijk. Onze relatie is erg sterk en we hebben zo'n 7 jaar. We doen heel veel samen, maar hebben ook ieder een eigen leventje en dat respecteren we van elkaar. Ik denk daarom ook dat het allemaal wel goedkomt. Niet dat ik er te luchtig over denk, want je hoort inderdaad regelmatig verhalen dat mensen uit elkaar groeien. Maar we voelen altijd zelf heel goed aan wanneer we weer wat meer tijd aan en met elkaar moeten besteden, dus ik denk dat het in het geval van samen een kind krijgen hetzelfde zal gaan.

Maar het is zeker goed om er met elkaar over te blijven praten. Eigenlijk is praten altijd goed. Alleen zitten mannen daar vaak niet echt op te wachten. Wij kunnen gelukkig altijd alles tegen elkaar zeggen en dat doen we dan ook! Soms op een weinig subtiele manier hihi :D Boos blijven we gelukkig niet lang.

6. Angel Eyes

hihi Danielle, wat grappig he. ja kan me er iets bij voorstellen.
    Mijn vriend en ik hebben het er over gehad dat we eind zomer een keer lekker weg willen gaan, dat deden we voordat ik zwanger was vrij regelmatig. lekker dansen en kletsen met vrienden. maarja misschien wil ik onze frummel niet eens te lang alleen laten ;)

Ik denk dat zowel mijn vriend als ik als we moe zijn ook wat kribbiger kunnen reageren naar elkaar toe. en vooral daarover kletsen we nu ook. Zodat we dat kunnen verwachten en ook begrip kunnen hebben voor elkaar

Ook mijn vriend heeft onregelmatige diensten. dat vind ik wel fijn, want daardoor is hij overdag veel thuis.

We zijn beiden rond de 30 en we vinden ook dat er nu een andere fase is aangebroken in ons leven. en mijn vriend kan ook echt dagdromen over de dagen met z'n drieeen enzo. maarja ben toch wel heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Een kindje willen we heel erg graag maar niet ten koste van onze fantastische relatie. Dat moet in onze ogen heel goed samen kunnnen. Maar daar moet je beiden keihard aan werken denk ik.

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Inderdaad, praten, praten, praten!
    In het begin is het erg wennen, maar je krijgt vanzelf je ritme.
    En echt tijd nemen voor jezelf en je partner (erg moeilijk)want je wilt je kleine ook bij je hebben, maar probeer anders 1 x in de maand ieds met z'n tweeen te doen.

jessica

8. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Zo is dat Angela!
    En mijn vriend werkt ook onregelmatig dus ik weet precies hoe dat is. En het is ook heerlijk als hij dan door de week overdag weleens thuis is. Is voor hem en Evi ook zo leuk!
    Gaat vast allemaal helemaal goed komen. En ondanks dat je dat frummeltje niet te lang wil missen (wij dan) brengen we haar toch weleens weg hoor, is alleen maar goed. Maar het geeft wel aan hoe ze er al bij hoort ;)

9. Angel Eyes

ja precies gewoon 1x in de maand iets plannen, zoiets hadden wij ook in ons hoofd. maarja denken en doen zijn twee verschillende dingen ;)

in ieder geval bedankt voor jullie reactie's

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    die van mij heeft ook ploegen dienst, en ik vin dat nu al vervelend, zit niks anders op, maar zo heeft hij straks wel tijd voor de kleine, veel dingen deden we toch al niet, ik kan meer genieten met een filmpie op de bank... en lekker een wandeling maken in het bos. en we hebben het er wel over, maar moet maar eerst zien hoe het loopt in de eerste weken..

we kunnen nu al gaan plannen hoe we dat gaan doen straks, maar zeggen en doen is een heel ander verhaal..

en uit ellkaar groeien ik hoop van niet, maar we zijn allebei sterke mensen, en onze liefde is zo intens dat ik het niet zo 1,2,3, zie gebeuren..

angel eyes ik kom er over een paar maanden op terug hoor hoe we dat gedaan hebbe :)

11. Angel Eyes

haha ja is goed nachtvlinder ;)

Ik denk dat met name de mannen het vooral heel moeilijk hebben in het begin. de andacht van de moeder gat 9 van de 10 keer naar de kleine. En dan moet je echt bewust aandacht gaan geven aan je mannetje

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Volgens mij moet je altijd aan een relatie werken, voor en na kinderen. En als het goed is kost het geen moeite, vandaar dat het vaak niet opvalt.

Wij hebben al wel de afspraak met opa's en oma's dat een keer in de maand de kleine een nachtje komt slapen. We willen dan in ieder geval lekker samen uit eten, filmpje pakken, of thuis even lekker met z'n tweetjes dweepen. Doordeweeks zie ik mijn man eigenlijk nooit, hij werkt veel in het buitenland, dus dat zal wel niet zo erg veranderen.

Nou ja, we denken en praten er veel over, maar nu eerst nog maar eens in het echie meemaken...

13. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Het is goed om het allemaal bespreekbaar te houden , praten is goed. Maar maak er niet te zware gesprekken van , soms als het even helemaal niet zo lekker gaat is het voldoende om het alleen te benoemen. Aai over zn bol en even zeggen ja ik heb momenteel even niet zoveel tijd voor jou maar dat komt wel weer!
    Vertel hem ook vaak hoe je over hem denkt,van hem houd en hoe je hem vind in zijn nieuwe rol als vader. En dan natuurlijk niet alleen de foutjes opsommen! als het ff wat minder gaat is het juist van belang dat je nadruk legt op wat er wel goed gaat.

Vaak is na een bevalling het sexueele ff wat minder door hechtingen of keizersnede/operatiewond. Mannen kunnen de sex erg missen, maar je niet daarmee 'lastig' durfen vallen , dat je het dan even zegt van, ik heb er momenteel niet zo behoefte aan zoals je zult begrijpen, maar ik kan je soms wel een 'handje' helpen ;) want ik snap wel dat jij je wat verwaarloost zal voelen.
    Of het in iedergeval even benoemen dat dat even zo gaat maar dat het wel weer zal komen.(voor als je niet bereid bent een handje te helpen ;) ) Doe in iedergeval niet of je neus bloed.

Ook als het een zware bevalling is , is het belangerijk dat je je mannetje ff checkt , ze voelen zich meestal zo van 'ik stond erbij en ik keek er naar' dat je je waardering uitspreekt over zijn aanwezigheid.Het is allemaal immers niet zo vanzelf sprekend.

14. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Wij hebben hier vaak over gepraat, dat we echt tijd voor elkaar moeten maken als het kindje er eenmaal is. We hebben nu al de afspraak staan dat we na de bevalling, dus als die kleine een maandje of 2 is, dat we dan lekker samen uit eten gaan, want dat hebben we niet meer gedaan sinds ik zwanger ben. Ook vind ik het belangrijk om met ze drieen leuke dingen te doen, ik ken genoeg moeders die altijd maar alleen met hun kindje leuke dingen doen omdat papa er geen zin in heeft. Nou das niks voor mij....wil echt een gezin vormen.

15. Angel Eyes

nee het zijn ook absoluut geen zware gesprekken hoor. we kunnen heel fijn praten samen.

En onze ouders wonen vlakbij. en mijn moeder heeft al gezegd dat ze ook echt wel eens wil oppassen als wij samen willen uitslapen ofzo.

komt allemaal wel goed denk ik, maar erover praten blijft belangrijk.

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    We hebben er ook over gehad. Mijn vriend en ik zijn 10 jaar samen en nog steeds zo mega stapel op elkaar dat mensen het echt een love story vinden uit een boek :D

We hebben afgesproken om 1 keer per maand iets samen te doen en baby bij de opa's en oma's laten. We praten altijd over alles en ik denk dat je alleen maar meer naar elkaar kan groeien als je een kind krijgt. Je bent dan niet alleen partners maar ook ouders van een kind. We willen ook nog steeds onze eigen dingen kunnen doen, dus als ik 1 avond ff alleen met vriendinnen wilt zijn, is dat geen probleem en andersom ook niet.

Kindje krijgen is denk het mooiste en allerbelangrijkste is wat je kan overkomen maar ik wil mezelf en mijn relatie niet vergeten.

Communiceren en elkaar steunen/respecteren is het belangrijkste.

17. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik heb er al een van 6 lopen en ik wil hem uiterlijk om half acht op bed hebben want dan is het ook echt papa en mama tijd ik heb kennisseen en hun kleine gaat naar bed als ze moe is en dat houd zo'n kleintje soms behoorlijk lang vol alleen maar om niet te hoeven slapen met als gevolg dat ze tegelijk met hun naar bed gaat ik zelf ben daar geen voorstander van ik heb naast het moeder zijn ook nog een leven van mezelf en vrouw zijn. mijn kennissen hebben dus ook al de nodige relatieproblemen gehad en nog en dat al 3 jr lang zo oud is die kleine van hun. ze wonen samen maar leven niet samen alles draait alleen om het kind.

18. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ja ik herken het wel.. ik heb het er ook vaak over met mijn mannetje. zeker omdat wij een heel vrij leventje hebben gehad en we overal waar we zin in hadden naar toe gingen.. nu kunnen we ook niet wachten om straks dingen met zijn drietjes te gaan doen. we hebben wel met mijn ouders afgesproken dat we een keer in de maand de kleine een heel weekend lang bij hun laten logeren.. om dan lekker met zijn tween van elkaar te gaan genieten... mijn oudres vinden het voorstel geweldig.. nu maar kijken of we ons kleintje ook een weekend in de maand kunnen missen.hahahha
    de tijd zal het leren. :)

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wij zijn na bijna 7 jaar samen zijn ook nog echt heel erg verliefd op elkaar,en wij houden erg van knuffelen met elkaar en wij zijn echt bijna altijd samen en hebben altijd veel aandacht aan elkaar besteed.

Nu Wessel er is is er niet veel veranderd(we hebben dan ook wel een makkelijke baby)daar ben ik erg blij om :D
    Ja op het begin door het slaapgebrek wel regelmatig woorden met elkaar maar het gaat nu echt weer super :D zo super dat we hebben besloten om te gaan trouwen.

Over een tijdje willen we Wessel ook 1 keer in de zoveel tijd bij me moeder laten slapen zodat wij samen wat kunnen gaan doen maar ik vind hem nu nog te klein en kan het nog niet over me hart verkrijgen om hem bij me moeder een nacht te laten slapen maar dat komt vast nog wel.

Inderdaad blijf veel praten met elkaar dan kom je al een heel eind :D

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    onze relatie is wel verandert door onze kleine. Maar meer in positieve zin. Je hebt samen de geboorte van je kleine meegemaakt en je hebt samen nu iets waar je zo ontzettend veel van houdt, dat bind je enorm.
    Dus onze relatie is wel verandert.

Verder proberen we echt ook nog tijd voor elkaar te maken, zo is Britt vorig weekend voor het eerst uit logeren geweest. Dat willen we dus in de toekomst ook wel vaker doen, zodat wij ook af en toe met zijn tweetjes iets kunnen doen.

Dus ik vind eigenlijk dat onze relatie alleen maar beter is geworden. En we hebben nog vreselijke lol met elkaar..... :)

Deel Deze Pagina