ik ben nu 6 weken zwanger (heel blij!) en voel me afezien van grote borsten en vermoeidheid, prima. allleen merk ik vanaf gisteren dat, als ik in mijn schede ingang voel (om het zo maar te zeggen) ik daar dan heel veel vocht heb (niet slijmerig) en dit is dat heel lichtbruin van kleur! wat kan dit zijn? iemand een idee? moet ik maar alvast afstand van deze zwangerschap gaan nemen? word er zo verdrietig van. Begin dit jaar heb ik een miskraam gehad, en deze begon met bruinverlies maar dan met krampen er bij. ben heel erg ongerust nu. groetjes een bezorgde Mirjam
Hoi, heel veel vrouwen hebben bruinverlies tijdens hun zwangerschap,dus probeer niet meteen het ergste te denken.Kan ook nog gewoon bij de innesteling horen e.d.,... Als je geen veel helder rood bloed en krampen hebt,is het nog niet mis hoor meis. Probeer een beetje te genieten!(makkelijk gezegd...) Heel veel succes en ik hoop dat je binnen 8 maandjes je kleintje in je armen mag houden!
Lucia heeft helemaal gelijk... heel veel vrouwen hebben bruinverlies... en heel veel vrouwen hebben krampen... het hoort er een beetje bij maar vervelend is het wel. Sterkte
Ik weet er eerlijk gezegd niets van, maar wilde je even een hart onder de riem steken... niet teveel over nadenken, al is dit makkelijk gezegd... groetjes
Heb ik ook gehad met 6 weken, en inderdaad, veel vrouwen hebben dat. Het is oud bloed, meestal van de innesteling, dat toen niet uit je lichaam is gekomen maar in de baarmoeder is blijven zitten. Op een bepaald moment komt dat er toch uit en omdat het oud is, is het dus bruin van kleur. Ik maakte me toen vreselijke zorgen, maar met onze kleine mup gaat alles nog steeds perfect. Houd het wel even in de gaten, bij mij was het na een paar dagen weer weg. Groetjes, Nikki F
Ik had dit ook toen ik 7 weken zwanger was en omdat het mijn eerste zwangerschap is was ik totaal in paniek en dacht echt 'dit was het dan' en was vreselijk aan het huilen,dacht echt dat ik het aan het verliezen was,ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en er was helemaal niets aan de hand,ze zeiden dat het waarschijnlijk kwam door de doorbloeding in de vaginawand die nu heel gevoelig en een stuk kwetsbaarder is en je dat nu eenmaal sneller hebt.Loos alarm dus en ik was erg opgelucht. Maar ik kan begrijpen dat het voor jou een stuk angstiger is ivm een eerdere miskraam. Maak je niet teveel zorgen zou ik zeggen,ook omdat je geen krampen hebt en het bloed niet rood is,is het al wat positiever om te bekijken. Probeer er niet te veel aan te denken en wacht rustig af. Liefs, Spekske
klopt heel veel mensen hebben dit, maar je schrikt je wild. ik heb dit ook gehad van een week of 7 tot 11 weken. ik zou niet teveel voelen, en gewoon rustig blijven. (moeilijk gezegd) sterkte
Meid, 1 advies ga niet zelf daar voelen, kan soms een urineweginfectie opleveren of nog erger. Ik adviseer om ff niet aan sex te doen. En het zal bruinverlies zijn en dat is oud bloedverlies. Ik heb twee bloedingen deze zwangerschap gehad en dit waren mijn adviezen van de gynecoloog! Succes
hallo, jeete wat ben ik toch blij met jullie antwoorden en adviezen! Voooral ook omdat ik er behalve met mijn mannetje ng met niemand over kan praaten! heel erg bedankt, ik (wij) voelen ons nu veel meer gerustgesteld. Ik zou me er idd iets bij voor kunnen stellen dat het van de innesteling komt, deze heb ik ook duidelijk gevoeld. en fredje8 :ik zal het doorgeven: onthouding tot de eerste echo is geweest. groetjes een iets minder bezorgde mirjam
fijn mirjam dat je wat gerustgesteld bent, en ja er zijn nog genoeg andere leuke manieren om de liefde te bedrijven!!!!
Ik heb het deze zwangerschap ook gehad met 7,8 en 9 weken. Het was een beetje bruinverlies zonder krampen. Volgens de vk is het een geknapt bloedvaatje in het baarmoederslijmvlies. Tijdens de zwangerschap is je slijmvlies heel vatbaar voor bloedingen, net als je slijmvlies in je neus, waardoor je snel een bloedneus kan krijgen. Zolang je nog geen krampen voelt is er waarschijnlijk niks aan de hand. Je kunt aan je vk vragen of je een echo kunt krijgen zodat je van de onzekerheid verlost bent, dat heb ik ook gekregen met 8 weken. Succes en ik duim voor je mee dat alles goed blijft gaan.
na ongeveer een week is het beetje dagelijks bruin elke dag dan nu eindelijk weg! ik ben zo blij en hoop maar dat het allemaal niet zo erg is. ik ga wel voor de zekerheid maandag naar de huisarts en dan hoop ik maar dat hij me door zal verwijzen naar de verloskundige of zo voor een echo, of dat hij zelf even kijkt, maar dan gebeurdt er tenminste iets! Ik word gek van het wachten! ik ga nu de 8ste week in... bedankt voor jullie steun! groetjes mirjam