Kortere cyclus dag 7 vruchtbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosa74, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben al 1,5 jaar gestopt met de pil, mijn cyclus is gemiddeld 25 a 26 dagen, ik ben maar max. 3 dagen ongesteld. Ik heb het gevoel dat mijn eisprong echt heel vroeg in de cyclus is (dag 7 of 8 van de cyclus) zou dit kunnen? Wie weet dit? Ik hoor nl. zulke verschillende dingen over de periode tussen eisprong en menstruatie dat ik het even niet meer weet.... :rolleyes:

Liefs
    Rosa

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi Rosa,

Ik heb eern vergelijkbare cyclus als jij: gemiddeld 25,5 dagen (loopt uiteen van 24 tot 27). Maar helaas kan ik je verder niet echt helpen, want ik snap er zelf ook niet heel veel van. Ik begreep dat de eisprong altijd ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie is (eigenlijk andersom natuurlijk: de menstruatie is 14 dagen na de eisprong), dus dan zouden we met een korte cyclus onze eisprong inderdaad veel vroeger hebben dan vrouwen met een lange cyclus. Het is volgens mij dat deel van de cyclus tussen de eerste dag van de menstruatie en de eisprong die bij veel vrouwen verschillend van lengte is. Trouwens wel vervelend als je een korte cyclus hebt en iedere maand lang ongesteld bent...

3. Niet meer actief

als je cyclus ongeveer 26 dagen is heb je zo rond dag 12 je eisprong ongeveer kan iets eerder of later zijn
    ik zou eens ovulatietesten gebruiken dan kun je zien wanneer je ei is
    succes meid
    hopelijk ben je snel zwanger ;)

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik geloof dat de menstruatie altijd 11 tot 18 dagen na je eisprong is (gemiddeld 14). Dus het zou kunnen. Als je op de 8ste dag je ei hebt, en 18 dagen later je ongi, zit je op 26 dagen.

Ik zou willen dat ik zo'n korte cyclus had, des te meer kansen heb je dat het lukt. ;)

5. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    hoi, ik heb ook een redelijk korte cyclus (rond de 26 dagen). Heb deze maand mijn eisprong (denk ik, er was wat bloed en een beetje buikpijn) rond de 9e dag van de cyclus gehad.

Het nadeel is idd veel ongesteld zijn. Het voordeel is: meer kansen en minder lang wachten. Ik leef namelijk echt mee met de vrouwen hier die een cyclus van 40 dagen of langer ofzo hebben. Vreselijk lijkt me dat!

Succes allemaal!

X J.

6. Eimat

Eimat Niet meer actief

Ik heb afgelopen keer ook een cyclus gehad van 23 dagen, ik voelde het totaal niet aankomen wat ik normaal wel heb. Meestal een halve dag van te voren al ongi krampen, deze keer een half uur van tevoren en na dat half uur liep het er ook echt met bakken uit...

Tja korte cyclus is mooi maar zo erg ongi...

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Het lijkt me trouwens echt vervelend om juist een lange cyclus te hebben en telkens erg lang te moeten wachten voor een 'nieuwe ronde met nieuwe kansen'.... Met een korte cyclus kan/moet je het het meteen opnieuw proberen.

8. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Een kortere cyclus mij hoor je niet klagen! Zie idd wel eens 40 dagen etc staan. Lijkt me echt niet fijn, zo lang moeten wachten tot de volgende kans.

Met een kortere cyclus is het volgens mij wel iets meer zoeken naar je vruchtbare dagen, want dat dag 12, 13 of 14 vruchtbaar zou zijn, klopt volgens mij bij mij gewoon niet.

Misschien idd met ovulatiesticks uit gaan proberen.

groetjes!

9. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou er ook een paar ovulatietests tegenaan gooien, of evt temperaturen.

Mijn cyclus is ook gemiddeld 26 dagen. Vorige maand voor het eerst een ovulatietest gebruikt, en toen bleek dat mijn ei op dag 15 of 16 van de 26 dagen was. Ik had verwacht (op basis van wat je hoort en leest) dat dat rond dag 12 zou zijn (= 14 dagen voor mijn ongi), dus het was best een eye-opener dat ik pas zo laat mijn ei had.

Deze maand ga ik weer ovulatietesten gebruiken. Ben benieuwd of het nu weer dag 15/16 zullen zijn, of een andere dag. Wel nuttig om je lijf zo te leren kennen....

Succes!
    Marieke

10. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik begin ineens het vermoeden te krijgen dat mijn vruchtbare dagen misschien dus wel direct achter mijn menstruatie aankomen... Dat wordt dan lastig, want ik wacht altijd tot die echt helemaal compleet voorbij is. Het kan toch niet zijn dat ze tijdens de menstruatie vallen? Ik dacht altijd dat dat alleen voorkwam bij echt heel korte cycli (minder dan 20 dagen).

11. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    @Konijn: ja! Dat denk ik dus ook van mezelf. Omdat ik maar max 3 dagen ongi ben zou ik heel goed 1 week na de start ongi al vruchtbaar kunnen zijn (of zoals hierboven, juist heel laat!) Deze maand gaan we gewoon hard aan de slag elke 2 dagen ;) en volgende maand maar eens met ovusticks kijken hoe het nou precies zit bij mij.

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

:) Ik heb nu vanaf maandag om de twee dagen ingepland... Ik heb maar drie weken dan nog, tot de volgende ronde, dus dat wordt gezellig! ;) Als het dan niet lukt, dan ga ik mijn statistieken inderdaad maar eens bijhouden. Ik vind het maar ingewikkeld, zo'n vrouwenlichaam...

13. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Gelukkig vinden wij (en jullie dus ook) elkaar leuk genoeg om met plezier elke 2 dagen voor minimaal 2 weken aan de slag te gaan, ik heb vanaf morgen "ingepland", succes en veel plezier jullie!

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

Haha, dank je! ;) Jullie ook!

Ik was zelf een beetje teneergeslagen toen ik ongesteld werd, maar mijn partner had het wel heel enthousiast over een nieuwe ronde met nieuwe kansen ;). Voorlopig is het wel leuk en spannend zo... en erg goed voor je huwelijk! (Maar het moet niet te lang duren... want stiekem hoop ik toch wel dat het de komende weken gaat lukken)

15. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde! Best wel teleurgesteld, terwijl waar hebben we het nou over? :oops: 1 maand...Mijn man was ook veel laconieker en vond het geen enkel probleem.

Nee mag niet te lang duren, ook gezien mijn leeftijd (33) wil ik niet langer wachten. Ik heb lang getwijfeld over het moment waarop wij aan kinderen zouden beginnen, vond het best eng en moeilijk om de vrijheid die wij nu hebben los te gaan laten, maar wilde ook erg graag kinderen... En nu ik er helemaal klaar voor ben, moet het ook zsm, haha, typisch vrouwelijk denk ik. ;)

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Je ei op dag 7 lijkt me te vroeg. Vanaf 1ste dag menstruatie doet een ei er minimaal 8 dagen over om te rijpen.
    De gemiddelde lengte cyclus na het ei is idd 14 dagen. Een totale cycluslengte vanaf 22 dagen is oké, 21 dagen of korter is te kort.

Deel Deze Pagina