Bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Schattig, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Ik ben 5 weken geleden bevallen na zware zwangerschap.
    Nu verlies ik nog steeds redelijk veel helderrood bloed terwijl het 1,5week geleden minder was, ik ben twee weken geleden begonnen met de pil( iom voortplantingsgeneeskunde ivm endometriose).
    Ik maak me nu een beetje zorgen of dit normaal is of is het een menstruatie?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan een doorbraakbloeding zijn, maar het kan ook zijn dat er iets achter gebleven in de baarmoeder na de bevalling. Bijvoorbeel een stukje placenta. Dit kan ervoor zorgen dat je bloedverlies blijft houden. Is het al bruinverlies geweest of heb je sinds de bevalling alleen helderrood bloedverlies gehad? Ik zou je in ieder geval adviseren contact op te nemen met het ziekenhuis en dit met hen te bespreken. Succes!

Groetjes Monique

3. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Er is nog geen bruinverlies geweest!
    Is het verstandig om een stopweek te doen met de pil?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Je bent net twee weken begonnen met de pil, dus eigenlijk is het nog geen tijd voor een stopweek. Ik zou je toch echt adviseren contact op te nemen met het ziekenhuis. Het bloedverlies wat je hebt na de bevalling komt van de wond in de baarmoeder waar je placenta hebt gezeten. Als de wond bijna dicht is wordt het vaak bruinverlies. Jij hebt alleen maar helderrood bloedverlies gehad, dus het is zeker goed om te laten checken of je baarmoeder wel goed schoon is. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina