Hallo dames! Ook ik heb een vraagje over zwanger zijn misschien. Sinds gisteren heb ik last van een roze achtige afscheiding, trekkend gevoel in mijn onderbuik (anders trekkend dan ongesteld trekkend zeg maar, vooral links helemaal onderin) wel honger maar had vandaag alleen een beetje zin in 5 eierkoeken (echt waar). En nog een paar van deze vage klachten (denk aan moeheid, heel soms misselijk). Over 11 dagen zou ik ongesteld moeten worden. Heb een gemiddelde cyclus van 27 dagen. Nu is mijn vraag, kan ik zwanger zijn en lijken deze klachten daarop? Ik vraag dit dus om dat mijn man vorig jaar gesteriliseerd is. We hebben het er al over gehad, dat mocht het inderdaad zo zijn, het gewoon welkom is hoor. Maar ben nog nooit zwanger geweest of er mee bezig geweest (weet niet veel over vruchtbare dagen en ovulatie en zo). Zodoende dat ik een beetje onzeker ben. Alvast bedankt voor de reacties! O ja, ben met de pil ben ik ook al een lange tijd gestopt.
Ik vind het lastig hier antwoord op te geven. Elke vrouw ervaart een (mogelijke) zwangerschap anders. Ook heeft elke vrouw andere symptomen of andere combinatie van symptomen en elke zwangschap is anders. Ongesteldheidsklachten liggen vlakbij zwangschapsklachten. Bij mij gaf mijn lichaam de eerste keer dat ik dacht allerlei symptomen af dat ik echt dacht: ik ben zwanger en was een week overtijd en testte steeds negatief en werd alsnog ongesteld en nu had ik een instinctief gevoel en minimaal klachten tov de eerste keer dat ik dacht zwanger te zijn en zie mijn banner. Dat je man gesteriliseerd is maakt het ook lastiger om antwoord te geven. Het is mogelijk om na sterilisatie toch in verwachting te zijn/raken al lijkt mij de kans (heel) klein. Ik zou even wachten en testen tegen de tijd dat je ongesteld zou (moeten) zijn. Wachten is moeilijk. Helemaal in onzekere tijden.
Ja daar heb je gelijk in. Maar omdat ik nooit tussentijds last heb van de menstruatie(klachten) en nu toch wel wat symptomen heb vroeg ik het me even hardop af. Het blijft dus een dikke week afwachten