De titel zegt het al, ik sta soms echt met mijn mond open over hoe kinderen tegen volwassenen praten. Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=m6jhbQN2mbA
nou gezellie en ze is nog niet eens in de pubertijd het zal je kind maar wezen haha en ik soms denken mijn dochter is brutaal
Ik had het al een keertje gezien (samen met manlief). Ze haalt het bloed al onder mijn nagels weg en dan zit ik er alleen nog maar naar te kijken, wat moet die mevrouw zich ingehouden hebben Groetjes Anita
Je ziet de frustratie van die vrouw haar gezicht afdruipen.. arme vrouw. Dat kind heeft echt een instelling van :"Nou en?" Terwijl haar vader door haar in de bak kwam dat is toch vreselijk?
Precies! Ik heb de hele docu gezien over dit meisje, en vind het gewoon zielig voor dit meisje. Het is een schreeuw om aandacht, vind trouwens dat de 'hulpverleenster' het ook helemaal verkeerd aanpakt in dit filmpje door zo ontzettend in discussie te gaan.
ben nu wel erg benieuwd wat voor programma het is...dan kan ik dat ff kijken op uitzending gemist...ben nieuwsgierig hoe het afloopt.... oja het meisje heeft alleen maar een grote mond....want ze gaat wel op die stoel zitten!
die vrouw doet het ook niet al te best moet ik zeggen, maar begrijp de frustratie wel. Maar weet de situatie ook niet helemaal moet ik zeggen
Die schuld ligt toch bijna altijd bij de ouders, en niet bij de kinderen. Het ligt er maar net aan hoe je je kinderen opvoedt, en hoe streng je voor ze bent of juist helemaal niet. Kinderen hebben regels nodig en als je ze die niet geeft..tja..
Niet altijd hoor. Die van mij krijgen er ook een handje van, maar daat steek ik wel een stokje voor. Mijn meiden doen werkelijk alles na wat ze zien en horen buiten, dat is ook zo vreselijk. We praten erover, maar soms is het best moeilijk om een juiste uitleg te geven. Gelukkig zijn ze nog niet zo oud, dus er is genoeg nog om aan te doen, maar soms denk ik "Jeetje, moeten kinderen zo hard zijn tegenwoordig?"
Ja ze zien ook veel van buitenaf, maar zoals jij zegt steek je er wel een stokje voor. En dat doen heel veel ouders niet.
Dat vind ik dus ook eng, dat ze zo hard moeten zijn.. Kinderen zijn natuurlijk tegen elkaar keihard. Aan de andere kant neemt de vrije opvoeding ook de overhand, en je mag ook niets meer als ouder. Nu heb ik het natuurlijk niet over slaan, maar als je een keer heel boos bent bij de zwemles ofzo dan kijken alle moeders je gelijk aan alsof je je kind mishandeld.
Bedoel je mij? Nee idd, dat is waar! Ik zie het hier in de buurt, dochter van mn buurvrouw is net 7 en mag tot donker best alleen naar buiten. Ze vind t stom dat mijn dochter van 6 dit niet mag van mij. Maar ik zie en hoor genoeg in de buurt, en daar heb ik zelf ook geen trek in hoor. Vind t zielig als een kind met de nek word aangekeken.
Absoluut! Dat vind ik zo jammer op straat, dat ik ze dan bijna ook niet straf hoor, wel aanspreken overigens. Maar ze bemoeien zich idd overal wel mee, al probeer ik daar wel lak aan te hebben. Te soft is niet goed, maar streng ook niet..tja..waar ligt de grens. Denk dat je vooral naar het kind moet kijken, hoe het op de straf reageerd. Die van mij heeft er het handje van om je gewoon uit te lachen na een straf... Als je dan een straf hebt die wel werkt, is de "omgeving" t er weer niet mee eens *zucht* (dan bedoel ik vriendinnen oid die je ergens op aanspreken)