Hoi meiden, Mijn partner en ik zijn nog maar enkele maandjes bezig. Ik ben dus ook aan mijn temp aan het meten, slik foliumzuur en gestopt met roken natuurlijk. Nu lees ik vooral veel over het -juiste moment- om te klussen. Natuurlijk is dit nooit 100% zeker, maar ik las dat dit viel 2-3 dagen voor de eisprong? Hoe kan ik weten wanneer dit is? Is dit als mijn temp begint te stijgen, geeft je lichaam een soort signaal waar ik op kan letten? Ik hoorde ook dat het meestal al te laat is als je je eisprong al hebt gehad. Ik dacht namelijk eerst dat dat het perfecte tijdstip was voor conceptie dus we hebben braaf geklust rond mijn ovulatie.. Enig advies? Alvast bedankt!
Naar je baarmoederslijmvlies kijken. Dat is eerst wit cremig.. een dag of 4-5 voor je eisprong en daarna dlorzichtige draden zoals eiwit. Dan ben je het vruchtbaarst en volgt je eisprong 1-2 dagen later In temp zag ik trouwens altijd een dip van 0,2 op 1 dag voor mn ovulatie maar weet niet of iedereen dat heeft.
Bij tempen weet je helaas pas achteraf wanneer je eisprong is geweest en dan ben je dus al te laat! Je kunt er niet van uitgaan dat bij een stijging je ei al geweest is, want je temperatuur schommelt af en toe. Wil je VOORAF weten wanneer je eisprong ongeveer plaats zal vinden, dan kun je het beste ovulatietestjes gebruiken (bijv. Clearblue of Sensitest). Binnen 48 uur na een positieve test zal je eisprong plaatsvinden. Zo kun je dus gerichter klussen. Verder inderdaad letten op je slijm. Als je daar draden van kunt trekken, heb je vruchtbaar slijm en is je ei in aantocht. Ik moet er wel bij zeggen dat niet iedereen over zoveel slijm beschikt dat je het kunt waarnemen. Ik had bijvoorbeeld keurige eisprongen, maar nauwelijks waarneembaar slijm. Veel succes!
Ohh super bedankt voor de adviezen. Ik heb nog nooit op slijm gelet eerlijk gezegd. Ga ik zeker doen. Ovu testjes, apotheek of drogist neem ik aan. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte! Zo spannend. Be Happy, als nog gefeliciteerd met je zwangerschap! 14 weken, hoe is de misselijkheid?
Ovutesten kan je beter online kopen bv bij sensitest of zwanger&kids die zijn veel goedkoper als bij de drogist.