fundushoogte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marigold, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marigold

Marigold Nieuw lid

4 mrt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag hebben we een afspraak bij de verloskundige gehad. Ze heeft hierbij de de fundushoogte gemeten. Later gaf ze hierbij aan dat ze twijfelde over de groei. De notaties die ze hierbij gaf waren

-30+1 1/4 NX+ 29 cm cbibi

-32+2 2/3 NX 31 cm cvibi

Ze wist niet of het aan de groei van het kindje lag, dat kon ze niet voelen. Maar ze wilde voor de zekerheid toch een extra groei-echo. Met 29 weken hebben we ook een groei-echo gehad, en hierbij bleek het kindje(jongetje) juist op de P50-55 lijn te zitten. Een suikertest heb ik vorige maand ook gehad, en er bleek allemaal niks aan de hand.

Moet ik me ergens zorgen om maken? Ik was juist zo blij dat ons zoontje toch redelijk gemiddeld bleek, en nu wil ze voor de zekerheid toch weer checken of hij niet te hard groeit.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marigold,

ik zie eerlijk gezegd helemaal niets geks aan de metingen. Het kindje is wat gezakt in je buik en ligt nu vast en de metingen laten een mooie groei zien vergeleken met die van de vorige keer. Maar het is altijd lastig om er iets van te zeggen als je zelf de buik niet hebt vastgehad.

Groetjes Brigitte

3. Marigold

Marigold Nieuw lid

4 mrt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Ik heb er echt op zitten puzzelen(voor zover ik het snap:D). Ik kan er ook niet helemaal uithalen wat nu het probleem is.
    We hebben eerder de hele toestand van een te grote baby gehad(nou ja, p90) en dat bleek uiteindelijk een fout in de UD. Dus ik baal behoorlijk dat het nu weer aangehaald wordt.
    Maar goed, we zijn er bijna. Het zal uiteindelijk wel goed komen!

Deel Deze Pagina