Ik weet deze vraag is vast al 100x gesteld... en ik heb hem zelf ook al vaker gehad... Maar ik weet het even niet meer zeker... dus kan iemand me aan het antwoord helpen? Ik ben vrijdagavond ongesteld geworden. ik denk rond 21:00 uur met helderrood bloed. Is dit nu dag 1 of is dat pas morgen Zaterdag dus... Als vrijdag dag 1 is begin ik zondag met mijn Clomid kuur... zo niet dan begin ik maandag. Ik zou het moeten weten... maar opeens weet ik even helemaal niets meer...
Ik zou inderdaad zaterdag als dag 1 tellen, dus maandag met Clomid beginnen. Dat komt trouwens ook niet zo heel erg precies, hoor. Je kunt op dag 3,4 of 5 starten met de kuur.
Ik heb dit zelf ook aan de gyn gevraagd. Zij zei dat als het na 6 uur 's avonds begint, je de volgende dag als dag 1 kunt rekenen. Tenzij het natuurlijk meteen met 'bakken' eruit loopt
Tegen mij is altijd gezegd: de eerste dag dat je menstruatie goed doorzet, tel je als eerste dag. Zo doe ik het dus tegenwoordig!
Bij ons geldt het dat de eerste druppels (ook al komen ze 's avonds om 11 uur) als dag 1 gelden. Verschilt echt per ziekenhuis dus...