Overvloedige menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DeborahBaby, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeborahBaby

10 okt 2019
    11
    36
    13
    Vrouw
    Weet iemand wanneer een menstruatie als overvloedig wordt gecatalogeerd?

Na het stoppen met de pil heb ik het idee dat ik echt leegloop. 's Nachts lek ik door, bij het opstaan gulpt het naar buiten (sorry). Huisarts zegt. normaal, hebben meerdere vrouwen. Vanaf wanneer is er echt wat aan de hand?

2. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb pcos en momenteel menstruatie, laatste keer was 4 maanden geleden en nu ook weer heeeeeel veel bloedverlies (2 volle menstruatie cups in 24 uur, eentje was halvol na 2 uur en eentje vol na 5 uur.. best heftig gebloed vandaag/afgelopen nacht). Zolang je je nog goed voelt is het oke denk ik. Ik vind het zelf ook erg veel momenteel maar zo lang ik mij goed voel zal het wel prima zijn denk ik maar.

3. joycemaan

joycemaan Lid

24 okt 2019
    7
    2
    1
    Vrouw
    Vind ik eigenlijk een goeie vraag omdat ik me daar soms zelf ook best wel eens ongerust over maak. Als ik douche loopt het bijvoorbeeld soms wel eens langs mijn benen naar beneden. De eerste keer toen dat gebeurde dacht ik dat ik ging sterven :) tot ik hoorde dat een vriendin dat ook had en dus best 'normaal' kan zijn.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.456
    113
    Vrouw
    Als je meer dan 60-80ml bloed verliest voor langer dan 3 dagen is sprake van meer dan normaal bloedverlies.

Dat betekent dat een menstruatiecup (met tampons is het heel lastig absoluut te meten, die cups zijn een soort maatbekertjes) 3x per dag moet overlopen voor meer dan 3 dagen achter elkaar voordat het als abnormaal gezien wordt. Een of 2 zware dagen is dus helemaal niet gek. Wel heel lastig en onhandig.

5. tinnecat

tinnecat Lid

7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Nou daar schrik ik wel van. Ik dacht ook altijd dat ik zelf best wel wat bloed verloor, maar hier kom ik denk ik niet aan.

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Maar wat in de wetenschap als overvloedig wordt aangeduid hoeft nog niet te betekenen dat t in jouw gevoel niet ook als zosanig voelt. Ik heb tijdens mijn puberteit ook van dat hevige bloedverlies gehad (zonder pijn overigens). Uiteindelijk een mirena spiraal aangeraden gekregen en dat hielp, niet alleen meg dat ding in mn lijf maar ook erna. Heb nooit meer hevig bloedverlies gehad. Dus miss is dat n optie?

7. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Goede vraag eigenlijk! Dat van die ml over drie dagen wist ik niet. Lijkt me ook heel lastig meten als je geen menstruatiecup gebruikt ;) Ik heb twee dagen dat ik maximaal anderhalf uur met super plus tampon kan. Dat vond ik wel passen binnen het kader "overvloedig", maar misschien valt het dan toch nog wel binnen normaal...

8. liesjeverliefd

27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Ik heb mezelf altijd de koningin van de overvloedige menstruatie gevoeld. Ik bloed echt overal dwars doorheen, tot een bloedbad in bed bij het opstaan 's ochtends toe. Vreselijk vervelend, maar volgens mijn gyn hardstikke normaal.

9. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Check! Hier ook hoor..
    Dag 1 is altijd vrij rustig.. 2&3 zijn bij mij heel heftig!

10. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    In. Mijn puberteit vloeide ik echt heel hevig. Veel en lang.

Na mijn bevalling is hier wel weer wat van terug gekomen.
    Ik gebruik een menstruatiecup, en zeker de eerste 2 dagen moet ik die elke 3 uur legen, anders stroomt hij over.
    Ik heb het wel eens bijgehouden, en ja ik bloed overmatig. Veel last van slijm en stolsels ook.

Maar in tegenstelling tot in mijn puberteit, heb ik weinig last verder, (ik mijn puberteit kon ik vaak 2 dagen niet lopen van de krampen) en duurt mijn menstruatie meestal een dag of 5 (inplaatsvan 7 of 8 in mijn puberteit)

Dus overmatig vloeien, hoeft geen probleem te zijn. Zolang je je verder goed voelt. Komen er andere klachten bij, dan zou ik eens bij de huisarts langs gaan.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.645
    27.297
    113
    Vrouw
    #11 GroeneBomen, 31 okt 2019
    Laatst bewerkt: 31 okt 2019
    Idem! In de nacht superrrr tampon en mega maandverband en dan nog eruit te verschonen zeker 2 keer. Daarna is t ook klaar. Als de sluizen open zijn geweest en dag 3 loopt ten einde dan is het ook zo goed als voorbij al.

Dag 2 en 3 hoesten, niezen is ook feest. Ik neem wel extra ijzer tijdens menstruatie.

Zolang je je best oke voelt niet erg duizelig of tegen de vlakte gaat is t vrij normaal.

Suuster vindt dit leuk.
  12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.313
    113
    Gelderland
    Dit. Dag 1 gaat wel maar daarna :eek: horror

soms zo heftig dat ik na 30 min al moet verwisselen met een super tampon. Het lijkt ook helemaal niet meer te absorberen sinds ze de tampons vernieuwd hebben. Dus hier altijd dubbel op, vreselijke dagen altijd!

Suuster vindt dit leuk.
  13. DMonique30

2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw
    zoals hierboven gezegt word door liesjeverliefd dat een hevige menstruatie normaal gevonden word door een gyn in het ziekenhuis NOT NOT NOT!
    ik loop al een jaar hiermee na me bevalling moet elke keer een dik kraamverband in en nog lek ik door snachts en overdag. krijg ook tranexaminezuur van de gyn om het bloed nog een beetje te minderen.
    ook een ijzer infuus gehad omdat ik gezakt was naar 4.4 en na elke menstruatie zit ik weer op 5.5 en hoog ik dat na me menstruatie weer op met ijzer pillen elke keer. anticonceptie is niks want willen graag een 2e dus elke menstruatie baal ik weer zoo erg!
    zolang je je idd goed voelt en niet moe en futloos... is er niks aan de hand maar mocht je je dat wel gaan voelen trek aan de bel! want normaal is het echt niet!

succes!

Deel Deze Pagina