Vandaag voor een echo geweest om te zien of er toch nog een paar follikels meekomen. Dat is niet het geval, ik heb nu 4 grote (2x 15, 20 en 21 mm). Die van 11 mm is 12 mm geworden, te klein om mee te doen. Omdat het onze eerste ICSI is en ik vrij laag ben gestimuleerd (150 eh Menopur) raadde de dokter ons af om voor een punctie te gaan. Ook kregen we een verbod op "betrekkingen", oftewel: niet klussen! Ik begrijp de gedachte daarachter, maar vind het moeilijk om 4 eitjes voorbij te laten gaan. Het zijn wel 4 kansen, waar we er normaliter 1 hebben. Qua zaad kan ik me niet voorstellen dat ze allemaal raak zouden zijn, man heeft 3.5 miljoen, 26% beweging, morfologie 0%. Maar eentje raak zou natuurlijk geweldig zijn. Ik moest vandaag de Pregnyl zetten om de eitjes te laten springen, heb ik gedaan. Nu vraag ik me af: klussen of niet? Wat deden jullie in zo'n situatie (en wat was het evt resultaat)?
Tja ik ben altijd de rebelse van het stel en ik zou het doen. Volgens mij heb ik het jaren geleden ook eens gehad, en heb ik het wel gedaan. Grote kans dat de 2 van 15 niet meekomen. Denk dat je naar je onderbuik gevoel moet luisteren. Elke kans is er 1. Zelfs in perfecte omstandigheden hoeft er geen zwangerschap op te treden. Succes met afwegen
Ik zou het zelf wel doen. Met een slechte zaadkwaliteit en al jaren bezig zou ik gewoon door klussen. Balen zeg dat de IVF/ICSI is afgebroken, is het niet een enorme domper?
Ja best wel, vooral omdat ik bij de eerste meting 13 follikels had. Zijn er dus maar 4 echt mee gaan doen, mmm. Maar ik heb wel zoiets van: liever de volgende keer met meer follikels, dan nu een poging opmaken aan deze vier.
Ik zou het ook gewoon doen. De kans op een zwangerschap natuurlijke manier is toch al klein. De kans op een tweeling lijkt me ook al best klein eigenlijk, ook al heb je vier follikels. Bijvoorbeeld met IUI 3 follikels is ook meestal maar een eenling.
Ik zou het wel doen. Niet elke follikel bevat namelijk een eicel. Die van 15 mm lijken me sowieso nog te klein om goede eicellen te bevatten. Dan houd je dus nog twee mooie grote over van 20 mm en 21 mm. Plus het slechte zaad..... Ik zou het risico in dit geval gewoon nemen.
Mag ik vragen waarom een arts in dit geval afraadt om sex te hebben? Als meerderen hier overwegen het alsnog te doen, wat is er dan op tegen eigenlijk? (Misschien een rare vraag maar ben niet bekend met icsi)
Omdat het theoretisch natuurlijk zomaar kan dat er meerdere eicellen bevrucht worden, in mijn geval 4 dus, en een meerling wordt gezien als complicatie Stess.
Ik snap dat theoritisch gezien de kans op een natuurlijke zwangerschap klein, het is niet 100% uitgesloten. Denk er goed over na wat de risico's zijn bij een meerling zwangerschap, zeker bij een drie- of vierling. Ik zou het niet zomaar naast je neer leggen
Ik zou dat zeker "gewoon" doen... Gezien de afmetingen Vd follikels en de kwaliteit vh sperma. Ik hoop op onverwacht succes deze ronde succes
Tijdens het iui traject met de eerste keer hormonen spuiten had ik ineens drie grote follikels. Ik was er zelf heel blij mee, de hormonen hadden goed hun werk gedaan. De gyn brak de iui poging af en gaf ons een klus verbod. Wij hebben ons daar niet aan gehouden en helaas ook niet zwanger geworden. De gyn is dan erg bang voor een meerling en zien die dan ook liever niet. Maar de kans is zo ontzettend klein, dat je na jaren niet zwanger bent geworden, om dan ineens een drieling te krijgen. Er zitten idd risico's aan een meerling, zowel voor de beebjes als voor de moeder. Maar wij wilden echt niet zo'n kans laten lopen, ook al was het een hele kleine kans. In onze volgende iui pogingen nooit weer meer follikels dan 1 gehad en nog steeds niet zwanger...
Ik zou het ook gewoon proberen hoor. De kans op een zwangerschap is klein, de kans op een meerling is nog kleiner. Veel succes in elk geval!
Doen! Zelf bij afgebroken iui ook gedaan. Drie mooie follikels wilde ik niet aan me voorbij laten gaan. Niet zwanger geworden maar dus ook niet het gevoel: hadden we het maar geprobeerd.
De kans bestaat altijd dat het een meerling wordt... de kans is misschien klein, maar ze bestaat, dus hou daar wel rekening mee! Maar als ik jullie was, ik zou ervoor gaan en hopelijk is er toch eentje raak! Succes!