Klinkt misschien een beetje raar, maar ik weet dus niet meer precies wanneer de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid was. Ergens tussen 15 en 20 februari... We waren nog niet bewust bezig voor een kleintje en wouden eigenlijk pas in de zomer voor een tweede gaan. Vandaar dat ik ook helemaal niet bezig was met welke datum ik ongesteld werd enz. Nou is er dus toch een zwemmertje tussendoor gepiept (waar we heeel blij mee zijn hoor) maar weet nu dus niet precies hoever ik ben en kan dus zo ook geen bevaldatum uitrekenen Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? Kunnen ze bijv op een echo precies uitrekenen hoever je bent? Lijkt me niet, want elke baby verschilt nietwaar? Baal er gewoon van want vind het altijd zo leuk om precies van week tot week te lezen, maar weet nu dus niet of ik in week 7 of week 8 zit
Op een vroege echo kunnen ze vrij precies uitrekenen hoe ver je bent. Ik had ook geen idee omdat ik niet menstrueerde, maar ze konden het precies vertellen. In het begin is de groei nog vrijwel gelijk. Pas na een paar maanden gaat het echt verschillen, maar zelfs dan kunnen ze een schatting doen. Zou even langs een arts gaan en een termijn-echo vragen. Congrats in elk geval!
Op een echo kunnen ze het inderdaad zien. ik wist het ook niet doordat ik gelijk na een mk zwanger werd. Gefeliciteerd
Aan de hand van de echo zullen ze bepalen wanneer je bent uitgerekend. Maar precies op de dag nauwkeurig is dat volgens mij niet. Maakt ook niet zo heel veel uit. Mijn zoontje liep vanaf de eerste echo steeds iets meer voor op groei (heb de eerste echo's met 6, 8, 11 en 13 weken gehad). Dus die groeide duidelijk wat harder dan gemiddeld en bleek ook zwaarder dan gemiddeld bij de bevalling.
Heel herkenbaar alleen waren wij heel bewust gestopt met de pil, alleen waren we er vanuit gegaan dat het zwanger worden wel even zou duren (achteraf naief hihi) omdat ik al 19 jr aan de pil ben geweest en de 30 al gepasseerd ben. Ws was het gelijk raak. Kortom we zijn er errug blij mee!!!!! nu weten we ook niet hoever ik ben kan 8/9 wkn zijn maar kan ook 11/12 wkn zijn. morgen naar de huisarts en vragen voor een echo
Mijn vraag. Vanaf wanneer word er nu gerekend? ik dacht toch vanaf je vorige eerste menstruatie dag? Dan kom ik namelijk anders uit, dan dat ik mijn banner heb. Of gaat er toch 2 weken van af? Snap het niet helemaal namelijk, want als je wil kijken wat er per week gebeurt, ..uhm tjah snap ut niet meer hahaha.
Als ik het goed heb rekenen ze idd vanaf de eerst dag na je laatste menstruatie. Bij een normale menstruatie geldt dan dat als je test als je weer ongesteld moet worden dat je dan dus 4 weken zwanger bent....
Ze rekenen idd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Maar in de eerste 2 weken bij je nog niet zwanger omdat er dan nog geen eisprong is geweest. Als je per week gaat kijken zie je ook bij week 1 en 2 staan dat er nog niks is. Deze weken krijg je er dus bij.. En dan over de eigenlijke vraag. Volgens mij zijn er best veel mensen die niet precies weten vanaf wanneer ze precies moeten tellen. Ik was ook na een mk gelijk zwanger. Ze gaan dan uit van de termijnecho van rond de 12 weken.
Komt vaker voor hoor, en aan de hand van de eerste echo kunnen ze best secuur berekenen hoever je bent, en bij de volgende echo kun je dan kijken of het nog steeds klopt of misschien iets bijgesteld wordt. Maar als het maar 5 dagen uitmaakt, dan weet je het eigenlijk nog best wel precies toch?
Ik weet ook niet precies hoe lang ik zwanger ben. De eerste dag van mijn laatste ongesteldheid weet ik wel precies, die was op 24 januari. De vorige 2 cycli duurden 49 en 47 dagen, en deze keer moet ie wel veel korter geweest zijn, want na 38 dagen had ik al een positieve test in handen. M'n cyclus is zonder de pil ook altijd super-onregelmatig, dat weet ik. Dus een precieze berekening over m'n zwangerschapsduur kan ik ook niet maken. Maar ik heb morgen m'n eerste echo, dan ga ik gewoon uit van de datum die ze daar uitrekenen
Dank voor de reacties dames! Doet goed te horen dat er meer niet weten hoe lang ze precies zwanger zijn. Ik zal moeten wachten tot de eerste echo. En ja, ik weet dat het maar om een klein weekje onduidelijkheid gaat ,maar toch ben ik erg graag precies met dat soort dingen... Nouja, het is niet anders
Ooh super bedankt meiden, ja ik dacht al, als ik reken vanaf mijn eerste dag van laatste ongi, dan ben ik wel al in de 6e week, maar als ik dan de uitgerekende datum invul, voor mijn banner, dan word die ineens een week korter. Maargoed die paar dagen maakt inderdaad ook niet veel uit, als ik maar een beetje weet wat er op dit moment allemaal aan het groeien is haha.