Helaas heb ik gisteren te horen gekregen dat ik ook na 2x vlot zwanger te zijn geworden pcos heb. Het valt best nog mee aangezien mijn cyclussen gelukkig nog niet extreem lang geweest zijn. Wie is er toch nog zwanger geworden zonder medicatie? Of toch echt pas met medicatie? Hoe maak je de beslissing voor jezelf wanneer je met clomid wilt beginnen als de keuze volledig bij jezelf ligt? Zitten nu in de 6e cyclus na stoppen met de pil 4e cyclus dat we er echt voor zullen gaan dus op zich nog niet zo heel lang bezig. Maar hoe langer hoe meer krijg ik “bang” voor de mogelijke bijwerkingen van pcos (dan heb ik het vooral op het verhoogde risico op baarmoederhalskanker).
Je bent zelf het levende bewijs dat het kan zonder medicatie. Het is dus echt een afweging die je voor jezelf zult moeten maken. Voor mezelf zou ik na een jaar proberen pas zeggen om te starten met medicatie. Ik zou in januari het iui traject ingaan, maar in december bleek ik toch opeens zwanger te zijn en dat met pcos + endo. wel na een lange lijdensweg, maar ik ben zo blij en gelukkig dat het uiteindelijk toch natuurlijk gelukt is.
Ik heb heel Waarscheinlijk pas pcos gekregen na de zwangerschap van onze dochter. Volgens de gyne komt het wel vaker voor. Dat het na een zwangercshap pas opkomt of juist verdwijnt. Mijn zoon hebben we door de pil heen gekregen en men dochter in de 2e ronde en die cyclussen waren meteen +-30 dagen dus denk inderdaad dat het toen nog niet was.
Dat kan idd, wil er nog wel een positief verhaal aan toevoegen. Men nicht heeft ook pcos en 4 bengels rondlopen. Telkens ook zeer snel zwanger. Maar iedereen en ieder lichaam is anders. Kijk voor jezelf naar een termijn waar je je goed bij voelt en dan kan je daarna de volgende stap zetten. Maar weet dus dat het zeker mogelijk is om natuurlijk zwanger te worden, het kan echt wel. Heel veel succes!
Ik weet dat er veel mensen zijn die zeggen dat je met voeding soms de pcos symptomen kwijt kan raken. Google maar eens "pcos proof eten" of pinterest "pcos diet". Het zal niet voor iedereen werken, maar ik heb iets te vaak gelezen dat het werkte om te geloven dat het nooit werkt. Vaak gaat het erom minder/geen vlees en zuivel en verwerkte producten te eten, en veel minder snelle suikers. Soms wordt ook stress genoemd (maakt het erger) en soms ook beweging (bepaalde soorten sport werken averechts). Er is veel onderzoek naar gedaan en veel mensen zijn ook sceptisch, maar er zijn ook veel positieve verhalen.
Het kan zeker, ik zou je aanraden om op de website van healthy hormones te kijken, die is heel zinvol!
Ja hoor hier. Na 1.5jr natuurlijk zwanger. Was wel aan het afvallen waardoor mijn cyclus regelmatiger werd. Dus ik denk dat dat in mijn geval wel geholoen heeft
Ja afvallen moet ik hier niet doen ik heb gelukkig een heel gezond gewicht. Altijd zelf wat ondergewicht gehad maar sinds ik gestopt ben met de pil merk ik wel dat ik wat sneller bijkom
Ja daarom zetten ik erbij in mijn geval want ja voor iedereen is het weer net anders. Ik hoop voor jullie dat het ook natuurlijk lukt!
Hier ook met pcos nu natuurlijk zwanger. Bij de eerste hormonen toe gediend gehad. De tweede kwam er snel achter aan. Zit 14 maanden tussen. Zonder hulp van hormonen. Heb vorige zomer mijn spiraal eruit laten halen en had best regelmatige cyclus. Zatten wel meer dagen tussen dan bij een normale cyclus. Maar nu dus spontaan zwanger van de derde.
Hier een positief pcos-verhaal, Ik ben zo'n 4x per jaar ongesteld, diagnose pcos op mijn 26e gekregen. Toen ik 31 was ben ik letterlijk in 1x gemeenschap zwanger geraakt. Daarvoor gebruikten wij condooms en daarna was mijn vriend een paar weken op vakantie. Mij was op mijn 26e gezegd dat ik maar niet te lang moest wachten en maar snel verwezen zou moeten worden voor Clomid. Maar toen had ik nog nooit een relatie gehad dus op dat moment zei me dat niet zo veel... Vandaag ben ik 36 geworden en mijn gyn zegt dat je ook met pcos gewoon zwanger kunt worden. Als er onverwacht een ei springt, zegt hij, is dat meestal een gezond eitje, ook op mijn leeftijd. Vlg hem kunnen er ongemerkt meer eisprongen zijn dan je verwacht omdat pcos zo grillig verloopt. Ik ben daar in behandeling ivm verzakking, en het viel hem op dat wij alleen condooms gebruiken. Hij adviseerde me zelfs om toch "betere" anticonceptie te gebruiken. Terwijl ik dacht: 36, pcos, kans dat ik zwanger word is minuscuul dus condooms zijn veilig genoeg. Vlg hem niet.