Ik vraag me af welke zorg verzekering hebben jullie nu of nemen jullie komend jaar met oog op zwangerschap. Weet niet of ik het goed geplaatst heb
Zit in mijn zorgverzekering. Kijk je polis wat er inbegrepen zit. bij de mijne zijn bepaalde kosten bij de fertiliteitskliniek wel te vergoeden. De rest moeten we zelf betalen. in je polis kan je zien wat er vergoed worden, mocht er niets instaan qua kraamzorg of iets dan kun je altijd kijken naar een ander pakket. In Nederland zat ik bij Friesland zorgverzekeraar, deze hadden het in het pakket te zitten. Sinds ik geëmigreerd ben heb ik nu een andere zorgverzekering bij Laya healthcare
Ik vind dit een hele goede vraag. Volgens mij zit de hele basis zorg in basispakket (correct me if I'm wrong) en kan je eigen bijdrage voor niet medische ziekenhuis bevalling en kraamzorg bijverzekeren. Wat ik me nog afvraag, valt eventuele gynaecologische hulp onder ziekenhuis kosten (en dus eigen risico)? En weet iemand hoe het zit als je hier verzekerd bent maar in buitenland (niet eu) zou willen bevallen?
De basiszorg zoals kraamzorg etc zit in de basisverzekering. Maar je betaald voor kraamzorg wel een eigen bijdrage. Bevallen in het ziekenhuis MET medische oorzaak zit ook in de basis, maar als je het zelf wil zonder medische oorzaak dan moet je ook een eigen bijdrage betalen.
Hoi, ik praat graag even mee. Ik ben gisteren met mijn vriend op zoek gegaan. Waar doe je het meest verstandig aan? Wel bijverzekeren voor medische hulp wereldwijd, ziekenhuis bevalling zonder medische noodzaak bijverzekeren? Of is dat bedrag los betalen niet goedkopen? Wie kan ons helpen/advies geven. Ik twijfel om bij te verzekeren, elke mand een flink bedrag.... Is het eind van de rit niet met basis erekrans goedkoper en los een betaling van eventuele ziekenhuisbevalling? Wat kost een zieke huisbevalling, weet iemand dat?
vriendin van mij is in het zh bevallen en moest er blijven, ze heeft een rekening gekregen van 600 euro. die moest nog doorgestuurd worden naar zorgverzekering. dus bij mijn vriendin was het 600 euro. incl 2 dagen blijven etc.
Ik ben vorig jaar bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Ik 'wacht' nog op de rekening, maar die lijkt niet te komen. Overigens ben ik er zeker van dat ik daar toen niet voor verzekerd was. Ga ik dat komend jaar wel doen? Volgens mij ging het toen om 400 euro. Dit jaar heb ik een goedkope basis verzekering. Dit werd me geadviseerd om dat je even goed zelf nog heel veel moet bij betalen. Maar nu we zwanger willen worden weet ik even niet meer wat wijs is
Ik overweeg fbto verzekering, daar kan je aanvullende pakketten vaak tijdens het jaar nog aanzetten. Soms hebben ze wel wachttijd maar volgens mij niet meer dan 6 maanden dus zou je aan kunnen zetten als je daadwerkelijk zwanger bent. Iemand hier ervaring mee?
Bedankt voor jullie info en antwoorden! Ik ga er nog eens over denken.... Eigen spaarpot naast basisverzekering is ook mogelijk.....
Ik vraag me wel ook nog af hoe het zit met gynaecologisch onderzoek. Ik ben nl nog steeds niet ongesteld En met echo's bij zwangerschap?
Ja, ben ik ook wel benieuwd. Heb bij 8weken echo bij verloskundige gehad, ivm tweeling doorgestuurd ziekenhuis gynaecoloog. Daar ook echo gehad bij 12 weken. Ik heb nog geen rekening gehad, maar wat kan ik verwachten?
Ik heb in het jaar dat ik bevalen ben mijn aanvullende pakket tijdelijk uitgebreid. door ongeveer 35 euro per maand meer te betalen kreeg ik mijn zwangerfit cursus (tot 250 euro waarvan 150 gebruikt), geboortTENS en lactatiekundige vergoed en een kraamuitkering van 350 euro cash (waar het grootste deel van de eigen bijdrage kraamzorg van betaald werd). ook kon ik uit dat pakket nog even een nieuwe bril kopen. Het was het dubbel en dwars waard dus, en als ik dit jaar nog zwanger mag worden zou ik het zo weer doen! Ik ga niet op de zaken vooruit lopen en al uitbreiden als ik nog niet zwanger ben denk ik.. straks duurt t nog lang en dan betaal je je blauw aan premie terwijl je de vergoedingen niet gebruikt..
Echo's bij zwangerschap vallen onder verloskundige zorg, ook als ze in het ziekenhuis gedaan worden (medische indicatie voor zwangerschap bij een gynaecoloog) en worden vergoed vanuit het basispakket. Gynaecologisch onderzoek in het kader van fertiliteit (nog niet ongesteld of bv zaadonderzoek) vallen onder het eigen risico.
Ik heb een aanvullend gezinspakket. Ging van top naar gezin met een verschil van 20 euro meer per maand betalen. Daarmee gewonnen: geen eigen bijdrage kraamzorg (4,60 euro per uur x 50 uur), geen eigen bijdrage zkh bevalling, zwangerschapscursus vergoeding 200 euro, vergoeding lactatiekundige (ik geloof 80 euro per jaar), vergoeding borstkolf (75 euro). Was dus een hele goede deal Volgens mij kan je ook gedurende het jaar nog overstappen naar een gezinspolis. Zou je even moeten checken bij je verzekeraar... dan kan je dus ook als je in april zwanger raakt nog switchen
Super bedakt voor jou info! Kan ik zekere wat mee!!! Ik laat het nu basis en dan aanvullen naar gezin als ik weer zwanger ben! Dankje... Hoe voel jij je? Zie dat je zwanger bent! Hier weer vruchtbare periode, hopen op goed nieuws straks! Liefs Susanne
ik zit bij de friesland zorgverzekeraar en ben opimaal verzekerd dan zit alles er bij in alle kosten worden dan gedekt