Cyclus op gang door Primolut?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mayrha, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hallo Meiden,

    Ik ben sinds gisteren gestart met een kuurtje Primolut van 10 dagen, 3 pilletjes per pag.
    Deze kuur heb ik gekregen om te proberen zo mijn cyclus op gang te brengen.
    Ik ben sinds mijn 13e aan de Diane pil geweest en heb die 16 jaar geslikt.
    Nu heb ik een paar vragen aan jullie:

    -Wie heeft dit middel nog meer gekregen om zo te proberen de cyclus op gang te brengen en wat zijn de ervaringen?

    -In de bijsluiter staat dat dit middel "lichte vermannelijking" kan veroorzaken. Hier schrok ik toch wel van!
    Wat zijn hierin de ervaringen? Krijg ik nu een baard? :D haha
     
  2. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Zo, dat heb je best snel meegekregen! Ik kreeg na 3,5 mnd Provera mee, een soort gelijk middel. Ik had geen lijst van bijwerkingen. Grappig...nou eingelijk niet, maar ik lees echt zo veel dat meiden die de Diane 35 pil hebben geslikt, moeite hebben om een regelmatige cyclus te krijgen. Ik ben zelf een jaar of 12 aan de pil geweest. Eigenlijk vrijwel direct toen ik ongesteld werd (op mijn 16e). Bij mij heeft Provera overigens niet geholpen omdat mn bms erg dun was. En dan is er niets om af te stoten, met als gevolg geen ongi. Ik hoop dat het bij jou wel aanslaat natuurlijk. Want volgens mij ben ik wel een van de uitzonderingen. Heb je dit middel van de huisarts gekregen? Als je nou ongi wordt, wat is dan de volgende stap?
    Succes met de kuur!
     
  3. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hoi Kitty,

    Als ik nu wel ongi wordt, dan willen we weer even aankijken wat mijn lichaam doet daarna. (paar maanden ofzo)
    Als mijn lichaam dan de cyclus niet oppakt zeg maar, dan stuurt de HA me door naar de gyn.
    Ik heb dit middel ook van mijn HA gekregen.
     
  4. jolien77

    jolien77 Lid

    6 mrt 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    Hey Mayraha,

    toevallig ik ben gisteren met een kuurtje begonnen..

    heb nl een cyste in m;n baar moeder rondzweven schijnt een versteende eicel te zijn..

    Deze moet er natuurlijk uit!

    Maar jij dus voor regelmatige cyclus.

    ben benieuwd hoe het alle maal zal verlopen. Dat mannelijkheid stond er bij mij niet in..

    wel dat evt aangeboren afwijking zou kunnen als je te snel daarna zwanger wordt. maar dat moet nog ff bij de gyn verifiƫren.

    laat wel weten als ik wat meer weet.!

    succec Jolien!
     
  5. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hoi Jolien,

    Ik heb inderdaad ook wel vaker gehoord dat het daarvoor ook voorgeschreven wordt. Hopelijk komt het bij jou ook snel goed.

    Over die "vermannelijking"... als jij Primolut N hebt dan staat het er bij jou ook in (in de bijsluiter)...kijk maar eens onder: Wees extra voorzichtig met Primolut:".
    Het zal allemaal wel meevallen hoor, want het wordt door zoveel meiden gebruikt. Maar je zou maar net wel die verschijnselen krijgen...
    Zit je ook niet op te wachten...
     
  6. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf vond ik het wel fijn dat ik eerst een echo had gehad. Toen wist ik nl vrijwel zeker dat ik niet zwanger was, er geen eisprong zat aan te komen oid. Maar verder wordt dit middel echt heel veel voorgeschreven. Over mannelijkheid zou ik me niet te veel zorgen maken hoor ;). En ieder lichaam reageert er anders op!
     
  7. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Dat kan ik me ook voorstellen.
    Ik heb de afgelopen 2 weken geen ei gehad.
    Voor de zekerheid doe ik nog wel af en toe een ovu test. Als die posi is dan stop ik acuut met primolut. haha dat rijmt. :D
    Zwanger kan ik al zeer zeker niet zijn, dat weet ik zeker.
    Ik heb dus ook wel het zekere voor het onzekere genomen...

    Nog iemand meer ervaringen met dit middel?
     
  8. Fleur84

    Fleur84 Fanatiek lid

    27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik!
    3 dagen na primolut kreeg ik de bloeding en in de hoop dat het nu normaal zou verlopen, maar ik zit inmiddels alweer op de 36e dag en ben nog steeds niet ongesteld.. helaas.
     
  9. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Fleur,

    Waarom krijg je geen Clomid dan?
     
  10. Fleur84

    Fleur84 Fanatiek lid

    27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Geen idee, maar heb bedacht maar weer naar de huisarts te gaan.
     
  11. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, want als je cyclus langer duurt dan 35 dagen, dan is de kans op een zwangerschap kleiner. Succes en ik hoop dat je verder wordt geholpen!
     
  12. Fleur84

    Fleur84 Fanatiek lid

    27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Dank je, ik hoop het ook!
     
  13. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb geen enkele bijwerking gehad van de Primoluut :)
     
  14. BlauweLucht

    18 mrt 2009
    82
    0
    0
    ik heb ook eens een kuurtje primolut gedaan om een cyste weg te werken. (met succes! hoera)
    De gyn zei wel echt met nadruk dat ik die maand niet zwanger moest worden. Je zei dat je, als je een eisprong zou hebben, meteen zou stoppen met primolut... maar als ik jou was zou ik dan nog steeds niet proberen zwanger te worden deze maand eerlijk gezegd. Volgens mij is het best 'troep'... het zit toch in je lijf, niet de beste 'basis' voor een teer vruchtje. ik zou dan even een menstruatie afwachten. Ik mocht er gewoon na die menstruatie weer voor gaan om zwanger te worden.

    Heb ook geen enkele bijwerkingen gehad en volledig normale menstruatie enzo.
     
  15. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    @Fleur84, Het is op zich niet echt een verkeerde cuclus die je hebt toch? 36 dagen wordt volgens mij als "normaal" gezien. Alles wat binnen de 3 en 6 weken valt is normaal heb ik ergens gelezen. Het zal toch zowiezo een fijn gevoel zijn dat het wel op gang komt?

    @blauwelucht, Ik verwacht eigenlijk niet eens een eisprong, maar ik hou het voor de zekerheid wel even bij...Mocht het dan wel zo zijn dan bel ik meteen de huisarts. Maar kleine kans dat er nu ineens een ei zou komen. Maar ik snap wel wat je bedoeld hoor.
     
  16. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Waarvoor heb jij de kuur gekregen?
    Was jouw cyclus na de kuur weer op orde?
     
  17. Dreamer08

    Dreamer08 Fanatiek lid

    24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb ook Primolut gehad om een menstruatie op te wekken. Dit werkte bij heel goed. 2 of 3 dagen nadat ik gestopt was met de pilletjes kreeg ik een menstruatie. Van bijwerkingen heb ik helemaal geen last gehad.


    Groetjes
     
  18. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hoi Dreamer,

    Fijn dat het zo goed geholpen heeft bij jou.
    Heb je daarna nog een ongi gehad? Zo ja, hoe lang heeft dat geduurd? Had je daarna ook een ei?
     
  19. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb PCOS en geen eisprong van mezelf. Dus een op orde komende cyclus was voor mij niet aan de orde.;)

    Het was in ons geval om de baarmoeder te 'resetten' om met de volgende hormoonbehandeling te beginnen.

    Maar beter Primolut dan Provera, is MIJN evaring. Van Provera werd ik heel depressief, echt niet leuk meer.
    Primolut echt niks van gemerkt :)

    Heel veel succes ermee!
     
  20. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Oh sorry, ik had even niet gezien dat je PCOS hebt.
    Maar het is lekker toch goed gekomen aan je banner te zien.:p Echt fijn voor je hoor.
    Hoe kom je er eigenlijk achter dat je PCOS hebt?

    Ik heb ook nog geen enkele bijwerking van de Primolut.
    Ik voel me nu beter dan ervoor in ieder geval.
    Ik was echt even een emotioneel wrak vol met puisten op mijn voorhoofd en boven mijn borsten. En een heeeeeele vette huid, vooral op mijn voorhoofd. Komt denk ik omdat ik de Diane 35 niet meer slik.
    Doe het voor een goed doel, daarom kan ik er nog mee leven.:)
     

Deel Deze Pagina